Niet als het in Nederland via de leasemaatschappij gaat. Die willen namelijk zelf dik verdienen aan die schade. Die schade wordt dus inderdaad twee keer geclaimden driekwart betaald. De leasemij wordt er rijker van, jij als bestuurder hebt er geen zak aan.@Marco: was jij tweemaal in je gelijk met de schades, kan je ook tweemaal ontvangen voor éénmaal herstellen.Je hebt uiteindelijk tweemaal last en morele schade ook gehad, dus mag je er wel iets aan overhouden. Waarde van de auto vermeerdert er niet door.
Zal toch wel iets te regelen zijn met schadebedrijf.
Knipperlichtgebruik: het jammere is dat veel mensen denken dat het knipperlicht mag worden gebruikt om ruimte af te dwingen. 'Ik had toch mijn knipperlicht aan?' is een veelgehoord commentaar als het (bijna) mis is gegaan. gemiddeld 1 keer per dag maak ik mee dat iemand precies op het moment dat ik er met mij neus naast zit, besluit die vrachtwagen toch in te halen, het knipperlicht aan doet en meteen naar links gaat. Zelfs al kan het ze niet zijn ontgaan dat ik er naast zit. Overigens zijn die nog net niet zo erg als de mensen die denken 'Weet je wat, ik ga denk ik zo eens inhalen', he tknipperlicht aanzetten, dan eens op hun gemak gaan kijken of er misschien iets in de buurt is en het dan precies zo uitkienen dat wanneer jij dan besluit er toch maar langs te gaan, de auto naar links te gooien.
Ik heb daardoor groot respect voor het knipperlicht gekregen, daarmee helaas wel ontzettend fout gedrag belonend.