Advies gevraagd bij configuratie

Kire

Actief lid
@Noord26: Helemaal mijn idee! Sedan mag natuurlijk ook. Als je twijfels hebt over welke opties te nemen, go full monty en neem een L&K!

Torica

Lid
Hi Torica,

Jouw bestelling vind ik leuk. Ik ga ongeveer hetzelfde config bestellen. Heb je meer info over performance mode selection?

Hoi Tiken,

Performance Mode Selection (PMS:pieker:) is hetzelfde als:
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic

stradje

Actief lid
Weet iemand of je de verhoogde vloer voor de kofferbak zoals je die in sommige filmpjes ziet standaard krijgt, of dat dat een optie is?

<shockeren aan>Lane Assist is ZO handig bij het Whatsappen. 10 seconden met 2 duimen typen en dan pas het stuur weer vastpakken! Als ik een vrouw was zou ik niet zonder willen :deuk:.<shockeren uit>

Je hebt overigens ongeveer de zelfde opties als ik heb besteld.

Mocht je het automatisch inparkeren en KESSY niet nodig vinden kan je ook los de parkeersensoren voor bestellen. Ik geloof iets van 100 euri extra.

DAB+ is wel okay, al begrijp ik alle lofzang hierover niet zo goed. Zo goed is het nu ook weer niet.

EdK

Forumguru
DAB+ is wel okay, al begrijp ik alle lofzang hierover niet zo goed. Zo goed is het nu ook weer niet.

Wel DAB is hier in nedrland nog in de testfase en me is nog druk bezig met antenne plaatsing.
En als ik volledige ontvangst heb is het een perfect geluid, maar zit je in een nog niet volledig dekkend gebied en dus mindere ontvangst dan is het inderdaad stukken minder, maar dan schakel je over naar de analoge radio zender.

Weet dat enkele maanden zeeland nog bar en bar slecht was met de DAB ontvangst nada noppes dus.

Wel DAB is hier in nedrland nog in de testfase en me is nog druk bezig met antenne plaatsing.
En als ik volledige ontvangst heb is het een perfect geluid, maar zit je in een nog niet volledig dekkend gebied en dus mindere ontvangst dan is het inderdaad stukken minder, maar dan schakel je over naar de analoge radio zender.

Weet dat enkele maanden zeeland nog bar en bar slecht was met de DAB ontvangst nada noppes dus.

Ik woon en werk in de buurt van Nijmegen, dus misschien is het bereik daar nog niet optimaal. Ik ontvang wel de verschillende radio stations, maar kan nog niet spreken van kraakhelder. Prima hoor, maar minimaal verschil met FM. Ik ontvang overigens ook geen afbeeldingen van de stations.

Is dat los te bestellen op Greenline? Zie het ook nergens bij de accessoires staan...

Mijn excuus. Ik was even vergeten dat het om de greenline ging. Bij de greentech stond de optie met alleen parkeersensoren voor als aanvulling op achter ook niet in de lijst. Wel de combinatie voor en achter, maar die stond in de lijst voor een veel hogere prijs. Eventueel even navragen bij de dealer?

Rick

Senior Member
Ik woon en werk in de buurt van Nijmegen, dus misschien is het bereik daar nog niet optimaal. Ik ontvang wel de verschillende radio stations, maar kan nog niet spreken van kraakhelder. Prima hoor, maar minimaal verschil met FM. Ik ontvang overigens ook geen afbeeldingen van de stations.
Idee van DAB is dat het aan of uit is. Je hebt dus of wel of geen ontvangst. Bij slecht ontvangst schakelt de radio over op FM, dat zie je dan in je scherm staan, misschien dat dat het door jouw ervaren verschil is tussen DAB en FM :-) . Afbeeldingen van stations, komen inderdaad niet mee. Moet je er zelf op zetten.

Rooie

Actief lid
Weet iemand of je de verhoogde vloer voor de kofferbak zoals je die in sommige filmpjes ziet standaard krijgt, of dat dat een optie is?

Het is niet standaard en ook niet af fabriek als optie, maar je kan het wel als accesoire achteraf in laten maken.

stradje

Actief lid
Het is niet standaard en ook niet af fabriek als optie, maar je kan het wel als accesoire achteraf in laten maken.
Bedankt! Heb je er ervaring mee? Is het inderdaad zo handig als het in de filmpjes uitziet? En... Weet je de prijs?

