1983jeroen blauwe Octavia

Herzog Jan

Forumguru
Zijn Audi velgen, dus moet nog even andere naafkapjes regelen. Blijkt een maat te zijn die alleen Audi gebruikt. Wel bijzonder, want de rest van de maat van de velgen komt precies overeen met wat er op de Octavia hoort.
Dat heb ik dus met de VW Dijon velgen. Bij Kopacek nieuwe Skoda naafkapjes besteld, zijn ze nét te klein. De VW kapjes er maar weer in gedaan.

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ze nu op AliExpress besteld, maar volgens mij zijn ze er ook wel op Amazon e.d.

Bij de Audi naafkapjes liggen de ringen er dik op, dus kan geen sticker over die kapjes plakken.
Heb nu kale 61mm doppen besteld in de hoop dat die ook echt goed passen

MarkvdD

Forumguru
Haha ik had ook ooit zo'n ontmoeting

Doe mij die rooie maar

a40f7b7225d5aa73f265059670e54d38.jpg

1983jeroen

Forumguru
Laatst schreef ik dat ik overwoog om de Octavia in te ruilen na alle ellende.
Had ook een afspraak bij een bedrijf voor een proefrit.
Helaas bleek al voor de proefrit dat de inruilwaarde toch wel erg tegen ging vallen.
Ik snap dat binnen een jaar inruilen niet gunstig is, maar dit verschil was me te groot.
Ook is de hatchback natuurlijk niet zo populair, maar daar was de aankoopprijs vorig jaar ook naar.

Later nog online een offerte aangevraagd voor een andere auto. Die kwam met een inruilwaarde die nog eens 2000 euro lager lag dan de eerste.

Heb daarop dus maar besloten de Octavia voorlopig te houden.
Staat nu bijna 80.000 op de teller.
Tegen de zomer komt langzamerhand de 100.000 in beeld. Misschien is dat nog een gunstig moment om nog een keer rond te kijken.

Heb vandaag nieuwe naafkapjes binnengekregen en stickers. Dacht dat ik 2 maten stickers had besteld voor de zekerheid, maar bleek 1 complete set naafkapjes met Skoda logo bij te zitten in de verkeerde maat.
Gelukkig zijn de andere stickers wel goed.
Morgen maar eens gaan passen

Bovenaan Onderaan