Dus doe ik het dan beter niet of is de kans dat het fout gaat eerder klein?
Maak je geen zorgen. Het is een heel technisch verhaal en lastig in een paar zinnen uit te leggen.
Als je de (van aarde voorziende) laptop stekker via een verloop in de 230V omvormer van de auto wilt stoppen zal er niets gebeuren. Zoals gezegd zolang de 230V galvanisch gescheiden is. En dat is in de regel bij portable 230V omvormers het geval.
Let wel op het maximale vermogen dat de laptopadapter kan opnemen. Een zware jongen kan de omvormer onderuit trekken. Maar de meesten komen niet boven de 90W uit.
Een van de redenen dat er een (smalle) ongeaarde euro stekker gemonteerd is omdat dit soort apparaten geen aarde nodig heeft en een beperkt vermogen heeft.
Maar mijn losse 12-230V omvormer heeft wel een schucko stopcontact. En ik stop hier zonder problemen mijn (geaarde) laptop adapter in.
Even ook ter geruststelling: Thuis plug je de laptop netadapter soms toch ook in een ongeaard stopcontact ?
Dit is eigenlijk een grijs gebied in de electrische veiligheids regelgeving maar geeft in de praktijk nooit problemen.
(Zolang we maar afblijven van goedkope omvormertjes, laders en adapters van Chinese origine.)
Dus nogmaals: verloopje gebruiken en genieten.