Advies

CDK

Forumguru
Handbak of DSG, ik zeg DSG, zeker met een lichte motorisering als een 1.2, dan heb je minder hinder van het geringe vermogen, omdat je zelf niet terug hoeft te schakelen bij inhalen etc. Je kan preventief je DSG laten aanpassen daar krijg je geen spijt van! Succes met je keuze!

EdK

Forumguru
DSG of niet ....... wel als prive rijder ga ik dat bedrag niet op tafel leggen als ik dat zelf ook kan met dat pookje.
Maar dat is een eigen keuze en misschien heb jij andere criteria en maak je wel de DSG keuze.

1,2 TSI blok, Wel heb deze gereden in een Yeti die een stroomlijn heeft van een blok beton, en was in begin zeer sceptisch over dit blok.
Maar na de eerste 5 min was ik al zeer verrast over de prestaties van dit blok en ik zou nu zonder problemen voor dit blok kiezen.
Dat ik nu de Yeti met een 1,4 TSi rij is gekomen doordat ik een aanbieding kreeg voor deze Yeti 1,4TSI voor de prijs van de 1,2TSI en hierdoor ben ik toch voor deze keuze gegaan, met in achterhoofd dat bij inruil ik er financieel een voordeel misschien aan kan hebben.

Columbus navi ?
Tsja was / is vrij diefstalgevoelig. Tijd terug ( hier ook wel terug te lezen ) was het schering en inslag dat die dingen gestolen werden.
Laatste tijden hoor / lees je er wat minder over maar wil natuurlijk niet zeggen dat de diefstal er van is afgenomen.
Op zich zijn er goede alternatieven die minder diefstal gevoelig zijn.
De nieuwste columbus die in de Octa 3 zitten zijn kwa opbouw minder makkelijk te stelen en tot op heden zijn de berichten hierover dan ook minimaal tot niet.
Maar deze zal niet in de wagen van jou zitten en zal het moeten doen met het oude type dan.
Update kaarten hiervan is ook flink aan de prijs en je zal hier lezen dat mensen denken het nieuwste kaartmateriaal te hebben en dat hun woonstraat er nog niet op staat., terwijl die straat wijk al enkele jaren bestaat.

Wel ben misschien aardig off topic geweest in begin maar hoop het hiermee goed te maken.

peterrapid

Forumguru
Eenmaal je DSG gewoon bent wil je niet terug naar pookje ... M'n O3 heeft DSG en vrouwtje haar Rapid 6-bak, en kan 6-bak nooit meer gewoon komen ... Ofwel ben ik gewoon lui :deuk: zal dat wel zijn

• Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Ja is spijtig @Canon-Eye en begrijp het niet goed van Skoda dat ze hun GreenLine niet met DSG 7 uitrusten, want in de andere versies is het verbruik toch ietsje lager met DSG tov 6-bak maar heeft misschien terug te maken met gewicht, roet en andere zever om bepaalde (on)ecologische normen te halen.

Canon-Eye

Forumguru
Nou ja, minder verbruik > minder koolwaterstoffen die opgestookt worden en dat betekent volautomatisch ook minder CO2-uitstoot. En zo'n 7-bak kan toch in principe net effe beter de optimale versnelling kiezen (ook na een kuurtje van de dsg-dokter) dan dat je met een hand-5-bak kunt...
Daarom snapte ik het toen al niet, en nog steeds niet eigenlijk. Maar goed, om een !.2Tsi met dsg te gaan rijden werd het weer een heel ander kostenplaatje qua brandstofkosten, BPM, geen 3 jaar belastingvrij, etc. dus alles afwegende helaas de dsg-wens moeten opgeven.

Thokozanoah

Forumguru
helaas waren we eruit ik kreeg ik te horen dat zijn collega deze auto heeft verkocht:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Da's mooi balen, ik heb hetzelfde gehad ........maar komt vast wel weer goed.....ik had de keuze tussen een Audi A4 avant 2.0 TSI aut. bj 2009 met alle opties en mijn huidige RS. Had de RS bekeken en wilde naar de Audi gaan kijken, kom ik daar....net verkocht terwijl ik een afspraak had, mooi balen.....maar achteraf erg blij met de RS, moest gewoon zo zijn.

Bovenaan Onderaan