Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 41,7%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 14 58,3%

  • Totaal aantal stemmers
    24

leon-cupra

Forumguru
En blijkbaar ook de wederverkoop waarde. Want blijkbaar geraak je die auto aan de straatstenen niet kwijt
eigenlijk raar en niet raar.
Is eigenlijk "redelijk" goedkoop voor hetgeen je allemaal krijgt, maar anderzijds, met dergelijke prijzen kan je ook al iets uit premiumsegment kopen. Weliswaar niet met zoveel vermogen en 4x4 maar wel "aanzien" en laat de S3 280 dit nu (nog) niet hebben.
 

philippe bakker

Forumguru
eigenlijk raar en niet raar.
Is eigenlijk "redelijk" goedkoop voor hetgeen je allemaal krijgt, maar anderzijds, met dergelijke prijzen kan je ook al iets uit premiumsegment kopen. Weliswaar niet met zoveel vermogen en 4x4 maar wel "aanzien" en laat de S3 280 dit nu (nog) niet hebben.
Ja dat is een onterechte ondergewaardeerde auto !
 

vleier

Forumguru
sportcar tegen redelijke prijs.

vRS ongeveer gemiddeld 32000euro, 280pk S3 gemiddeld 50.000euro.
Prijsverschil verklaart waarom je een vRS regelmatig ziet.
dat klopt. Maar dat verklaard alsnog niet waarom je de S3 280 weinig ziet aangezien die volgens mij goedkoper is dan de tegen hanger van audi toch?
 

leon-cupra

Forumguru
dat klopt. Maar dat verklaard alsnog niet waarom je de S3 280 weinig ziet aangezien die volgens mij goedkoper is dan de tegen hanger van audi toch?
een S3 rijder gaat niet vergelijken met een S6. Een S3 rijder gaat zien wat hij voor 50.000 kan kopen. En in het premium segment is er dan wel al wat te verkrijgen voor 50k. Uiteraard geen 280pk maar wel genoeg pk om mee te kunnen met het verkeer. En dan is voor vele de keuze snel gemaakt: premium.
 
sportcar tegen redelijke prijs.

vRS ongeveer gemiddeld 32000euro, 280pk S3 gemiddeld 50.000euro.
Prijsverschil verklaart waarom je een vRS regelmatig ziet.
Blijf met gezonde jaloezie naar jullie prijzen kijken. vRS in NL vanaf zo'n €43.000 (en dan moet je nog wel wat opties aanvinken zoals navi en 19"). Een S3 280 4x4 is hier vanaf rond €60.000 :greedy::facepalm:

Voor €50k premium merk rijden lukt ook in NL wel. Sterker nog, heb er over nagedacht. Was wel heeel kort, want een A4 avant met diesel en automaat en precies 0 vinkjes in de optielijst was al €45k. Dus toen ik zag wat je voor hetzelfde geld op een S3 had zitten was de keus snel gemaakt. En tot op de dag van vandaag geen spijt van, ik geniet elke dag van de luxe en kies een auto toch vooral voor mezelf (en de rest van het gezin natuurlijk ;)). En als je al wakker ligt van de status die je auto je geeft, dan denk ik dat je met een A4 op 16" zwenkwielen met zonder opties ook niet echt hoog scoort op de status ladder...

Kortom, als ik die €60k te besteden heb dan staat wat mij betreft een S3 280 veel hoger op de shortlist dan een basismodelletje premium
 

philippe bakker

Forumguru
Blijf met gezonde jaloezie naar jullie prijzen kijken. vRS in NL vanaf zo'n €43.000 (en dan moet je nog wel wat opties aanvinken zoals navi en 19"). Een S3 280 4x4 is hier vanaf rond €60.000 :greedy::facepalm:

Voor €50k premium merk rijden lukt ook in NL wel. Sterker nog, heb er over nagedacht. Was wel heeel kort, want een A4 avant met diesel en automaat en precies 0 vinkjes in de optielijst was al €45k. Dus toen ik zag wat je voor hetzelfde geld op een S3 had zitten was de keus snel gemaakt. En tot op de dag van vandaag geen spijt van, ik geniet elke dag van de luxe en kies een auto toch vooral voor mezelf (en de rest van het gezin natuurlijk ;)). En als je al wakker ligt van de status die je auto je geeft, dan denk ik dat je met een A4 op 16" zwenkwielen met zonder opties ook niet echt hoog scoort op de status ladder...

