1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Net als je eindelijk weer wat meer vertrouwen en plezier in de auto krijgt dient het volgende probleem zich aan.

Af en toe de melding dat ik dat auto alleen in P mag verlaten terwijl die daar in staat.
Eerst maar 1 keer even, maar afgelopen weekend een paar keer en gisteren weer.
Het grootste probleem is dat hij dan ook niet op slot kan, dus moest snel een oplossing komen.

Gelukkig is dit een bekend euvel van de DQ200 en is er een relatief simpele fix voor.
Mede door dit forum op het volgende onderdeel gekomen dat VW ook als fix aanbied.
Dit schroef je bovenop de hendel van de DSG en vervangt eigenlijk de originele schakelaar die elders zit.
Ontzettend gepriegel om de schroefje los en weer vast te zetten wegen gebrek aan ruimte, maar met een half uurtje was het klusje klaar.
Nu hopen dat het goed blijft werken...

1000021394~2.jpg 1000021395~2.jpg

1983jeroen

Forumguru
Dat hoop ik ook, anders weet ik wel wat er gaat gebeuren met de Octavia...
Gelukkig was dit onderdeel maar een paar tientjes en kon ik het zelf plaatsen.

1983jeroen

Forumguru
Voorlopig geen meldingen meer gehad over de DSG pook.

Gisteren harde tik op de snelweg. Wist al meteen dat het steenslag zou zijn al was mijn voorligger ver weg
Zag het niet meteen zitten in het donker, maar blijkt een flinke ster aan de passagierskant bovenaan bij de rand.
Is al verder gescheurd dus wordt nieuwe ruit.
Autotaalglas melde dat het door de voorruitverwarming wat lastiger plaatsen is en ze iets meer tijd willen.
Lijkt me dat er toch gewoon 1 stekker aan zit of hooguit 2 zoals bij achterruitverwarming?

Komende vrijdag hebben ze al tijd dus ben benieuwd

JeSko

Forumguru
Pech weer zeg, net zoals met mijne, het ligt niet aan de auto, maar het is wel altijd wat, lijkt het.

1983jeroen

Forumguru
Ja, vooral vervelend dat je er weer werk van moet maken en wellicht eigen risico kost.
Verder maak ik me er maar niet te druk om.
Het is dat we volgende week op vakantie gaan met de auto anders had ik de ruit op het werk laten vervangen door Carglass. Die konden deze week niet meer op locatie komen.

Wel gek dat er geen putje in de ruit voelbaar is van inslag van een steentje ofzo

1983jeroen

Forumguru
Dat was schrikken gisteravond laat op de snelweg in Luxemburg.
Super rustig op de weg en lekker de cc op 135.
Zie ik ineens dit in mijn ooghoek. Gelukkig dus op de andere baan, want zo in het donker zou ik nooit op tijd hebben kunnen reageren.
Weet niet wat voor beest het is, maar had een flinke klap kunnen zijn

1000021920.png

Niet veel later op een pikkedonkere landweg nog een ree die rustig overstak, maar die zag ik wel ruim op tijd.

EdK

Forumguru
Weet niet hoe jullie kijken maar is toch duidelijk een krokodil hoor !!
Kijk maar die groenige kleur en die lange staart.... :koffie:

1983jeroen

Forumguru
Omdat het toch door mijn hoofd blijft spoken dat ik de Octavia eigenlijk wel zou willen inruilen voor iets mooiers heb ik vandaag een proefrit gedaan in een auto die ik vanaf het begin al meteen gaaf vond.

In dit geval ook nog een dik aangeklede versie met alles er op dat ik graag wil en zelfs massagestoelen heeft. Enige wat nog nice to have zou zijn is een dakje dat open kan.
Nooit gehad, maar lijkt me lekker.

Uitvoering met 180pk, dus zou genoeg moeten zijn. Lekker opvallend kleurtje ook;
20250223_000652-COLLAGE.jpg
Maar ga ik jullie nu verlaten?

Nee.

Hoewel ik wel echt blij werd van de auto qua looks is dit exemplaar het niet voor mij.
Het rijdt lekker en de automaat schakelt ook soepel. Wel op andere momenten dan de DSG, maar dat went wel.
Vond dat de 180pk ver te zoeken waren. Had wat meer pit verwacht. Misschien is deze gewoon lui bereden.
Digitale cockpit ziet er prachtig uit en werkt voor mij fijn.
Zitpositie is wel echt laag, maar met mijn 1.90 geen probleem met instappen of hoofdruimte voorin.

Ik had voor de proefrit al gezien dat er 1 handgreep een beetje afwijkend rood was
Tijdens deze fotoshoot eens verder onderzocht.
Duidelijk sporen van schadeherstel (randen van afplakken bij de deurpost) en leek wel vlekkerig gespoten ( het weer werkte niet echt mee om goed te zien wat het nu was)
Dat was voor mij meteen duidelijk. Niet aan beginnen!

Voor de portemonnee wel beter ;) , maar omdat de rest wel beviel sluit ik niet uit dat er later dit jaar alsnog 1 komt als ik een keer het ideale exemplaar tegenkom.

JeSko

Forumguru
Mooie auto's zijn dat ja, in GT line trim zijn ze nog dikker, als je eventueel zo eentje scoren kan, altijd mooi meegenomen. Weet niet hoe betrouwbaar deze blokken zijn, welke motor ligt er precies in? Met een PSA/Stellantis benzine motor zou ik altijd oppassen, vraag me niet hoe ik het weet maar die blokjes kunnen geld kosten.

gjhu

Forumguru
Mijn advies is wegblijven. Wij hebben er een paar op het werk en het is altijd (elektronisch) gedoe met die auto's. Doet denken aan een Alfa 33 die ik ooit heb gehad. Er was pas iets aan de hand als de lampjes niet branden.

Bovenaan Onderaan