12 stekker verplaatsen/vermenigvuldigen

EdK

Forumguru
kroonstenen is vragen om problemen en dus niet doen !! Is simpelweg knoeien !
Beste is bestaande bedrading los nemen van bestaande sigaretten aansteker dan uitbreiding met
2 extra stukjes draad voor bestaande sigaretten aansteker met elkaar solderen en dan met krimpkous afwerken.

Ook die klemmetjes waar je het over hebt is makkelijk monteren maar baggerspul, dus zou ik niet doen.
Al heb je misschien tijd te kort, maak er toch tijd voor en doe het op het gemak en goed.
!2 Volt installaties worden onderschat, ondanks de lage spanning zijn de stromen stukken hoger.

Niels83

Forumguru
Kabelverbinders gebruiken of solderen en voorzien van krimpkousjes en goed aftapen, maar geen kroonsteentjes gebruiken.

Bedoel je deze:
kabel_klem_blauw_2.jpg

Of deze:
images

Laatst bewerkt:

Niels83

Forumguru
Ik heb nu onderstaande foto gekocht om daarmee de draad aan de 12v stekker vast te maken. Zou ik daar ook 2draden in kunnen doen en met een krimpkous kunnen fixeren en isoleren?
images

Bij die van mij is de metale klem overigens geisoleerd, maar dat laat lastig zien op een plaatje.

Ik vraag me nu vooral ook af hoe ik de bestaande stekker netjes verwijder? Zodat ik daar de draadjes kan pakken, maar ook de stekker weer terug kan plaatsen.

Desperado

Forumguru
Die klemmetjes zou ik wel gebruiken. En dan ook wat jij wilt doen, extra intapen of met een krimpkousje erom heen.
Hoe de stekker te verwijderen durf ik zo niet te zeggen, ik weet niet hoe die eruit ziet :nono:

Joske

Forumguru
voor het verwijderen van de 12V aansluiting gebruikt VW een speciale tool (als dat de vraag was tenminste..)

Niels83

Forumguru
Aaarrgghhh tuurlijk weer een speciaal ding... Met 2 kleine schroevendraaiers lukt het misschien ook wel.. Of even langs een vw dealer..

Joske

Forumguru
ik zal anders even de volledige handleiding plaatsen, dan zie je duidelijker op welke punten welk soort kracht uitgeoefend moet worden voor het ding er uit te krijgen ;)

kan me niet voorstellen dat het niet zonder a special tool zou lukken :)

Niels83

Forumguru
Dank je Joske..

Ik zal er morgen eens naar gaan kijken, dan moet ik alleen wel de juiste zekering vinden om er uit te halen, want er staat constant stroom op.

Cordoba

Forumguru
Andere optie is de originele plug gewoon laten zitten, maar de middentunnel/middenconsole (rondom de handrem loshalen), je moet er toch onderdoor voor de bedrading. Overigens heb ik 'm niet eens bij de 12V plug zelf afgetakt, maar iets verder naar voren waar de draden naar de originele plug lopen, heb ik wat isolatie verwijderd en de draden voor de 2e aansluiting vast gesoldeerd (en alles netjes geïsoleerd).

Overigens is de zekering voor de 12V aansluiting in mijn auto 10A, hou wel rekening met de zekeringwaarde als je beide pluggen gelijktijdig gebruikt.

EdK

Forumguru
Overigens is de zekering voor de 12V aansluiting in mijn auto 10A, hou wel rekening met de zekeringwaarde als je beide pluggen gelijktijdig gebruikt.

Hou er rekening mee dat de zekering bepaald is op het aantal ampere wat er door de draad mag lopen.
En dat je niet zomaar blind de zekering moet verhogen, want dan kan een draadje erg warm worden met als gevolg dat je in ergste geval een zwarte auto hebt maar dat de zekeringen nog heel zijn.

Bovenaan Onderaan