Kortom, als ik die €60k te besteden heb dan staat wat mij betreft een S3 280 veel hoger op de shortlist dan een basismodelletje premium
Niet iedereen denkt zo he. Er zijn klanten die met een basis BMW 320d rijden die zie je zo denken ocharme de bakker heeft een skoda’ke die zal wel ni super verkopen.
 

dirkie996

Forumguru
Jammer genoeg, begint Skoda ook z'n prijzen, en zeker die van opties, richting premiummerken te sturen.
De prijzen, die ik hier zie passeren, 32000€, voor 'n RS( 230pk), zal dan ook niet met veel opties of dsg zijn.
Ik kan u verzekeren, dat met dsg en enkele leuke opties ( leder/alcantara, elektr. zetel/ kofferdeksel, 18/19" velgen, Canton,...) zelfs met korting, 'n beetje hoger uitvallen.
Skoda is al lang geen budgetmerk meer. Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van m'n aankoop.:thumbsup:
 

vleier

Forumguru
Jammer genoeg, begint Skoda ook z'n prijzen, en zeker die van opties, richting premiummerken te sturen.
De prijzen, die ik hier zie passeren, 32000€, voor 'n RS( 230pk), zal dan ook niet met veel opties of dsg zijn.
Ik kan u verzekeren, dat met dsg en enkele leuke opties ( leder/alcantara, elektr. zetel/ kofferdeksel, 18/19" velgen, Canton,...) zelfs met korting, 'n beetje hoger uitvallen.
Skoda is al lang geen budgetmerk meer. Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van m'n aankoop.:thumbsup:

sterker nog na volgens mij bentley is Skoda de auto waarop ze de meeste omzet lopen. Dus VAG is er niet blij mee dat Skoda de klanten van Audi en Volkswagen zelf afkaapt.
 

leon-cupra

Forumguru
Blijf met gezonde jaloezie naar jullie prijzen kijken. vRS in NL vanaf zo'n €43.000 (en dan moet je nog wel wat opties aanvinken zoals navi en 19"). Een S3 280 4x4 is hier vanaf rond €60.000 :greedy::facepalm:

Voor €50k premium merk rijden lukt ook in NL wel. Sterker nog, heb er over nagedacht. Was wel heeel kort, want een A4 avant met diesel en automaat en precies 0 vinkjes in de optielijst was al €45k. Dus toen ik zag wat je voor hetzelfde geld op een S3 had zitten was de keus snel gemaakt. En tot op de dag van vandaag geen spijt van, ik geniet elke dag van de luxe en kies een auto toch vooral voor mezelf (en de rest van het gezin natuurlijk ;)). En als je al wakker ligt van de status die je auto je geeft, dan denk ik dat je met een A4 op 16" zwenkwielen met zonder opties ook niet echt hoog scoort op de status ladder...

