Van het weekend even de tijd genomen voor de winterbandenwissel, nu met handig zelfgemaakt rubber blok voor de bescherming van de felsranden:
Beschrijving heb ik ook
hier gedeeld. Ideaal!
De velgen had ik van de zomer al gekleid, goed ontvet en in twee laagjes Poorboys Wheel Sealant gezet. Bij de wissel heb ik direct even de wielkasten een minidetail gegeven, de Eibach’s, Bilsteins en zelf gespoten remklauwen zien er weer strak uit:
En helaas zat er een verrassing in een mijn vorig jaar aangeschafte Michelins Pilot Sport 4:
Een afgebroken schroef van 1 cm lang
‘Gelukkig’ was dit in een van de twee banden die er niet meer opkomen. Flinke slijtage na 40.000km (voor mijn doen), maar het blijven voor mij erg fijne banden. Ik denk dat er weer twee voor terug komen! Overigens zie ik aan de slijtageindicatoren dat ik de bandenspanning wat moet verlagen, deed meestal 2.5 voor en 3.0 achter. Ga het eens proberen met 2.4 en 2.8.
Als iemand nog een aanknopingspunt heeft voor mijn vraag over de xenonlampjes (post
69) houd ik mij aanbevolen!