23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

leon-cupra

Forumguru
Interieurfilter is dan ook het enigste dat ze kunnen doen. Bij de tesla is dat ook het enigste dat ze adviseren om te vervangen op bepaalde tijdstippen (redelijk logisch).
 

hemi24

Forumguru
Dan waarschijnlijk pas over 42.000 km…
Heb je ook gevraagd of ze dat ingevulde onderhoudsboekje weer netjes in het dashboardkastje hebben teruggelegd? ;)
 

Speedhunter

Forumguru
Dan waarschijnlijk pas over 42.000 km…
Heb je ook gevraagd of ze dat ingevulde onderhoudsboekje weer netjes in het dashboardkastje hebben teruggelegd? ;)
Heb geen boekje gevonden :LOL:


In april had ik gekeken voor een Tesla Model 3, die goesting speelde voor een tweede keer weer op. Met de premie die afgeschaft gaat worden in Vlaanderen was het een beetje nu of nooit. Uiteindelijk is de meerwaarde ten opzichte van de Enyaq niet groot (ik kan overal met enyaq laden waar ik met een Tesla ook zou kunnen laden) en mijn geliefde merk Skoda verlaten zou een zeer moeilijke beslissing geweest zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
zijn alle tesla-laadpunten al open gesteld voor niet-tesla-rijders? Dat is (naast paar andere belangrijke pluspunten van een tesla) toch nog steeds een enorm groot voordeel en laden is nog een stuk goedkoper voor een Tesla eigenaar. Mijn vader laad zelfs zijn tesla thuis niet meer op, maar aan een Tesla-snellader omdat het goedkoper uit komt (ondanks zonnepanelen). Zei dit weekend dat hij wel terug wat overschot heeft op zijn verbruik (terugdraaiende teller) en dus terug (even) thuis oplaadt.

Premie die afgeschaft wordt was idd wel een dikke plus (ook de reden waarom Tesla model 3 en Y aan 39.999€ aanboden, zal nu ook wel samen met de premie verdwijnen), maar vergeet ook niet in 2025 het invoeren van de jaarlijkse taksen en inverkeerstelling. EVs ingeschreven in '24 betalen 0€ zolang je eigenaar blijft. Gaat uiteindelijk voor veel eigenaars een groter voordeel worden dan de éénmalige premie.

Baal hier ook een beetje dat de passat een leasewagen is en nog 3j moeten, anders had er ook wel voor mij of de madam een M3 performance gestaan. Moest er nog een Plaid van de M3 komen, dat zou wel machtig zijn.

Toch wel de moeite, niet?? :D

1730316962157.png
 
Laatst bewerkt:

Speedhunter

Forumguru
Ik laad altijd in Brugge of Lokeren bij Tesla, die zijn open. Voor lange afstanden had het ook handig geweest, je moet minder plannen. Het waardeverlies op de Enyaq en het ontbreken van Apple car play heeft meegespeeld in mijn beslissing. De grootste reden en daar hebben veel mensen uit mijn omgeving me op gewezen, dat ik nog geen eigen woonst heb en dat ik daar beter prioriteit aan geef. Die mensen hebben uiteindelijk gelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
ik laad altijd thuis op. Heb nog zonnepanelen (kom wel niet toe maar soit). Breng de kost ook in in mijn éénmanszaak. En het is zoooo gemakkelijk om thuis te kunnen laden.
Hadden ze in Roeselare een supercharger gezet, was het iets anders, maar passeer Brugge of Kortrijk amper dus tja. Lokeren wel voor naar mijn ouders te gaan, maja is dan vol van thuis.

Is niet het goede moment om nu een EV te verkopen alhoewel, ze hebben gewoon altijd veel te duur gestaan tweedehands, nu is het een gewoon een marktconforme prijs. Heb hier ook paar maanden geleden beslist om de MY nog zeker 3 jaar te houden. Waardeverlies is enorm door de enorme prijsdaling van de MY net na mijn aankoop.

Aan een eigen woning de prioriteit geven is inderdaad het beste advies daarin. Eigenlijk ben je ieder jaar extra daar te laat mee. Onlangs ook nog eens gezien om wat bij te kopen. Op 5 jaar zijn de prijzen weer waanzinnig gestegen, zeker nieuwbouw (simpel appartement +40.000€ tov 5j geleden) , maja doe je renovatie, is het ook een stuk duurder geworden dan paar jaar eerder.
 

Speedhunter

Forumguru
Hier ook thuis laden, heb maar 10x buitenshuis geladen op een jaar tijd. Blijven rijden is idd nog het beste indien je geen waardeverlies wil slikken.

Ik ga niet meer te lang wachten, verwacht binnen de twee jaar iets te kopen.
 

hemi24

Forumguru
IMG_3533.jpeg

Het blijft een model 3 en los van het interieur, zou ik me ook niet willen identificeren met het type “mensen” wat gemiddeld in Nederland in een (geleasde) M3 rijdt…
Vooral die met een witte bekleding lijken wel allemaal uit dezelfde straatkolk te zijn ontsnapt.
 

leon-cupra

Forumguru
En wat zijn dat het type mensen wat gemiddeld in een M3 rijdt? Zijn dat de BMW rijders die nu EV moeten leasen?? :pieker:
Wat ik meestal zie, deftige mensen die een aardig leasebudget hebben omdat ze een mooie functie hebben in een bedrijf ... mss is NL anders :pieker:
 

hemi24

Forumguru
@leon-cupra : kom vooral een keertje kijken, dan zul je het snel genoeg ervaren; je hoeft niet zover de grens over; omgeving Eindhoven of Breda zul je al genoeg kunnen spotten…
 

hemi24

Forumguru
Voorheen hadden ze meestal een GTE, Outlander of V60 D6…
Ben benieuwd waar we deze groep de komende 2 jaar in gaan terugzien! :arghh:
 
Bovenaan Onderaan