Škoda-rijders zijn de beste chauffeurs van Nederland.

Cordoba

Forumguru
@Rosinfield @TNT Heren, ik denk als TNT weet wat het beroep van Rosinfield is, en hij met die wetenschap de posts opnieuw leest, dat ie zal begrijpen dat de opmerkingen van Rosinfield vooral voortkomen uit beroepsmatige kennis/ervaring, en niet specifiek naar één of meer personen hier op het forum zijn gericht.

EdZ

Donateur
Ook een duit in het zakje: mogelijk heeft het ermee te maken dat leaserijders anders met hun auto omgaan dat mensen die privé een auto kopen. En leaserijders vind je eerder in een Audi dan in een Alfa.

Neemt niet weg dat hufters in alle merken rond rijden, maar als er twee rijstroken samenvoegen en ik in m'n spiegel een jonge Audi zie, dan is de kans groot dat ie 'm er op het laatst tussen probeert te proppen. De kans dat een Suzuki Alto dat doet is toch wel kleiner. Zoals iemand anders al stelde: Audi's brengen niet zozeer hufters voort, maar hufters rijden mogelijk wel eerder een Audi.

Laten we niet moeilijk doen over vooroordelen: iedereen heeft ze. Van bestuurders met een pet op verwacht je ook bepaald gedrag.

Rosinfield

† In Memoriam
Over vooroordelen hoef je ook helemaal niet moeilijk te doen; het is vooral zaak je ervan bewust te zijn ;)
En ook bij dit voorbeeld dien je rekening te houden met de zgn odds ratio. Dwz, de kans dat je überhaupt een jonge Audi resp. een Suzuki Alto tegenkomt.

Cordoba

Forumguru
Laten we niet moeilijk doen over vooroordelen: iedereen heeft ze. Van bestuurders met een pet op verwacht je ook bepaald gedrag.

Ook van figuren met onderstaande pet, al vaker ongelooflijk lompe acties gezien:
1811160009_0242010-11-23-16-11-18_color.jpg

Kogamyata

Senior Member
Algemeen: Elke beroepsgroep maakt fouten, want er werken gewone mensen. Hij of zij die niet in staat is tot 't maken van fouten, is tot niets in staat. Erger is dat erg foute mensen anderen op hun fouten wijzen en de gelegenheid hebben te beboeten.
Maar 'n bepaalde groep mensen kiest nou eenmaal voor 'n bepaald merk eigenlijk type en kleur en valt op door slecht weggedrag. Dat nemen mensen die veel op de weg zitten en gezeten hebben nou eenmaal waar. Ik meen dat dit hier ten toon gespreid word.

Rosinfield

† In Memoriam
De veel gemaakte misvatting, is dat hetgeen mensen waarnemen altijd overeenkomt met de objectieve werkelijkheid; helaas is dat veelal niet zo.

Skoda-MAN

Forumguru
Ach als het hufterig rijgedrag door zoveel mensen, onafhankelijk van elkaar is waargenomen dan ben ik bereid die meerderheid niet als achterlijk te betitelen.
Sterker nog, het bevestigd mijn eigen waarnemingen.
Verder is het jammer als sommigen bewust ziende blind willen zijn

Bovenaan Onderaan