turboturbo
Forumguru
Die bel je toch niet / val je toch niet lastig voor zo'n simpele vraag?! Daar is dit forum toch voor!!Misschien de dealer even bellen?
Die bel je toch niet / val je toch niet lastig voor zo'n simpele vraag?! Daar is dit forum toch voor!!Misschien de dealer even bellen?
Inderdaad. En bovendien vertrouw ik meer iemand die even checkt hoe dat zit mijn zijn Octavia dan de dealer die voor het gemak gewoon zal antwoorden: jaja dat is normaal, dat niet-werkende lampje in de fitting is gewoon Deutsche (Tjechische?) grundlicheit en een streven naar symmetrie.Die bel je toch niet / val je toch niet lastig voor zo'n simpele vraag?! Daar is dit forum toch voor!!
Tsja, ik ging er gemakshalve even vanuit dat nette Skodarijders (zijn we toch, als forumleden?) zich wel (ongeveer) aan de wet houden...om nog maar te zwijgen van het gebruik van mistachterlicht zonder dat van de daarvoor aangegeven randvoorwaarden sprake is
Ik denk dat met Vagcom ook om te zetten is, dat de mistlamp aan de rechterkant werkt, en de linkerkant niet. Hoef je in de fabriek alleen maar een andere setting te gebruiken voor links- of rechtsrijdend verkeer.
Kan het niet zo zijn dat als je in de instellingen van de auto aangeeft dat als je deze in (ik dacht) travel-mode zet (als je bijvoorbeeld de oversteek maakt naar Engeland), dat dan de rechterlamp gaat branden???
Zelf nog niet getest, dus dit is alleen maar een gedachte.
Misschien heb ik er in de snelheid overheen gekeken - maar wat ik nog mis is een oproep (voor alle zekerheid) aan al diegenen die door een of andere speling der techniek daadwerkelijk twee mistachterlichten kunnen laten branden, daarvan dan eentje uit te schakelen.
Dit om verwarring met remlichten te voorkomen als je zo'n setje in de mist vóór je ziet opduiken...
En, "nu wij er toch zijn", meteen het verzoek om ook die ene mistlamp even uit te doen als er iemand binnen lampzichtafstand achter je rijdt.
Het is voldoende als alleen de achterste auto van een rijtje zo'n ding aan heeft - totdat die niet meer de achterste is. Vanaf dat moment istie namelijk overbodig (je bent al gezien).
Als je 'm aan houdt, is dat voor degene die erachter rijdt knap irritant en - zeker bij duisternis - ook nog eens erg hinderlijk , omdat die na verloop van tijd alleen nog maar die felle rooie pit zit die de relatief zwakke verlichting van andere auto's, fietsers etc. uit zijwegen zodanig overstraalt dat die niet of nauwelijks meer waarneembaar is.
Mijn S2 heeft er twee, en ik vind dat inderdaad aardig verwarrend. Bij mijn vorige auto heb ik gewoon de rechter verwijderd, maar bij mijn S2 kan het niet vanwege de foutmelding die dat oplevert.In NL werkt bij vrijwel alle auto's maar 1 mistachterlicht om verwarring met de remlichten te voorkomen
weerstandje tussen zetten dat geen licht geeft, voor moest je het echt echt echt, écht willen veranderenMijn S2 heeft er twee, en ik vind dat inderdaad aardig verwarrend. Bij mijn vorige auto heb ik gewoon de rechter verwijderd, maar bij mijn S2 kan het niet vanwege de foutmelding die dat oplevert.
Maar dan zijn ze nog niet te fel.nou, dat klopt echt niet want je ziet ze bij wijze van spreken op een kilometer afstand. Niet zo gek natuurlijk, want dat is de bedoeling