Kortom, als ik die €60k te besteden heb dan staat wat mij betreft een S3 280 veel hoger op de shortlist dan een basismodelletje premium
in dit geval moet je het andersom bekijken hé. Je hebt het topmodel van Skoda en je ziet wat je daarvoor kan krijgen. Als een S3 280 60.000euro kost en de instap-A4 45.000euro, kan je al voor 15.000euro aan opties kiezen(en uiteindelijk zal je op de 280 ook nog wel wat opties aanvinken). Heb je voor je 60.000euro wel al een zeer knappe premiumwagen en DAN is de vraag ga je effectief nog voor de S3. In dat geval kiezen vele dan wel voor de premiumwagen.
En laat je dan in BE voor dat geld van een S3 280 al een mooie A6 of dergelijke hebben. Dan is zeker de keuze snel gemaakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Jammer genoeg, begint Skoda ook z'n prijzen, en zeker die van opties, richting premiummerken te sturen.
De prijzen, die ik hier zie passeren, 32000€, voor 'n RS( 230pk), zal dan ook niet met veel opties of dsg zijn.
Ik kan u verzekeren, dat met dsg en enkele leuke opties ( leder/alcantara, elektr. zetel/ kofferdeksel, 18/19" velgen, Canton,...) zelfs met korting, 'n beetje hoger uitvallen.
Skoda is al lang geen budgetmerk meer. Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van m'n aankoop.:thumbsup:
ik vergelijk nog met mijn broer zijn nieuwe 220. Full option heeft die ongeveer 32.000 gekost. 230 en de 245 kosten nu idd al een stuk meer (wat eigenlijk al teveel is voor een Skoda)
 

vleier

Forumguru
ik vergelijk nog met mijn broer zijn nieuwe 220. Full option heeft die ongeveer 32.000 gekost. 230 en de 245 kosten nu idd al een stuk meer (wat eigenlijk al teveel is voor een Skoda)

Dat is nu wat VAG gaat doen. Skoda kan bij hun in de stellingen kijken en onderdelen pakken en na goedkeuring tegen gereduceerde prijs aan de autos schroeven. Hierdoor zijn de kosten voor hun lager en dus kunnen ze goedkoper worden verkocht. Gevolg is dat nu Vag bang begint te worden voor de snelheid van Skoda dat ze er een rem op willen zetten en er dus meer geld voor gaan vragen.
 

oco1979

Forumguru
Met een skoda zal je iets minder opvallen, dan eender ander luxe merk.
Sommige mensen vinden dat belangrijk.
De nodige vermogen en luxe en toch zo wat minder opvallend.
Wederverkoop RS zal nog meevallen, maar een S3 280 zal een schok zijn in naverkoop.
Spreek enkel voor belgie, nederland heb ik geen weet van.
Elke hobby kost geld ;).
Wagen is altijd een verloren kapitaal, met hier en daar welk extreme uitzonderingen,die geen dag dagelijkse wagens zijn.
 

oco1979

Forumguru
Dat is nu wat VAG gaat doen. Skoda kan bij hun in de stellingen kijken en onderdelen pakken en na goedkeuring tegen gereduceerde prijs aan de autos schroeven. Hierdoor zijn de kosten voor hun lager en dus kunnen ze goedkoper worden verkocht. Gevolg is dat nu Vag bang begint te worden voor de snelheid van Skoda dat ze er een rem op willen zetten en er dus meer geld voor gaan vragen.

Klopt volledig
 
in dit geval moet je het andersom bekijken hé. Je hebt het topmodel van Skoda en je ziet wat je daarvoor kan krijgen. Als een S3 280 60.000euro kost en de instap-A4 45.000euro, kan je al voor 15.000euro aan opties kiezen(en uiteindelijk zal je op de 280 ook nog wel wat opties aanvinken). Heb je voor je 60.000euro wel al een zeer knappe premiumwagen en DAN is de vraag ga je effectief nog voor de S3. In dat geval kiezen vele dan wel voor de premiumwagen.
En laat je dan in BE voor dat geld van een S3 280 al een mooie A6 of dergelijke hebben. Dan is zeker de keuze snel gemaakt.
Goed punt. Hoewel ik zelf nog steeds een zwak heb voor de underdog (en dus liever een S3 280 aanschaf dan de zoveelste Audi in de straat). Bovendien zul je voor een A4 met 280pk en quattro aandrijving wel wat dieper in de buidel moeten als je nog met die optielijst aan de slag wil ;)

