230-volt stopcontact

OctaviaWest

Actief lid
Ik heb bij mijn nieuwe O3C een 230V-stopcontact besteld. De kids kunnen hierop hun draagbare dvd-speler aansluiten, dat zullen ze super vinden. Maar hoe constant is de stroomlevering van dit stopcontact? Blijft het ook stroom leveren als de start/stop-functie de motor aanzet of weer start?

Het is namelijk zo dat, wanneer de stroom wordt onderbroken, de DVD-speler de film weer helemaal vanaf het begin afspeelt... dan klinkt luid protest vanaf de achterbank.

Volgens de handleiding (http://new.skoda-auto.com/nl-be/models/nieuwe-octavia-combi/instructieboekje) zou het stopcontact werken zodra het contact van de auto ingeschakeld is. Kan een eigenaar van deze optie dit bevestigen? Alvast dank.

MaRco2

Forumguru
:) Ik zie in jouw handtekening en regelbare koffervloer en reservewiel staan?

Als ik bij mij de mat op til, zit daar geen dubbele bodem in en direct het reservewiel met gereedschap. De mat ligt op dezelfde hoogte als de zijkant.

Die dubbele bodem heb ik eens gezien dat er dan in het midden een mogelijkheid is (dacht ik) om de normale hoogte te verlagen (ipv vak onder de normale vloer).

Kleine spullen kun je nu nauwelijks kwijt (extra witte kentekenplaat voor de trekhaak bijvoorbeeld). Die ruimte mis ik wel.

OctaviaWest

Actief lid
voor zover ik weet is de regelbare koffervloer eigenlijk een verhoogbare koffervloer zodat deze op het niveau van de drempel van de achterklep komt. Ik heb het enkel op foto gezien, de demomodellen in de showroom hadden deze optie niet. Maar ik vermoed dat als je de koffervloer verhoogt, dit wat ruimte voor allerlei spulletjes vrijmaakt onder de koffervloer.

MaRco2

Forumguru
Aha, ik heb geen dubbele bodem (behalve twee matten, inclusief de omkeerbare) en het spul is te slap om het te kunnen verhogen. Ga ik eens bekijken hoe dat zit (waarom wel/niet aanwezig, optie?).

Aha, ik heb geen dubbele bodem (behalve twee matten, inclusief de omkeerbare) en het spul is te slap om het te kunnen verhogen. Ga ik eens bekijken hoe dat zit (waarom wel/niet aanwezig, optie?).

Komt waarschijnlijk later als optie op de markt, voor dit moment als pakket te krijgen incl. netten e.d.

MaRco2

Forumguru
Ga ik in de gaten houden.

Vwb. de 230V aansluiting, deze vervangt de (hoeft dus blijkbaar niet uit de bagageruimte gehaald te worden) 2e 12V aansluitiing (1e bij de pook, 3e links in de bagageruimte).

We konden er maar 2 vinden, dus vermoedelijke zat er achterop de console nog eentje die bij een 230V Socket verdwijnt. Zelf gebruik ik die 2e (had ik eerst in de bak van de armsteun bij de Mits zitten) voor de telefoon op te laden. Nu dus met een normaal netlaadsnoer.

Is wel handig, kan dan ook de tablet daarop opladen (platte stekker) als het nodig is.

Skoody Boo

Actief lid
Maar hoe constant is de stroomlevering van dit stopcontact? Blijft het ook stroom leveren als de start/stop-functie de motor aanzet of weer start?

Ik heb een Fabia II. Voorzover ik weet blijven - als SS in werking treed - alle stroomverbruikers gewoon hun werk doen alsof het contact ingeschakeld is, zonder een onderbreking. SS is wat dat betreft handiger dan zelf voor de overwegbomen de motor uitzetten en dan weer op contact, dan heb je die onderbreking wel.
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat dit bij de SS van een O3 dus ook zo is.
Is SS eenmaal in werking, dan kan je het wel voor elkaar krijgen dat hij alsnog met de sleutel gestart wil worden, bijvoorbeeld door je portier open te doen of je gordel los te maken. Gooi je je peuk naar buiten of trek je je trui uit en vergeet je dit, dan heb je alsnog de achterbank over je heen.

Canon-Eye

Forumguru
Maar hoe constant is de stroomlevering van dit stopcontact? Blijft het ook stroom leveren als de start/stop-functie de motor aanzet of weer start?
Je mag ervan uitgaan dat dit zo is. Mocht de accuspanning daardoor teveel teruglopen (één van de vele parameters die het StopStartSysteem "in de gaten houdt") dan zal gewoon de motor tijdig weer aanslaan. Een klein spanningsdipje vanwege de startmotor zou ik me nog wel kunnen voorstellen - dat zie ik ook in m'n verlichting...

MaRco2

Forumguru
Ik heb bij mijn nieuwe O3C een 230V-stopcontact besteld. De kids kunnen hierop hun draagbare dvd-speler aansluiten, dat zullen ze super vinden. Maar hoe constant is de stroomlevering van dit stopcontact? Blijft het ook stroom leveren als de start/stop-functie de motor aanzet of weer start?

Het is namelijk zo dat, wanneer de stroom wordt onderbroken, de DVD-speler de film weer helemaal vanaf het begin afspeelt... dan klinkt luid protest vanaf de achterbank.

Volgens de handleiding (http://new.skoda-auto.com/nl-be/models/nieuwe-octavia-combi/instructieboekje) zou het stopcontact werken zodra het contact van de auto ingeschakeld is. Kan een eigenaar van deze optie dit bevestigen? Alvast dank.

Vanmiddag even getest!

Nokia netlaadsnoer in het stopcontact gedaan: ging netjes de GSM opladen en bij een verkeerslicht het Start/Stop systeem zijn werk laten doen (koppeling in, pook in neutraal) en hij blijft gewoon opladen!

Later even gechecked, stop en nog laden en bij het uitdoen van het contact dmv de startknop stopt ook het laden.

Dus tijdens het rijden als de motor uit gaat, blijft het gewoon werken.:)

Rick

Senior Member
Een vraag die hier mee te maken heeft: blijft je 12v aansluiting ook werken bij uitgeschakeld contact? Bij mijn huidige auto wel. Erg prettig om een leeggelopen telefoon toch op te kunnen laden als je bijv ergens op visite bent

rcFred

Senior Member
Bij mijn O2FL blijft de 12V voorin werken als contact uit is, de 12V in de kofferbak stopt er dan wel mee. Ik hoop dat het ook zo is in de O3.

Bovenaan Onderaan