Advies gevraagd bij configuratie

Altos

Banned
Technology pakket eruit laten krijg je spijt van. Kessy is wel zo makkelijk nooit je sleutel meer nodig en parkeer assistent is ook wel eens handig zeker voor de vrouwen.
Zijn IMO totaal overbodige optie's tegen teveel geld...wil je niet parkeren en geen sleutel in het slot steken zijn er treinen en bussen...maar da's puur mijn mening.

Dab+ is alleen leuk als je radio luistert. Bij eigen muziek via cd/bt/usb of sd is deze functie totaal onzinnig...van mij mag de antenneplug eruit! puur ter info natuurlijk

Verder wens ik ts een fijne tijd toe met zijn (bijna) bestelde Skoda!

Laatst bewerkt:

Carnivor

Nieuw lid
Momenteel rij ik een megane estate uit 2010, daarbij heb ik keyless entry en een neerklapbare bijrijdersstoel.
Nu ik deze opties heb, wil ik ze absoluut nooit meer kwijt.

Elke keer weer lachen bij het Zweedse warenhuis als je op je gemak een boekenkast staat in te laden.
of bijvoorbeeld wanneer bij de plaatselijke bouwmarkt weer lange materialen moet aanschaffen.
Tot 2,5m gaat moeiteloos mee.

Persoonlijk zou ik deze opties dan ook aanvinken.

Noord26

Forumguru
Niemand anders kan toch bepalen waar jij waarde aan hecht als optie of die er wel of niet op zit? Beetje raar topic..

jellemeer79

Actief lid
@tiken leuke auto en selectie opties, bijna alles heb je aangevinkt

Zou het tech pakket eruit halen - teveel geld voor te weinig tenzij je moeite hebt met parkeren. Standard zit er al parkeersensoren achter. Keyless auto openen kan handig zijn maar nu druk je op een knopje terwijl je naar je auto toeloopt, dus het is niet zo dat zonder Kessy dat je weer een sleutel in het slot moet stoppen.

Waarom heb je het Safety pakket - vanwege het alarm?

Ik ken niet "performance mode selection", ook niet gezien als een optie, is dit niet hetzelfde als "drive set-up"

Lane assist zie ik zelf het nut niet van in - zou ik eruit halen.

Dab+, geen ervaring mee maar is maar €100 en ik haat ruis dus zou goed moeten zijn

Het functiepakket met neerklapbare passagierstoel is erg handig, zeker bij een zweedse meubelboer. Verder dakdragers als je echt gaat shoppen of tijdens vakantie.

Qua kleur zou ik geen Metal Grey kiezen tenzij je lang wilt wachten - is namelijk een restrictie in leveren.

Torica

Lid
Ik zou het travel pakket er nog bijnemen (kon niet toen ik de mijne bestelde) moet echter wel samen met Lane Assist (vanwege de camera denk ik). Blijft natuurlijk wel speelgoed, verkeersbord-herkenning.

serum

Forumguru
Je kan achteraf lederen bekleding in laten bouwen; wellicht een overweging; het telt niet mee in je bijtelling. (evenals achteraf gemonteerde grotere hoepels)

Park assist is parkeerhulp; auto kan dan nagenoeg zelf inparkeren (zowel parallel als haaks)

Lane-assist is in mijn beleving icm verkeersbord-herkenning een ideale reisgenoot.

henriz

Forumguru
Technology packet kost me 990. Ik weet nog niet dat het echt nodig is? Is parkeer assistent met optische weergave?
Nee. Wel met sensoren rondom die een beeld geven van obstakels in relatie tot de auto. Is wel handig.
Automatisch inparkeren is een gimmick, dat gebruik je enkel om te laten zien aan familie of vrienden.

En toch is het Technology pakket zijn geld ruim waard (naar mijn mening). En wel vanwege KESSY. Gewoon de deur Open trekken, gaan zitten en Start knop in drukken. Sleutel kan de hele reis in je zak blijven. Ook als je iets achteruit wil hebben kun je daarna gewoon de klep weer dicht gooien, hij valt vanzelf in het slot.

henriz

Forumguru
Verkeersbordherkenning mis ik niet. Wanneer ik me af vraag "Hoe hard mag ik hier?" dan druk ik even op Navi en dan staat het links bovenin.

Rooie

Actief lid
Ik heb zelf niet gekozen voor de chromen dakrail omdat het ook niet om de ramen zit bij de Greenline.
Ik zou nog voor de dubbele laadvloer gaan

tiken

Nieuw lid
Zijn IMO totaal overbodige optie's tegen teveel geld...wil je niet parkeren en geen sleutel in het slot steken zijn er treinen en bussen...maar da's puur mijn mening.

Dab+ is alleen leuk als je radio luistert. Bij eigen muziek via cd/bt/usb of sd is deze functie totaal onzinnig...van mij mag de antenneplug eruit! puur ter info natuurlijk

Verder wens ik ts een fijne tijd toe met zijn (bijna) bestelde Skoda!

Dank je wel.

tiken

Nieuw lid
@tiken leuke auto en selectie opties, bijna alles heb je aangevinkt

Zou het tech pakket eruit halen - teveel geld voor te weinig tenzij je moeite hebt met parkeren. Standard zit er al parkeersensoren achter. Keyless auto openen kan handig zijn maar nu druk je op een knopje terwijl je naar je auto toeloopt, dus het is niet zo dat zonder Kessy dat je weer een sleutel in het slot moet stoppen.

Waarom heb je het Safety pakket - vanwege het alarm?

Ik ken niet "performance mode selection", ook niet gezien als een optie, is dit niet hetzelfde als "drive set-up"

Lane assist zie ik zelf het nut niet van in - zou ik eruit halen.

Dab+, geen ervaring mee maar is maar €100 en ik haat ruis dus zou goed moeten zijn

Het functiepakket met neerklapbare passagierstoel is erg handig, zeker bij een zweedse meubelboer. Verder dakdragers als je echt gaat shoppen of tijdens vakantie.

Qua kleur zou ik geen Metal Grey kiezen tenzij je lang wilt wachten - is namelijk een restrictie in leveren.

Hi Jellemeer79

Ik heb Safety packet gekozen omdat er alarm met interieursensor in zit.

Inderdaad Lane Asssit ga ik eruit halen.

DAB+ klinkt goed, ga ik deze toevoegen.

Functie pakket staat in mijn config. Inhoud van functie pakket is hieronder.
  • Neerklapbare passagiersstoel
  • Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank en bagagenettenset
Metal Grey was mijn twedee keuze qua kleur, maar ik denk topaz of zwart.

tiken

Nieuw lid
Ik zou het travel pakket er nog bijnemen (kon niet toen ik de mijne bestelde) moet echter wel samen met Lane Assist (vanwege de camera denk ik). Blijft natuurlijk wel speelgoed, verkeersbord-herkenning.

Hi Torica,

Jouw bestelling vind ik leuk. Ik ga ongeveer hetzelfde config bestellen. Heb je meer info over performance mode selection?

tiken

Nieuw lid
Ik heb zelf niet gekozen voor de chromen dakrail omdat het ook niet om de ramen zit bij de Greenline.
Ik zou nog voor de dubbele laadvloer gaan

Hi Rooie,

Ik zag dat je Halfleer hebt besteld. Is dat een pakket van Leder/stof bekleding die 750 eur kost?

Bovenaan Onderaan