Even vlugge blik bij Audi. Een A4 s-line edition met 252pk quattro en automaat doet €60k. Mooie auto!! Maar dan staat er op de optielijst een vinkje bij "zonder rijstrookwisselhulp" en "zonder achteruitrijcamera" (het staat er echt :deuk:).
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Goed punt. Hoewel ik zelf nog steeds een zwak heb voor de underdog (en dus liever een S3 280 aanschaf dan de zoveelste Audi in de straat). Bovendien zul je voor een A4 met 280pk en quattro aandrijving wel wat dieper in de buidel moeten als je nog met die optielijst aan de slag wil ;)

Even vlugge blik bij Audi. Een A4 s-line edition met 252pk quattro en automaat doet €60k. Mooie auto!! Maar dan staat er op de optielijst een vinkje bij "zonder rijstrookwisselhulp" en "zonder achteruitrijcamera" (het staat er echt :deuk:).
het gaat hem er ook om dat mensen wel wat vermogen willen missen om premium te kunnen rijden. 170pk in een wagen is ook niet echt ondergemotoriseerd. Als je ziet hoeveel audi's er verkocht worden van boven de 50.000euro, wilt het toch zeggen dat er genoeg potentiele klanten zijn voor een 280 en toch verkoopt de 280 niet. Heel simpel: premium ;)
 

philippe bakker

Forumguru
het gaat hem er ook om dat mensen wel wat vermogen willen missen om premium te kunnen rijden. 170pk in een wagen is ook niet echt ondergemotoriseerd. Als je ziet hoeveel audi's er verkocht worden van boven de 50.000euro, wilt het toch zeggen dat er genoeg potentiele klanten zijn voor een 280 en toch verkoopt de 280 niet. Heel simpel: premium ;)
Ja velen bekijken mij echt van ocharmjes sukkel in uwe Skoda.
 
De keuze voor een Audi omdat je het model mooi vindt of de perfecte interieurafwerking graag ziet kan ik me helemaal indenken. En als je daar het geld voor (over) hebt, doen!

Mensen die de Audi kiezen omdat ze zich met een Skoda voor l*l vinden staan bij de buurman vind ik daarentegen een beetje sneu (daar is vast therapie voor).

Het kersverse 14 jaar oude vriendje van mijn dochter zat laatst trots te vertellen dat hij thuis vooral biefstuk krijgt, slavinken zijn voor arme mensen. Raad eens wat hij volgende keer krijgt :D. Je kan niet vroeg genoeg starten met die therapie :deuk:
 

philippe bakker

Forumguru
De keuze voor een Audi omdat je het model mooi vindt of de perfecte interieurafwerking graag ziet kan ik me helemaal indenken. En als je daar het geld voor (over) hebt, doen!

Mensen die de Audi kiezen omdat ze zich met een Skoda voor l*l vinden staan bij de buurman vind ik daarentegen een beetje sneu (daar is vast therapie voor).

Het kersverse 14 jaar oude vriendje van mijn dochter zat laatst trots te vertellen dat hij thuis vooral biefstuk krijgt, slavinken zijn voor arme mensen. Raad eens wat hij volgende keer krijgt :D. Je kan niet vroeg genoeg starten met die therapie :deuk:
Ik denk echt dat 90% Vd Audi mensen hem kopen voor aanzien
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk echt dat 90% Vd Audi mensen hem kopen voor aanzien
't Hangt er maar van af welk soort "aanzien" je nastreeft.

Ik heb een stuk of 3 Audi 80's versleten toen het merk zich nog niet richtte op wat ik gemakshalve maar het BWM-publiek noem. Bij die verschuiving naar het toen gemiddeld genomen iets meer patserige marktsegment (lees: de introductie van de eerste A4, met dat quasi-BMW 3-serie kontje) ben ik zeer bewust afgehaakt en teruggegaan naar VW, waar ik er vóór mijn Auditijd al in totaal 4 van had gehad.
Plus een zijstap naar Opel - maar ja, wie maakt er nou nooit eens een foutje... ;)
 
Bovenaan Onderaan