Rosinfield
† In Memoriam
Al die verhalen over agressieve rijders van merk zus of zo, berusten op vooroordelen en stereotypering. En daardoor wordt natuurlijk ook selectief waargenomen, zodat het lijkt of het klopt.
Dit is allemaal slechts anecdotical evidence, waarbij bovendien geen rekening is gehouden met de proportie van dergelijke auto's op het totaal. Bovendien moet ook niet uitgesloten worden geacht dat vooroordelen e.d. deze subjectieve waarneming nog eens verstoren.
Van het misslaan van enige plank kan slechts sprake zijn bij de aanwezigheid van empirische evidentie waaruit duidelijk blijkt dat hetgeen men beweert niet klopt. En die empirische data ken ik niet (ik houd me aanbevolen).
Nou ja, je zál maar een mooie, groene Skoda hebben ......en niet zulke goede oren en bovendien niet zo goed in je spiegel durven te kijken......
Maar heb je de supermarktmedewerkers ook daarop gewezen zodat zij actie konden ondernemen door de politie te bellen om die hufter zijn auto weg te slepen of minimaal te beboeten? Zou ik wel doen.waarbij ik niet heb meegeteld de Audi die zonder invalidenkaart achter het raam ongeveer dwars over de invalidenparkeerplaats stond geparkeerd bij de supermarkt waar ik nog even mijn laatste weekendboodschappen deed. Die stond daar niet dankzij mijn 'subjectieve waarneming' maar dankzij hufterig gedrag van de bestuurder.