Aanpassingen Yeti

Ik heb inderdaad naar een type P1 lijmkit gevraagd.
Op het omhulsel staat:
Womi technobond
Hi tech nadenkit en montagelijm.
De spuitmond heeft de kleur van de kit, in mijn geval zwart.
Alleen verwerken tussen de 5 en 40 graden, dus niet in de zon.

EdK

Forumguru
Hobbel kun je me die foto's even per PB toesturen ? want ik heb ze gemist en wil toch wel even zien hoe jij het uiteindelijk hebt weten te monteren.
Zie ze wel verschijnen !

deusjevo

Forumguru
@hobbel: dank voor je PBtje, nog een nagekomen vraag:
Heb je de spoiler ook direct na het plakken gefixeerd met iets?
Ducktape bijvoorbeeld?

Dacht zelf er een zandzakje :smirk: bovenop te leggen om aan te drukken.

Een zandzakje zou ik niet doen.
Een combinatie van ducktape en pure handkracht, binnen 5 minuten moet deze lijm al verwerkt zijn.
Eerst een keer droog oefenen dus, met een een tweede handje (kan iedereen zijn)
Lijm met een stugge kwast op de aanrakingsvlakken aanbrengen (de spoiler is wel hol, dus smalle randjes)
Ducktape heb ik voor de zekerheid nog 24 h laten zitten.
Pas na 1 week de wasstraat in, ging goed.

Ik mag om de een of andere reden helaas geen foto's uploaden van mijn huisvlijt, van Exiter, ondanks de verkleining naar het gevraagde formaat.
Gek genoeg zie ik ze nu toch weer staan, kun jij ze nu ook zien, deusjevo ?

Witte Yeti

Actief lid
Beste Hobbel, je foto's waar we erg naar uitkijken, zijn nog steeds niet te zien. Toch wel erg vreemd dat je deze foto's niet mag plaatsen.

Nou, dit is hem dus geworden, het plaatsen van deze foto kostte vele hobbels, om over de bobbels nog maar te zwijgen, maar dat ben ik wel gewend..
Na al die tijd zit hij er na een aantal wasbeurten nog steeds op en de achterruit wordt veel minder vuil is mijn ervaring.

doehetzelf.jpg P1000321.jpg

Witte Yeti

Actief lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Dat ziet er mooi uit @HOBBEL, en na die wasbeurten zit de spoiler nog steeds perfect op zijn plaats zie ik. Wel jammer dat je zo veel hobbels moest overwinnen om de foto te plaatsen.....de achtergrond daarvan, daar zullen het maar niet meer over hebben:shocked:

Witte Yeti

Actief lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Mooi stukje huisvlijt Hobbel, netjes gedaan

YeMii

Senior Member
Even het lijstje met de aanpassingen van onze Yeti bijwerken. Ik ben vandaag bij Antera langs geweest en deze heeft een aantal zaken geactiveerd. De regensensor werkt nu, welke al aanwezig was in de voet van de binnenspiegel, de koplampsproeiers werken nu iedere tiende keer ipv iedere vijfde keer, highway blinking staat nu op vijf keer ipv drie knipperen, needle sweep staat aan (is grappig), het verbruik wordt nu aangegeven in km/l en op het display (simpele uitvoering) tussen de klokken is nu de laatst ingestelde snelheid van de cruise control te zien. Zo wordt hij steeds meer YETI!

Ps. Alles werkt perfect, nogmaals bedankt Antera.

Antera

Donateur
Hartelijk dank en goed om te horen dat er weer iemand tevreden is en dat er nog maar veel plezier mee mag hebben.

YeMii

Senior Member
Aanpassing Yeti - orginele binnenverlichting vervangen door LED

Weer een aanpassing gedaan en wel de binnenverlichting vervangen door LED. Na alle informatie hier en bij de buren (SFE) te hebben gelezen en na wat correspondentie met EdK over welke LED's ben ik met deze informatie naar een lokale automaterialenzaak gegaan en heb daar de volgende LED's gekocht.
Van het merk Carpoint de T10 W5W 5 SMD LED white 12V (Art.nr.0730303 - € 24,99/2st.) voor de leeslampjes/binnenverlichting voor en de Festoon 37 mm 6 SMD LED white 12V (Art.nr. 0730306 - € 12,99/st.) voor de binnenverlichting aan weerszijde in het plafond. Gisterenavond de leeslampjes voor vervangen en wat een verschil met dat gele licht van de standaard lampjes. Van morgen na het nodige gepriegel de lampjes in het plafond vervangen. Dus vanavond het duister maar afwachten en het resultaat op de foto zien te krijgen. Dus foto's volgen.

Groet Mctreb.

Carpoint -

Ben je tevreden over het resultaat, ik kijk er naar uit om je foto’s te zien.
Weet jij soms of er een extra weerstandje in die lampjes zit?
Ik heb gehoord dat je boordcomputer de lampjes zonder weerstand niet erkend.
En bijgevolg het circuit uitschakelt of erger dat het steeds flikkert.
Als het zo is, weet iemand of je zoiets kan uitschakelen in de boordcomputer?

Antera

Donateur
binnenverlichting staat los van de lampcontrole systeem. Je kan bij de meeste auto's dit deels of helemaal uitschakelen via vagcom

YeMii

Senior Member
Zoals beloofd, de foto's van mijn LED binnenverlichting. Foto's gemaakt met mijn telefoon, kwaliteit is niet helemaal optimaal.

Groet Mctreb.

LED binnenverlichting.
LEDbinnenverlichting.jpg

LED kofferruimte verlichting. (geen flits gebruikt)
kofferruimteverlichting.jpg

YeMii

Senior Member
Hallo allemaal,

Veertien dagen geleden de winterbanden gewisseld voor de zomerbanden. De zomerbanden moesten nog wel van velgen worden voorzien, aangezien de winterbanden op de stalen velgen waren gezet. Keuze is gevallen op de Borrbet 16 inch Antraciet Mat. Vandaag met dit mooie weer even wat foto's gemaakt en deze wilde ik jullie niet onthouden.

Bekijk bijlage 18670 Bekijk bijlage 18671 IMG_3560.jpg IMG_3563.jpg IMG_3562.jpg IMG_3564.jpg

Bovenaan Onderaan