achterlichten koppelen met dagrijverlichting

Tees

Donateur
@Canon-Eye ongeacht op welk gegeven je je 10 jaar geleden gebaseerd hebt, is de enige correcte en geldige bron de UN/ECE no 48 die ik hierboven aanhaalde. Het hóéft dus niet mogelijk te zijn de achterlichten met de DRLs mee te laten branden...

Pendragon

Donateur
Vraag blijft voor mij wel, waarom zou de dealer dat niet kunnen terwijl de optie wel beschikbaar was met mijn vin nummer op de laptop van de monteur. Het werkte niet omdat hij een niet mogelijk foutmelding kreeg toen hij het erop probeerde te zetten. Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat het niet kan, maar had er toen de energie niet voor om erover te discussiëren.

Tees

Donateur
De kans is groot dat dat door SFD2.0 komt. SFD staat Schutz Fahrzeug Diagnose en is een beveiligingssysteem dat op VAG autos zit sinds enkele jaren. Dat systeem vereist een communicatie met de VAG servers om toestemming te verkrijgen van VAG om bepaalde aanpassingen te doen. Versie 1 daarvan is door een aantal partijen geïmplementeerd in hun software (o.a. OBDeleven), versie 2 (nog) niet. V2 is (ik dacht) sinds MY 2023 in nieuwe autos verwerkt.

Je zou verwachten dat een officiële VAG dealer die gebruik maakt van ODIS deze aanpassingen zou kunnen doen, maar de signalen zijn dat dealers dat niet kunnen of mogen, of niet weten hoe t moet. Welke van de 3 opties is mij nog onduidelijk.

Wullum

Actief lid
Vandaag de nieuwe Karoq gehaald maar ze kunnen het helaas op de auto niet aanzetten. De optie was er wel op de laptop (achterlichten met dagrijverlichting) maar als hij het probeerde te activeren was de reactie dat het niet toegestaan was. Echt heel raar. Ik ga PON aanschrijven en kijken wat ze zeggen.
Kan zijn dat je dit moet activeren met de autoaccu aan de acculader. Zelfde probleem met OBDeleven en de Rapid FL (2019) van mijn ex- destijds. OBDeleven noemt dit "Scandinavian DSLs". Bij mijn O3FL en S3FL kon ik het probleemloos activeren, bij de RapidFL alleen met de accu aan de lader...

Bovenaan Onderaan