Omdat het toch door mijn hoofd blijft spoken dat ik de Octavia eigenlijk wel zou willen inruilen voor iets mooiers heb ik vandaag een proefrit gedaan in een auto die ik vanaf het begin al meteen gaaf vond.
In dit geval ook nog een dik aangeklede versie met alles er op dat ik graag wil en zelfs massagestoelen heeft. Enige wat nog nice to have zou zijn is een dakje dat open kan.
Nooit gehad, maar lijkt me lekker.
Uitvoering met 180pk, dus zou genoeg moeten zijn. Lekker opvallend kleurtje ook;
Maar ga ik jullie nu verlaten?
Nee.
Hoewel ik wel echt blij werd van de auto qua looks is dit exemplaar het niet voor mij.
Het rijdt lekker en de automaat schakelt ook soepel. Wel op andere momenten dan de DSG, maar dat went wel.
Vond dat de 180pk ver te zoeken waren. Had wat meer pit verwacht. Misschien is deze gewoon lui bereden.
Digitale cockpit ziet er prachtig uit en werkt voor mij fijn.
Zitpositie is wel echt laag, maar met mijn 1.90 geen probleem met instappen of hoofdruimte voorin.
Ik had voor de proefrit al gezien dat er 1 handgreep een beetje afwijkend rood was
Tijdens deze fotoshoot eens verder onderzocht.
Duidelijk sporen van schadeherstel (randen van afplakken bij de deurpost) en leek wel vlekkerig gespoten ( het weer werkte niet echt mee om goed te zien wat het nu was)
Dat was voor mij meteen duidelijk. Niet aan beginnen!
Voor de portemonnee wel beter

, maar omdat de rest wel beviel sluit ik niet uit dat er later dit jaar alsnog 1 komt als ik een keer het ideale exemplaar tegenkom.