1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
@JeSko het gaat om de 1.6 puretech. Die schijnt gewoon goed te zijn.

@gjhu bedankt voor de waarschuwing!
Ik kom eigenlijk weinig issues tegen op internet over deze auto's.
Heb ik het verleden veel Peugeot gereden en sowieso qua elektronica geen gekke dingen gehad.
Ik ga er wel nog even verder in duiken dan.

Herperduin

Forumguru
Ik vind de Octavia zelf veel mooier. Zowel de OC3 als de OC4. Peugeot maakt mooie auto’s maar ik ben er altijd snel op uitgekeken en dat vind ik dus zo mooi aan de Skoda. Ik weet zelfs nog niet of ik de OC3 of OC4 mooier vind. Qua betrouwbaarheid beste ook even bij een vertrouwde garage vragen want die weten altijd wel waar je weg van moet blijven en waarvan niet qua type motor, versnellingsbak etc.
Peugeot heeft overigens een tijdje last gehad van fouten met distributiekettingen maar dat is alweer tijdje terug.
Succes met de zoektocht. Ik verwacht nu toch wel dat je de huidige OC3 aan het eind van het jaar hebt ingeruild en snap dat ook welk. Vraag bij een volgende auto ook “geluksgarantie” zodat je hem zonder probleem terug mag brengen als er iemand anders tegenaan rijdt ;)

1983jeroen

Forumguru
Het is geen zekerheid hoor dat ik de Octavia eind dit jaar ingeruild heb ;)

Het is ook een lastige afweging. De auto is nu gewoon goed ( denk ik). Het gaat echt om het gevoel erbij en dat ik er op uitgekeken ben.
Er staat pas 84k op de teller dus moet nog wel een tijd mee kunnen.
Heb de vorige Octavia ruim 1,5 jaar gehad. Daarvoor 2,5 jaar een 308, de auto daarvoor ook amper 2,5 jaar.
Zo vaak wisselen van auto kost ook gewoon veel geld iedere keer.
En er is momenteel ook erg weinig te koop binnen redelijk budget en wensen waar ik blij van wordt.
Hij moet ook nog redelijk met de caravan overweg kunnen natuurlijk.

Ieder merk heeft ook weer zijn issues waar je van gaat twijfelen.
Bij Ford lees je over problemen met de motor of geen lekkere combi met de automaat, bij Peugeot met elektronica, bij Vag loopt het ook niet echt lekker met elektronica als ik het hier zo lees en de bekende problemen met de DQ200 die bijna overal in zit.
Renault spreken de meeste modellen me niet zo van aan.
Kia zou slecht geïsoleerd zijn
Enz, enz....

@Herperduin ik snap wel wat je bedoelt over het design van Peugeot. Het is minder tijdloos. De huidige modellen vind ik bijna allemaal echt niet mooi.
Eigenlijk is alleen de 508 altijd blijven hangen.
De problemen met de motoren ben ik uiteraard bekend mee.
Het instappen heb ik niet als probleem ervaren gisteren.

EdK

Forumguru
Maw denk dat je beter kunt investeren dat er wat tussen je oren gebeurd waardoor je gewoon 3 jaar nog met die Skoda doorkachelt !
Weet zeker dat het een stuk goedkoper is, en dat je met het bespaarde geld een boel leuke andere dingen kunt doen...
Maar goed zo zit het dus tussen mijn oren........... :koffie: :pieker:

Bovenaan Onderaan