Advies ramen tinten O3

Pendragon

Donateur
Ziet er heel mooi uit zo!! Vraagje uit nieuwsgierigheid: hebben ze aan de bovenkant van de ramen die open kunnen ook een klein randje overgelaten (geen folie)? Dit is bij mij (en ook bij Corné) wel zo omdat je vaak last krijgt dat de folie los kan laten als het helemaal tot aan boven zit (raam open/dicht/open/dicht etc.).

EdK

Forumguru
Vraagje uit nieuwsgierigheid: hebben ze aan de bovenkant van de ramen die open kunnen ook een klein randje overgelaten (geen folie)?
Lijkt me eigenlijk logisch dat met dat doet omdat vaak het glas daar een lichte kromming heeft ( net als bij plankie hoet waar je de scherpe kantjes vanaf schuurt ) en op dat toch iets groffere glas zullen ze minder hechting hebben en komt het derhalve waarschijnlijk makkelijker los.
Maar goed als raam dicht is dan zie je dat streepje toch niet, omdat het dan in het rubber verdwijnd ?

Pendragon

Donateur
Klopt, maar er zijn er genoeg die het niet doen. Ik let er tegenwoordig bij anderen op namelijk.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Je kan tot bovenaan plakken en het bovenste randje er af vijlen, maar dat blijft simpelweg minder lang zitten en LRS waar @Jee13, @Pendragon en ik geweest zijn geeft levenslang garantie op de hechting van de folie.

RobertHartog

Nieuw lid
Ziet er heel mooi uit zo!! Vraagje uit nieuwsgierigheid: hebben ze aan de bovenkant van de ramen die open kunnen ook een klein randje overgelaten (geen folie)? Dit is bij mij (en ook bij Corné) wel zo omdat je vaak last krijgt dat de folie los kan laten als het helemaal tot aan boven zit (raam open/dicht/open/dicht etc.).
Ik heb zojuist geprobeerd er foto's van te nemen. Zowel van binnenuit als van buitenaf.
Hoop dat je daar wat mee kan.

Bij mij is het ook afgeveild. Dat is gebruikelijk.
Ik heb meerdere auto's op die manier laten blinderen door verschillende partijen en het is er nog nooit van af gekomen.
e8771f0ce5e60316be2396f514719a89.jpg

7f47cea637d7352b59d92ac8b9975f37.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Handige Harry

Forumguru

Ik vind dat juist niet mooi als dat randje 'kaal' is.

Heb nu voor mijn Rapid gekozen voor sonniboy's, en dat heeft ook weer voordelen tenopzichte van folie.

Bijvoorbeeld als ik nu de ramen open doe kan er niets naar binnen waaien + de Kids zitten nog steeds niet in de zon

In de winter als het te donker wordt voor de vrouw kan ik ze enzo weer uithalen, en in de zomer er weer in.

Je bent net wat flexibeler met sonniboy's, ik wil niet meer anders.

Maar ieder zijn ding natuurlijk!

Vind het er wel top uitzien met de ramen dicht!!

• Leuk
Waarderingen: EdK

CDK

Forumguru
Ik vind dat juist niet mooi als dat randje 'kaal' is.

Heb nu voor mijn Rapid gekozen voor sonniboy's, en dat heeft ook weer voordelen tenopzichte van folie.

Maar ieder zijn ding natuurlijk!

Als je je ramen dicht hebt zie je het niet en het is maar enkele millimeters, dus je ziet het sowieso nauwelijks. Maar waarom zou je met je ramen open rijden als je climate control hebt?
Persoonlijk vind ik sonniboys er van binnen echt lelijk uit zien met al die klemmetjes. Zoals je zegt ieder z'n ding ;)

Handige Harry

Forumguru
Maar waarom zou je met je ramen open rijden als je climate control hebt?
Persoonlijk vind ik sonniboys er van binnen echt lelijk uit zien met al die klemmetjes. Zoals je zegt ieder z'n ding ;)

Die klemmetjes zie je niet, dat is bij die Shades wel volgens mij.

