Hallo allemaal, even een update over mijn Superb. Vermogen zit ca. op 360/380pk, stage 1 tuning zogezegd. Rij er inmiddels 5000km mee en het is heerlijk. Qua looks geen verschil, is gewoon een zwarte L&K, hier en daar wat minder chroom, de lijsten rondom de portieren en deel van de grill is ontchroomt. Bezine verbruik is bij mij gemiddeld 1 op 9, weinig verschil met daarvoor. Qua comfort is vooral de stappen die hij maakt heerlijk, zowel bij inhalen, optrekken en snelweg, het maakt allemaal niks uit de stappen zijn enorm. Bij zelf schakelen, doe ik niet vaak overigens, maakt de dsg echte klappen, vanwege het enorme vermogen. In sport (s) schakelen is vooral genieten, gaat iets rustiger en knipper met je ogen en je rijd hele illegale snelheden. Is het verschil met de standaard 280 groot, ja veel meer dan ik dacht, de stappen op hogere snelheid zijn van sportwagen nivo, en dan moet je al echt een goede meenemen. Ik heb al wat auto's gehad die van een koude kermis thuiskwamen en das gewoon echt lol. Went het vermogen, je en nee, rij ik met de Up van mijn vrouw dan lijkt alles in slowmotion te gaan, maar bij dagelijks gebruik gaat alles zoveel harder dan je verwacht dat je echt rekening moet houden dat anderen dat niet zien, je zit snel naast een auto, je rijdt heel makkelijk heel hard en invoegen op de snelweg is stomweg spectakel. Als ik tijd heb zal ik wat fotos bijvoegen van de kleine aanpassingen aan grill en zijkanten.