@Smeeuwis , bedoel je gezinsinkomen of inkomen per persoon? Onze eerst gezamenlijk loon was 19jaar geleden een stuk lager dan die 3000€. Op vandaag zitten we daar (mijn bijberoep daarbuiten gelaten) een stukje boven. Maar geloof me, we hebben altijd al goed kunnen sparen, ondanks het loon dat we hadden. Slimme beslissingen en soms een gokje wagen (veranderen van werk heeft op 2j tijd van mijn brutoloon mijn nettoloon gemaakt) kan heel veel doen.
Mijn vorige wagens (M2, C cabrio, Cayman) zijn allemaal van voor mijn periode van mijn bijberoep. Daarvoor zelfs nog een tweede woning gekocht die we verhuren. Als je spreekt van de 911, dat zou ik kunnen dankzij mijn bijberoep. Dat zou ik anders ook niet kunnen. Maar nogmaals , dat komt door goede beslissingen te nemen en door hard/slim werken.
Als ik naar mijn collega’s zie, wij zijn als bedienden eigenlijk het minst betaald. Al de arbeiders bij ons verdienen meer dan ons , maar moest je naar het vermogen kijken, zullen de bedienden het best scoren.
Mijn collega zegt het genoeg “je zou eens moeten weten hoeveel arbeiders er iedere maand reeds om een voorschot komen vragen” en geloof mij, ken beetje de lonen op mijn werk, die arbeiders verdienen allemaal boven de 3k netto.
Blijf erbij, veel heeft te maken met budgetbeheer. Je hebt mensen die van 1€ 2€ kunnen maken en je hebt er die van 1€ 10€ schuld kunnen maken.