Advies gevraagd bij configuratie

tiken

Nieuw lid
Is er een verschil tussen 17 inch velg en 18 inch velg qua brandstofverbruik en rijgedrag bij lange reis?

henriz

Forumguru
Overigens blijft het gevaar wat je beschrijft dat tijdens het tanken ongezien iemand je auto opent dan wel bestaan, maar dan kun je wel de conclusie trekken dat je die ochtend te weinig koffie hebt gedronken.
Klopt. De deur gaat alleen open aan de kant waar je staat en alleen als je binnen anderhalve meter van je portier staat.

CDK

Forumguru
Is er een verschil tussen 17 inch velg en 18 inch velg qua brandstofverbruik en rijgedrag bij lange reis?
Rijgedrag is beter bij 18" (mijn persoonlijke mening)
Daarbij is het brandstof verbruik een fractie hoger volgens de geleerden

Frank

Forumguru
Op de duitse site kan je die tweede optie (dodehoek assistent) wel bestellen

Dus de duitse skoda kan ik bestellen met én lane assist én dodehoek assistent én waarschijnlijk voorruitverwarming? Ok, importeren wordt plots bijzonder interessant...

maarten77

Actief lid
Dus de duitse skoda kan ik bestellen met én lane assist én dodehoek assistent én waarschijnlijk voorruitverwarming? Ok, importeren wordt plots bijzonder interessant...

Wel duurder, de prijzen ex BPM zijn hier lager. Als je hem in Duitsland samenstelt en importeert krijg je er nog een klap BPM overheen. Tenzij je flinke korting kan krijgen (autohaus.de?) dan zou het interessant kunnen zijn.

Frank

Forumguru
Ik vind daar alleen de dode hoek niet direct. En prijzen op eerste zicht inderdaad iets duurder dan in België

Joske

Forumguru
Wel duurder, de prijzen ex BPM zijn hier lager. Als je hem in Duitsland samenstelt en importeert krijg je er nog een klap BPM overheen. Tenzij je flinke korting kan krijgen (autohaus.de?) dan zou het interessant kunnen zijn.
diegene die stelde om hem te importeren heeft geen last van een BPM verhaaltje, is namelijk Belg ;)

tiken

Nieuw lid
Ik ben bijna klaar met mijn bestelling. Echter aangezien ik nog ruimte heb in mijn leasebudget (30 eur), wil ik hem graag gebruiken voor lederen bekleding. Het inbouwen van lederen bekleding kost me ongeveer 2000 eur.

Ik heb het begrepen dat het achteraf kan gedaan worden. De auto blijft in 14% bijtelling. Maar hoe zit met Netto maandlasten?

Betaal je dan

obv consumentenprijs
of
obv consumentenprijs + het prijs van lederen bekleding + nog iets met achteraf?

Je betaalt de fiscale prijs. Is consumentenprijs plus opties, zonder accessoires. Voor de lederen bekleding achteraf betaal je dus geen bijtelling.... :thumbsup:

tiken

Nieuw lid
Je betaalt de fiscale prijs. Is consumentenprijs plus opties, zonder accessoires. Voor de lederen bekleding achteraf betaal je dus geen bijtelling.... :thumbsup:

Accessoires zijn dingen die achteraf gebouwd laten worden toch?

Als ik goed begreep, dan is het slim, wanneer je meer opties neemt die achteraf laten bouwen (zoals velgen, bekleding, trekhaak etc). Zodat je minder nettomaandlasten hebt? Klopt dat?

Laatst bewerkt:
Klopt... Als je een "kale" auto koopt en deze achteraf laat monteren, zoals velgen, leder, trekhaken, navigatie, dakdragers, mattensets etc. betaal je er geen bijtelling over! Scheelt een hoop geld! :jaja:

Wellicht dat het kan, maar ik verwacht dat dat duurder is. Meestal is het ook mogelijk navigaties achteraf te laten leveren, maar dat zijn dan niet de originele Skoda navi's. Je zou het aan de dealer kunnen vragen. Ik heb bij een andere leaseauto (Golf 5) destijds de radio als accessoire laten monteren. Dat was een originele VW radio...

Bovenaan Onderaan