En soms staat je auto in de zon met dit warme weer, dan kun je dus je raam iets open laten dan kan het ventileren. Zonder dat er ongedierte in je auto komt .

Ik rijd niet altijd met de airco aan, soms is een raam iets open veel fijner.

Maar ook daar ieder zijn ding .

• Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Die klemmetjes zie je niet, dat is bij die Shades wel volgens mij.

En soms staat je auto in de zon met dit warme weer, dan kun je dus je raam iets open laten dan kan het ventileren. Zonder dat er ongedierte in je auto komt .

Ik rijd niet altijd met de airco aan, soms is een raam iets open veel fijner.

Maar ook daar ieder zijn ding .
Ja, laat je ramen een stukje open staan in Rotterdam Zuid. :deuk:
Ik heb wel altijd het dak open, maar de ramen normaal niet, of ik moet er uit willen hangen.

Pendragon

Donateur
@Handige Harry, zoals ik al eerder zei wilden we geen sonniboys meer. 1) de kinderen vonden het verschrikkelijk. Je kunt net niet lekker naar buiten kijken door de gaatjes, 2) de kinderen vonden het juist vervelend dat de bij een open raam die dingen er nog voor zaten. Verder mis je bij een combi dan de mooie afwerking bij de zijruiten achter en de sonniboy voor de achterruit van de combi moet je plakken en met klemmetjes.

Gelukkig ieder zijn ding, maar ik zou nooit meer wat anders willen dan wat ik nu heb. Maakt de auto totaal af en doet precies wat het moet doen. Totaal geen inkijk achterin en bij de kofferbak, ook ideaal als de kids eens iets vergeten zijn uit de auto mee te nemen.

Als wij een beetje willen luchten in de auto doen we gewoon het panorama dak open en verder gewoon de climatronic aan, heerlijk in de auto wanneer we er met 4 mensen in zitten.

stitch

Lid
Wat is het verschil:
standaard in de style business O3 is Getint glas, vóór- en zijruiten warmtewerend, als je het plus pakket er bij neemt krijg je sunset (Extra donker getinte ramen die de achterpassagiers meer privacy bieden en die beschermen tegen fel zonlicht)?

Zijn de getinte ramen bijvoorbeeld 65% lichtabsoberend en de extra donker getinte ramen 50 lichtabsorberend?
Wie weet het?

is er voor de skoda o3 combi ook een rubberen kofferbakschaal als accessoire verkrijgbaar (net zoals bij de seat en variant)?

Kent deze auto ook bochtverlichting?

RobertHartog

Nieuw lid
Wat is het verschil:
standaard in de style business O3 is Getint glas, vóór- en zijruiten warmtewerend, als je het plus pakket er bij neemt krijg je sunset (Extra donker getinte ramen die de achterpassagiers meer privacy bieden en die beschermen tegen fel zonlicht)?

Zijn de getinte ramen bijvoorbeeld 65% lichtabsoberend en de extra donker getinte ramen 50 lichtabsorberend?
Wie weet het?

is er voor de skoda o3 combi ook een rubberen kofferbakschaal als accessoire verkrijgbaar (net zoals bij de seat en variant)?

Kent deze auto ook bochtverlichting?

Punt voor punt:
- standaard glas is 85% lichtdoorlatend
- sunset zal zo rond de 40 a 45% lichtdoorlatend zijn. Maar dat is een gok want ik kan het nergens terug vinden.

Ik heb m'n ramen achter een extra 15% lichtdoorlatend laten blinderen (heb met opzet geen sunset genomen).
En m'n voorramen met 70% zodat ze totaal 55% lichtdoorlatend zijn (minimale wettelijke eis)

Volgende 2 punten staan gewoon in de folder, maar voor het gemak:
- de kofferbak mat heeft 2 zijden welke je kunt omdraaien.
Onderkant is rubber.
- style business heeft xenon welke meedraait in de bochten. Daarnaast functioneren de mistlampen als corner lights

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Bovenaan Onderaan