1.0 TSI chiptuning i.c.m. MQ200 handbak

1983jeroen

Forumguru
Waar laat je het doen?

Bij mij zat er na de tuning een vreemde dip rond de 3000 toeren. Niet altijd, maar wel storend.
Ze hebben er nog eens naar gekeken, maar konden niets vinden. Was bij ATM.
Had dus toch beter naar een bekende van hier kunnen gaan.

Ga zelf binnenkort naar Vagtechniek, maar moest de afspraak even afzeggen i.v.m. mijn schade.
 

Raoul Skoda

Actief lid
Ik ga naar Vagtechniek, goede ervaring met het chippen van een Polo 1.9 TDI. Jammer dat ik er wel meteen een vast vliegwiel in kon zetten omdat bleek dat het 2-massa vliegwiel versleten was. Ik hoop niet op iets soortgelijks met de Octavia .
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

1983jeroen

Forumguru
@1983jeroen

ATM chiptuning hebben toch geen beroerde beoordelingen op Google.
Klopt. Ze hebben ook nog wel aangeboden de auto een hele dag te houden om het verder uit te zoeken, maar dat kwam me toen niet uit.
Daarna niet meer mee teruggegaan. Auto deed het verder prima.

Toch durf ik er daardoor niet naartoe te gaan met de nieuwe Octavia
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Ja klopt maar het is niet dat ATM zo'n horrorverhalen bedrijf is. De "grote drie" hebben ook missers gemaakt hoor, zoals elke chiptuner.
 

Smeeuwis

Donateur
Mijn O3 1.0 was stage 1 getuned door VAG techniek. Op papier zou dat plm. 140 pk en 225 Nm moeten zijn maar ik weet vrij zeker dat dat meer was, ik kon een collega met een 1.5 prima bijhouden namelijk. Overigens wel met DSG, dat is dan de DQ250. Ik heb geen enkel probleem met de bak gehad.
 

1983jeroen

Forumguru
Mijn 1.5 voelt net even iets sneller aan dan de oude gechipte 1.0, maar heel groot is het verschil niet op gevoel.
De T-Roc waar ik het nu even mee moet doen heeft ook de 1.0 en voelt toch wel wat traag aan als je een gechipte versie van dat blok gehad hebt :D
 

Smeeuwis

Donateur
Dat klopt, over twee weken gaat de mijne er uit dus ik heb de tuning laten verwijderen. Dat is inderdaad even wennen weer. Hoewel de 1.0 op zich best vlot is. Maar je raakt er aan gewend he.
 

Smeeuwis

Donateur
Zeven. Volgens mij juist een dq250? Zo niet, dan nog steeds geen enkel probleem gehad, ook niet met het veel hogere koppel. Grootste issue was mss nog meer vermogen op de voorwielen en weinig gewicht. 1.0 is een klein torretje dus bij nat weer snel wielspin. Hoef je niet eens gek voor te doen.
 

JeSko

Forumguru
Eigenlijk toch van de zotte he, vroeger haalde ze amper 150 pk uit sommige 6 cilinders, en was een vlotte 4 cylinder iets met 100-125 pk, nu halen ze met gemak na chiptuning 140 pk uit een 1.0 driecilinder :oops: en daar waar VAG wel zijn problemen heeft, hebben ze als één van de weinige toch een betrouwbare 3-cyl weten te ontwikkelen, bij o.a. Ford, Peugeot, Citroën en noem maar op is dat toch anders.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb meer gehoord dat de 1.0 één van de beste motoren is momenteel, qua potentieel en betrouwbaarheid. Het schijnt dat ze standaard al veel meer vermogen/koppel leveren dan de officiële specs. Ik heb er prima mee gereden de afgelopen vijf jaar, precies 0 problemen gehad. Moest 1 keer verplicht naar de garage vanwege een lekke band (eigen schuld...).
 

Slider

Forumguru
@JeSko Ik had voor mijn O3 FL een Focus mk3.1 station 1.0 Ecoboost.

Op papier zou de Focus "beter" moeten zijn.
Focus: 125Pk 200NM (kortstondig)
O3 FL: 115Pk 200NM

De O3 is echt merkbaar rapper, zowel bij wegrijden als inhalen op de snelweg. Was zeer aangenaam verrast.
Al had ik geen klagen over de EcoBoost, nooit problemen mee gehad. De 1.0 TSI is toch echt een fijnere motor.
 

Canon-Eye

Forumguru
1.0 is een klein torretje dus bij nat weer snel wielspin. Hoef je niet eens gek voor te doen.
Dat ervaar ik met de LeonST precies zo. Zelfs bij droog weer (en op z.g.a.n. Michelin CC) moet ik het pedaal bij lage snelheid niet te diep intrappen: kickdown geeft gegarandeerd wheelhop.
En de 1.0 zal vast niet gechipt zijn, want ik kocht de auto als dealer-demo...
 

1983jeroen

Forumguru
Dat klopt, over twee weken gaat de mijne er uit dus ik heb de tuning laten verwijderen. Dat is inderdaad even wennen weer. Hoewel de 1.0 op zich best vlot is. Maar je raakt er aan gewend he.
Had je een leaseauto?
Ik heb mijne gewoon zo ingeruild met tuning, maar dat niet vermeld.
Vraag mij af of ze bij een dealer voor de zekerheid de motorsoftware niet standaard terugzetten naar fabrieksspecificaties bij een occasion, of zou dat teveel moeite zijn?
 

Smeeuwis

Donateur
Dit is een lease auto ja. In originele staat inleveren, speciaal voor op en neer gereden naar Nuenen. Kon wel het nieuwe pand bewonderen, de tuning was 4,5 jaar terug nog in het oude pand.
 

Smeeuwis

Donateur
Dat ervaar ik met de LeonST precies zo. Zelfs bij droog weer (en op z.g.a.n. Michelin CC) moet ik het pedaal bij lage snelheid niet te diep intrappen: kickdown geeft gegarandeerd wheelhop.
En de 1.0 zal vast niet gechipt zijn, want ik kocht de auto als dealer-demo...
Weinig gewicht op de vooras en dan ruim 140pk doet wonderen... Maar ook in standaard trim gaat het vlot. Daar ben ik straks vanaf, Enyaq heeft achterwielaandrijving.
 
Bovenaan Onderaan