23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

JeSko

Forumguru
Neem effe een visdraad of oude bankkaart, met wat lijmrestverwijderaar heb je de resten er zo af, kost je niets.
 

JeSko

Forumguru
Oké... Bizar, maar goed, het is echt 10 keer niks heb zo al 10 tallen logo's emblemen etc etc verwijderd. Ik en m'n maatje doen niets anders is bijna standaard dat klanten erom vragen.
 

1983jeroen

Forumguru
100 euro is wel serieus veel geld!
Heb het bij al mijn vorige auto's gedaan op een warme dag. Dan peuter je ze zo los.
Bij de huidige heb ik wel flosdraad moeten gebruiken (winter). Daar hield ik wel 1 piepklein plekje lakschade aan over. Hoe dat kan snap ik nog steeds niet. Denk eerder dat er al iets achter heeft gezeten van een plekje dan dat het echt van het verwijderen kan komen.
 

Speedhunter

Forumguru
De Enyaq geeft aan dat hij binnen 30 dagen op onderhoud moet. Ik heb nu 17 000km en de wagen is van januari 23’. Zelf in bezit van juli 23’. Is dat niet wat vroeg, wat moet er zoal gebeuren? Dacht dat eerste onderhoud na twee jaar zou zijn.

Kan ik daarmee terecht bij een niet officiële dealer waar ik de wagen kocht?
 

leon-cupra

Forumguru
Best officiële garage. Als je het niet laat uitvoeren door officiële garage verlies je de garantie op de wagen … als ze een batterij moeten vervangen en het is niet onder garantie.

Maar eigenlijk is dat “onderhoud” redelijk schandalig. Een EV dient eigenlijk geen onderhoud te hebben. Enigste dat ze kunnen vervangen bij onderhoud zijn wat filters. Bij Tesla spreken ze zelfs niet over onderhoud. Om de 2j de interieurfilter vervangen, that’s it.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Is toch logisch... Als traditionele bouwers nu ook nog inkomsten van het reguliere onderhoud gaan verliezen kunnen ze er al beter helemaal met stoppen. Er dreigen nu al wereldwijd honderdduizenden jobs te verdwijnen in de autosector. Tesla is anders die werken al zo van in het begin en hebben de onkosten niet die traditionele bouwers nu ervaren.
 

leon-cupra

Forumguru
Begint maar met een dealer te discussiëren wanneer je batterij na 3j stuk is en je 3j op onderhoud bent gegaan bij een niet officiële dealer. Die 100 of 150€ dat het goedkoper gaat zijn bij een niet officiële dealer is het dat niet waard …

@JeSko weet het wel. Dat voorgeschreven “onderhoud” is gewoon om de dealers werk te geven op kap van de klant. Heb ook al meermaals aangegeven aan mijn broer die automechanieker is om te zorgen dat hem weg gaat en een andere carrière op te bouwen, want op een dag is het gedaan met de job van mechanieker.
 

Speedhunter

Forumguru
Ik wil net op onderhoud gaan bij de garage waar ik hem kocht, dit is geen officiële dealer. Was een jonge occasion mijn wagen.
 
Bovenaan Onderaan