Advies ramen tinten O3

CDK

Forumguru
De Superb had sunset af fabriek maar was niet voldoende, daarnaast vond ik het groenige glas ronduit lelijk. Vandaar de folie :)

Pendragon

Donateur
Ik heb Jeroen in PB al wat info gestuurd. Ik heb op het achterraam en achter zijramen 70%, de achter deurramen 50% (of misschien ook 70% dat weet ik niet meer) en op de voor zijramen 20%. Dat laatste gedaan om de overgang met achter niet zo groot te laten zijn. De 20% is net als Corné al zei kantjeboord wat wettelijk mag, maar mensen zien me altijd gewoon zitten (meerdere keren gevraagd). vergelijking:

Voor:
11753748_10204169499668889_26083518_n.jpg

Na:

11831278_10204261283323423_560356379_o.jpg

CDK

Forumguru
82a77889df95d339a5e7d26ff0d204e2.jpg

Dit was origineel sunset. Maar met ingebouwd zonneschermpje omhoog. Zo kan je dus duidelijk zien dat het niets voorstelt ;)

B.Stuurder

Forumguru
Dat er zoveel verschil zit tussen 65% en 70%. Ik dacht gelezen te hebben dat sunset 65% is. Ik heb folie overwogen, maar ik heb een hond die nog wel eens door het raam naar buiten wil als ze een andere hond ziet en ik denk dat folie dat niet vol gaat houden.

Pendragon

Donateur
Nou er is een wereld van verschil tussen skoda sunset en wat ik heb. Heb sunset ook gehad in de S2. Was helemaal niks.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

• Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Nee, het is andersom
Dat denk ik ook @Corné de Kluijver , de ruiten zijn af fabriek al 35% getint, daarom mag de folie maar 20% zijn om tot max 55% te gaan op de voorste zijruiten.
Ik heb nu ook af fabriek verduisterde ruiten achter, die zijn ook noet zo donker, totdat je het raam een stukje open doet. Ik heb ook het idee dat gecoat glas beter zonlicht tegenhoud dan folie. Terwijl het wel minder donker is.

EdK

Forumguru
Ik wil dat mijn kinderen uit de zon zitten (functioneel dus)
Dan zou ik voor sunniboys gaan, die zijn juist funtioneel mijn inziens...
En kun je eventueel in de donkere dagen nog verwijderen.
En doen ze het raam eventueel nog open dan hebben ze nog geen last van de zon, doe je dat bij die beplakte ramen dan zitten ze alsnog in de volle zon

Pendragon

Donateur
Wij hebben Sunnyboys gehad, de kinderen vonden het helemaal niks. Ze vonden het juist irritant dat ze ervoor zaten als ze het raam open deden. Verder hielp het niks tegen inkijk op schermen achterin de auto. Ze zijn gezellig met de S2 meegegaan bij de verkoop.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Pendragon, die kleine van mij wilde die ingebouwde zonneschermpjes ook niet. Ze belemmerden z'n uitzicht en zonder zat hij met dichtgeknepen oogjes, en klaagde hij over 'au oog' daarom voor de folie gekozen en het bevalt super.

Jee13

Forumguru
Ik heb morgen een afspraak bij LRS
Sunnyboys vond ik wel effectief en makkelijk te verwijderen tijdens donkere dagen, zicht door folie blijft beter.

huidige folie is veel te licht (aangebracht bij vorige eigenaar) en daarom had ik als extra de sunnyboys in de zomer.

Nu gelijk maar goede folie erin met juiste tint

Bovenaan Onderaan