Škoda-rijders zijn de beste chauffeurs van Nederland.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dergelijke dingen constateer ik ook regelmatig. Niet zozeer hufterigheid denk ik, maar gebrek aan situational awareness en/of een zekere vorm van domheid

Frank C

Forumguru
Tja en dan staan de Porsche rijders er niet eens bij. Zijn al jaren de grootste brokkenmakers bij onze oosterburen en ook bij ons? Ben het met @Rosinfield en anderen eens dat zonder onderbouwing dit bedrieglijke informatie is.

Laatst bewerkt:

Kogamyata

Senior Member
@TNT
Misschien zou het ook goed zijn om beginnende chauffeurs in licht gemotoriseerde auto's te laten rijden bv. 2CV, zodat ze leren met traagheid en snelheden om te gaan gedurende bv 2 jaar. Er zijn Europeesche landen waar dat gebeurd. Denk maar aan Änfänger! Maar ik ben het volledig met je eens. Het schort aan verkeersinzicht en juist dat hebben Skodianen wel. Hihihi.
Joop.

Elmarrr

Actief lid
Weinig ongelukken in provincie Groningen.. Er is hier dan ook echt geen kip op de weg. Rij dagelijks de A7 richting Duitsland af en als ik dat vergelijk met de A12 rond 17:30 u dan is het natuurlijk vrij logisch dat er hier weinig brokken gemaakt worden!

Kogamyata

Senior Member
In de stad Groningen toch wel. Maar inderdaad bij grote concentraties is de kans op incidenten stukken groter. Dus mijn stokpaardje Defensief rijden en niet de bestuurders en inzittenden, maar de auto's en motoren inschatten.

Elmarrr

Actief lid
In de stad Groningen toch wel. Maar inderdaad bij grote concentraties is de kans op incidenten stukken groter. Dus mijn stokpaardje Defensief rijden en niet de bestuurders en inzittenden, maar de auto's en motoren inschatten.

Ook de stad vind ik nog wel meevallen hoor.. In vergelijking met de grootste steden van ons landje ;) veel fietsers hebben we, maar die leveren punten op (nee niet doen :tongue:)

Bakkertje

Forumguru
Nu snappen jullie ook meteen waarom ik als VW rijder actief blijf op het skodaforum, ik hoop gewoon ongelukken te voorkomen :deuk:

Waarom staat deze trouwens in het FIII gedeelte?

TNT

Actief lid
@Elmarrr , je kunt de grote steden in dit land niet allemaal op één lijn zetten. Vorige week hebben wij hier Het Bombardement van 14 mei 1940 herdacht. De nasleep van dat bombardement had echter ook een positieve kant: met dank aan de bestuurders die na de oorlog de wederopbouw van de stad georganiseerd hebben, hebben wij nu relatief veel ongelijkvloerse kruisingen. Dankzij dat fenomeen kun je hier relatief vlot van de ene kant van de stad naar de andere. Dat heeft weer tot gevolg, dat gemiddeld automobilisten in Rotterdam minder gestrest achter het stuur zitten dan in de andere grote steden. Dat is niet gebaseerd op chauvinisme oid, maar dat bleek toen ik mij afvroeg waardoor het toch kwam, dat hier zo veel minder agressief gedaan wordt door automobilisten. Denk maar eens terug: toen de Groninger binnenstad voor automobilisten zo goed als ontoegankelijk werd gemaakt, had dat toch ook tot gevolg, dat het gedrag van automobilisten daar behoorlijk vervelender is geworden? Overigens geloof ik, dat dat ondertussen aardig genormaliseerd is. Ik ben in januari nog in Grønn geweest en toen viel het mij op, dat het weer meer zoals 'vroeger' was dan dat het lang geweest is.

Blackokkie2

Forumguru
Denk maar eens terug: toen de Groninger binnenstad voor automobilisten zo goed als ontoegankelijk werd gemaakt, had dat toch ook tot gevolg, dat het gedrag van automobilisten daar behoorlijk vervelender is geworden?
Die ervaring heb ik niet, de irritatie was vooral gericht tegen de ontstane situatie van het verkeerdcirculatieplan(nee geen typefout), er is nog een lied over gemaakt trouwens.

• Leuk
Waarderingen: TNT

TNT

Actief lid
Ja natuurlijk, @Blackokkie2 ! Die irritatie is ook logisch. (Ik denk niet dat ik daarvan gevrijwaard zou zijn geweest, gegeven de situatie) Maar dan is het toch ook logisch, dat zich dat vertaalt in vervelender gedrag? Ik hoef daarvoor alleen maar naar mijn eigen situatie te kijken: tot zo'n 2 1/2 jaar geleden reed ik voor een heel prettige werkgever. Een en al plezier aan alle kanten. In die tijd schreef ik ook mijn verhalenbundel, die ik vervolgens met leuk succes uitbracht. Sinds die tijd is er veel veranderd. Dankzij aanbesteding ben ik bij een andere werkgever terecht gekomen, die ongeveer werkt op z'n amsterdams: als het werkt, werkt het tégen. De lol is er volledig vanaf. Ik houd van mijn werk en daardoor kan ik niet houden van het bedrijf waarvoor ik werk. Dat vertaalt zich in een heel wat minder prettige omgang met dat bedrijf. (Mijn passagiers hebben daar overigens niet onder te lijden, die zijn okee!)

EdK

Forumguru
Irritatie in het verkeer ????

Ach ligt geheel aan jezelf hoe je in je wagen zit en met welke rust ...................

Max5

Senior Member
Reuze interessant onderzoek!
Ik heb hier een Skoda en een Mazda voor de deur staan, het minst en het meest risicovolle merk dus... Klopt wel met mijn eigen ervaring, in de Mazda veel meer last van overstekende vangrails en wegglijdende rotondes. :D

TNT

Actief lid
Nou ja, je zál maar een mooie, groene Skoda hebben ......en niet zulke goede oren en bovendien niet zo goed in je spiegel durven te kijken...... :bloos:

Bovenaan Onderaan