Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb deze week aan mijn dealer gevraagd wat de status is van de uitlevering is van mijn auto. Hij antwoord hierop dat het op dit moment onzeker is hoe de greenline wordt geleverd, met welke uitrusting en onbekend wanneer.
Ik vind het een vreemd verhaal @
Henk66. Mijn auto is ook in augustus besteld en ik ben netjes op de hoogte gehouden door de dealer (AMES Dordrecht). Duurde me het te lang vwb een status-update, dan stuurde ik een mailtje en kreeg ik dezelfde dag nog antwoord. Ik heb netjes een bestel-/registratienummer ontvangen half augustus en twee weken geleden een nette bevestiging mbt de productieweek. Nu is het wél zo dat er in mijn geval geen leasemaatschappij aan te pas komt, wat mijns inziens alleen maar vertraging oplevert.
Dat er voorraadtekorten zijn in de fabriek, kan ik me nauwelijks voorstellen (er moet iets anders aan de hand zijn), want de productie van de Greenlines 2013 waren allemaal al ver van tevoren ingepland (althans, zo is het me/ons verteld). Bovendien was het ook al lang bekend bij SKODA - en zelfs een vereiste vanuit PON - dat de auto's vóór 2014 op kenteken moe(s)ten staan.
Iedere koper staat in zijn/haar recht om de koopovereenkomst zonder nadere uitleg te ontbinden als de 2013 Greenlines niet vóór 2014 geleverd kunnen worden, dit is in 99% van de gevallen nl. de reden geweest om deze auto überhaupt aan te schaffen. Bovendien hebben we allemaal de 14%-bijtelling-reclames op TV gezien van de O3, wat als doel heeft potentiële kopers te triggeren/overhalen om tot koop over te gaan.
Ik zal blij zijn als ik 'mijn' O3 HB GL BL over 3 weken kan rijden en ga er ook vanuit dat dit lukt. Zeker omdat ik het gevoel heb dat mijn dealer altijd netjes en open (zover ik dat kan inschatten) is geweest en ze het vanaf het begin af aan al behoorlijk bij het rechte eind hadden vwb de levertijd/leverweek. Maar ik vind het erg sneu voor anderen die continu in het ongewisse worden gelaten en zelf steeds achter de antwoorden aan moeten gaan.
PON kan je denk ik niet veel kwalijk nemen. Zoals al eerder gezegd, handelen zij alleen met de dealer (als importeur/distributeur), de dealer en de LM zijn de aanspreekpunten voor de kopers.., zij moeten dus met een passende oplossing komen en kunnen nooit zomaar met het vingertje naar PON wijzen. Ik heb als koper alleen met mijn dealer te maken.., voor de rest maakt het en moet het me niets uit maken hoe het voortraject loopt als maar kan worden voldaan aan de gemaakte (en ondertekende) afspraken tussen mij als kopende partij en de dealer als verkopende partij.
Zo!