1983jeroen blauwe Octavia

MarkvdD

Forumguru
Misschien helpt het om te bedenken dat je vervelende ervaringen door de schadehersteller komen en niet (als ik goed heb meegelezen) door je auto op zich, toch?

Als je een vervelende ervaring hebt gehad met een aannemer tijdens een verbouwing verkoop je ook niet ineens je huis, toch?

Met alle respect voor je vervelende gevoel maar ik zou je auto hiervoor niet verkopen.

Hopelijk wordt je auto nu eens goed hersteld en kan je het proberen achter je te laten.

Arjan1985

Forumguru
Nee maar dat is toch anders dan een huis. Je vertrouwen is dan gewoon even weg in de auto en de wet van Murphy treed gevoelsmatig op.

MarkvdD

Forumguru
Ja het is anders dan een huis, klopt. En dat je ff een niet zo'n lekker gevoel hebt bij je auto is begrijpelijk.

Is altijd een persoonlijke afweging dit maar soms kunnen tips of inzichten van anderen je helpen ....

Slider

Forumguru
Je hebt hem nog niet eens 1 jaar :confused:

Dat klinkt mij al onnodig geld weg gooien door weer een andere te nemen. Ik spreek niet voor jou natuurlijk, maar ik zou kan dat niet eens zomaar kunnen of willen bekostigen zo kort op de vorige aanschaf.

Je moet niet alleen altijd extra bijleggen voor een gelijke auto, je motor en DSG tuning kan opnieuw hoe dan ook.
Heel veel zaken heb je aangepast, moet je allemaal weer ongedaan maken, terugdraaien en mee nemen naar een andere O3 FL.

Zoals je helaas ervoer met deze O3 vlak na de aanschaf, een ander kan er zo weer tegenaan rijden. Als dat weer gebeurd bij een "nieuwe" O3, ben je terug bij af en veel geld armer voor niets.
Als een auto nu technisch niet lekker zou zijn of onverwacht grote kosten er aan zouden komen, zou ik zeker snappen de inruil wens.
Maar puur op gevoel een technisch goede auto zomaar weg doen, voelt voor mij als enorm zonde.

1983jeroen

Forumguru
De auto zelf kan er niets aan doen nee ;)

Zal inderdaad flink geld bij moeten en zal dan ook geen O3 meer worden.
Op zich een prima auto, maar na 2 exemplaren wordt het dan wel wat anders.
Gevaarlijk om te kijken naar wat anders want dan wordt je sowieso hebberig :D

Eerst maar afwachten hoe het afloopt volgende week.

Slider

Forumguru
Dan is het alleen maar nog meer zonde, als je geen O3 meer neemt kan je veel van je aangebrachte aanpassingen waarschijnlijk niet eens mee verhuizen. :confused:

1983jeroen

Forumguru
Wordt momenteel gewoon niet blij van de auto. Heeft me al zo veel kopzorgen gekost. Maar komt ook wel deels omdat hij er niet zo fraai bij staat op kleine de winterbanden dat de aanblik me niet veel meer doet.
Daar kan ik relatief goedkoop wat aan doen natuurlijk.

Dat ik dingen niet mee kan nemen valt wel mee. En anders maak ik wel weer wat nieuws. Moet ook wat te knutselen houden ;)

1983jeroen

Forumguru
@1983jeroen

Snap je helemaal, ik zit met hetzelfde, twijfel ook alweer, teveel slechte karma rond deze auto.
Gek is dat hè. Ook al is het rijden zelf gewoon heel fijn. Het voelt niet lekker ofzo.