Fean

Forumguru
Dat DAB heb ik ook, maar ik vind het wel meevallen en overbodig. Tegenwoordig heb je toch geen ruis meer in de meeste gebieden, al helemaal niet in de randstad. Ik vind het een beetje overbodig... en in tunnels of onder tramgeleiding stopt de radio er plotseling mee, wtf..zit het het nieuws te luisteren en dan ineens is het pleite, echt waardeloos! 100 euro en dan even geen bereik..:mad:

Kessy-key.. sja meningen verdeeld. Ik vind het eerder irritant dan handig...dit mede omdat ik aardig wat sleutels eraan heb hangen (heb 3 huizen) en de sleutels nooit in mijn broekzak of jas stop.
Als ik ga tanken moet ik denken om mijn sleutels mee te nemen..want als ik moet betalen moet de boel op slot. Voorheen zette je de auto uit met de sleutel en nam je de sleutels gelijk mee en dat uberhaupt zonder bij na te denken.. nu moet ik ineens na denken om mijn sleutel niet te vergeten.

Park-assist... tenzij je een gebrek hebt aan ruimtelijk inzicht of graag te strakke roze broeken draagt... een beetje vent doet dit natuurlijk zelf en dat gaat vaak nog veel sneller ook..:)

henriz

Forumguru
Als ik ga tanken moet ik denken om mijn sleutels mee te nemen..want als ik moet betalen moet de boel op slot. Voorheen zette je de auto uit met de sleutel en nam je de sleutels gelijk mee en dat uberhaupt zonder bij na te denken.. nu moet ik ineens na denken om mijn sleutel niet te vergeten.
Ik heb mijn sleutel in mijn jas en daar blijft ie. Ik stap gewoon uit, ga tanken, en tik na het tanken even mijn portier aan wanneer ik naar de kassa loop. Ik hoef geen moment aan mijn sleutel te denken. :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
[...] en tik na het tanken even mijn portier aan wanneer ik naar de kassa loop
Los van het feit dat ik zelden naar de kassa loop - meestal naar een betaalzuil op korte afstand - wil ik mijn auto vaak ook tijdens het tanken wel op slot hebben, zeker als ik mijn fotospullen bij me heb. Verder pak ik de dieselslang nooit zonder handschoenen aan, en die moeten weer terug in de achterklep voordat ik ga afrekenen - dus weer een keer open en dicht.

En als ik met zo'n KESSY-kaartje in m'n zak dicht in de buurt van de auto bezig blijf, vertrouw ik er toch niet op dat-ie werkelijk op slot is en blijft zolang als ik dat wil (slecht voorbeeld gezien bij de Renault Mégane van m'n zoon).

Dus ik geef de voorkeur aan een doelgerichte en bewuste druk op de AB-knop in mijn zak, met bijbehorende antwoordknipoog van de auto. Dan weet ik zeker dat niet een of andere vingervluggerik m'n spullen snaait terwijl ik me even heb omgedraaid om met pasje of tankslurf te manipuleren.

maarten77

Actief lid
Offtopic,

Er zijn twee vag opties die skoda niet biedt. De eerste de achteruitrijcamera en de tweede de dodehoek assistent.

Op de duitse site kan je die tweede optie (dodehoek assistent) wel bestellen. Had dat niet eerder gezien/gehoord maar lijkt dus een optie die in theorie kan, maar niet door Pon geboden wordt.

Idem voor XDS dat onze zuiderburen als optie kunnen bestellen, alleen in combi met een sportonderstel.

Rick

Senior Member
En als ik met zo'n KESSY-kaartje in m'n zak dicht in de buurt van de auto bezig blijf, vertrouw ik er toch niet op dat-ie werkelijk op slot is en blijft zolang als ik dat wil (slecht voorbeeld gezien bij de Renault Mégane van m'n zoon).
Zo werkt Kessy niet in de O3. De auto gaat niet vanzelf op slot of van het slot, je moet altijd de deurklink aanraken. Overigens blijft het gevaar wat je beschrijft dat tijdens het tanken ongezien iemand je auto opent dan wel bestaan, maar dan kun je wel de conclusie trekken dat je die ochtend te weinig koffie hebt gedronken.

Bovenaan Onderaan