Mijn combi is van zichzelf al een stuk zwaarder, en met 2 personen en pakweg nog 100 kg bagage is ie wel redelijk aan z'n gewicht. Ik had de CC ingesteld op iets van 100-110 km op het stuk tussen Luik en St.Vith, maar merkte op één van de langere hellingen dat de snelheid op een gegeven moment teruggelopen was richting 70-75 km/u, en vervolgens moest ik terug schakelen (logisch) en behoorlijk wat moeite doen om weer rond de 80 km/u te komen (vrachtwagens gingen soms met 40-50 km/u dezelfde hellingen op). Op de kleinere wegen met steile hellingen deed ie het op zich niet slecht, maar geen enkele keuze, er is maar één juiste versnelling. Bij mijn vorige auto had ik 100 pk ter beschikking terwijl ie ook nog zo'n 100 kg lichter was (vergelijkbare bagage), en daar hoefde ik duidelijk niet zo attent te zijn om de snelheid er in te houden. Wegligging en bochtenwerk was gewoon dik in orde (ik kreeg de laatste dagen ook commentaar dat ik op z'n 'Luxemburgs' reed. (die rijden vaak met hele forse snelheid over de hellingen en door de bochten)
De velgen zijn overigens lichtmetaal, en alleen de ET-waarde is 5 mm lager dan het origineel, dus dat betekent dat de auto 2 x 5mm= 10mm breder op de wielen staat. Dit zijn Ambiente velgen die origineel onder de oude Audi A3 liggen.