Was oorspronkelijk van plan zeker 100.000km erbij te rijden. Heb er pas 22.000 van gehad (mede doordat ik er bijna 3 maanden niet mee heb kunnen rijden dit jaar door alle ellende)

JeSko

Forumguru
Idd gek @1983jeroen , maar begrijp heel goed waar jij met zit, los van de slechte herinneringen aan de auto zijn ongeval, zit je toch met de blijvende vraag of de auto aan betrouwbaarheid en dergelijke ingeboet heeft, mijne heeft dan ook nog is aan het ongeval gerelateerde dingetjes overgehouden, die me hélemaal gek maken, spookmeldingen en dergelijke, en een goed oog ziet ook dat er aan gewerkt is, spuitwerk is super netjes, maar de wielkastrand en deurlijst krijgen ze toch nooit zoals OEM :( en dat steekt iemand zoals ik erg tegen. Alles aan deze auto doet mij gewoon denken aan een donkere periode en dat is niet de auto zijn schuld, maar het is wel een gevoel dat ik ook niet kwijt kan, dit zou mijn droomauto moeten geweest zijn, maar dat is ver van de realiteit gebleken.

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Mijn schade was natuurlijk minder erg dan de jouwe. Qua betrouwbaarheid zal ik dus geen problemen verwachten.
Hooguit hoe het lakwerk zich gaat houden, want op sommige stukken zitten inmiddels al een paar lagen. Ik neem aan dat ze niet alles helemaal kaal schuren voor het spuiten...?

JeSko

Forumguru
@1983jeroen

Dat denk ik ook niet, en zeker niet zoals er gekloot is aan jouw Octavia, die gasten kunnen er niks van en zullen dan ook vast niet de regels van de kunst gevolgd hebben. Vroeger was hier een bekwame spuiter actief, die zou je daarover meer kunnen vertellen, maar die is jammer genoeg van het forum verdwenen.

1983jeroen

Forumguru
Donderdag een dagje vrij dus ga toch eens rondkijken bij wat dealers.

Denk dat er al snel teveel geld bij moet en de Octavia dus toch blijft hoor.

Heb nu een Polo met 1.0TSI en DSG mee.
Wat staat die DSG slecht afgesteld zeg.
Ze zijn echt doorgeslagen in een poging om het ding zo zuinig mogelijk te maken.
Vanaf 52km per uur gaat hij al over naar de 6 en bij 70 naar 7.
Dan draait hij echt nog te weinig toeren. (Rond de 1250 -1300 zo te zien)
Je voelt dat hij nog heel brommerig is dan.
Met flippers tikkie terug en hij loopt meteen veel mooier.
Maar dat is natuurlijk van korte duur, want hij schakelt zelf snel weer op.
Ik rijd deze veel handmatig dus.

In sportstand is het heel iets beter.

1983jeroen

Forumguru
Vanochtend de Octavia weer opgehaald.
Het lijkt er op dat het nu eindelijk goed is.
Ze hebben het zijscherm deels opnieuw gespoten en laten overlopen in de bestaande lak.

Zelf net alleen in de werkplaats bij lamplicht kunnen kijken, maar het ziet er goed uit.
De schadehersteller zei gisteren dat hij zelf ook buiten gekeken heeft en er niets meer aan ziet.

Nu hopen dat het plezier weer terug komt.
Sowieso werd ik wel blij van de 180pk na een paar dagen Polo met 95pk :D

JeSko

Forumguru
Let's goooo! Ben blij voor je man! Hopelijk herwin je terug dat goede gevoel want het is een uitstekende auto die je hebt, en nu er optisch niets meer aan mankeert kijk je er ook niet steeds op :) gelukkig zijn er nog vakmensen :dankje:

1983jeroen

Forumguru
Gisteren een andere set winterbanden op velg gekocht via Marktplaats. Vond de oude 16 inch wel erg klein onder de Octavia.
Nu 205/50R17
Zijn Audi velgen, dus moet nog even andere naafkapjes regelen. Blijkt een maat te zijn die alleen Audi gebruikt. Wel bijzonder, want de rest van de maat van de velgen komt precies overeen met wat er op de Octavia hoort.

1000019545.jpg

Bovenaan Onderaan