Hallo forumleden,
Het is eender langdradig verhaal geworden. Vandaag heb ik contact gehad met:
- dealer broekhuis
Deze dealer geeft aan dat er geen problemen zijn met de uitlevering van de skoda greenlines en dat ze allemaal voor 2014 op kenteken worden gezet. Verder zijn er inderdaad annuleringen geweest ivm trekgewicht problemen.
- dealer den Bosch
Deze dealer geeft ook aan dat er geen problemen zijn, maar kon via het com nummer de status van de order niet zien want dat kan alleen de dealer zelf.
- mijn eigen dealer
Deze geeft aan dat hij momenteel geen informatie heeft en nadat ik kenbaar had gemaakt dat ik de order wilde annuleren en hem vroeg om de procedure en ik hem daarna vroeg wat nu daadwerkelijk aan de hand was vertelde hij mij het volgende. Hij zegt dat er in Nederland 800 van de 1000 greenlines uitgeleverd gaan worden in2013. De overige 200 zal in 2014 met de modernere 85co uitstoot motor worden geproduceerd. Wat de reden van deze vertraging was kon hij mij ook niet vertellen. Hij zij dat zij het druk hebben ivm de overname van uitleveringen van een andere dealer die was weggevallen. (Auto omgeruild?) maar dat er intern te weinig capaciteit was momenteel. Ik heb toen aangegeven dat ik in het land heb gekeken naar skoda gl bl die op voorraad staan en toen gaf hij er ook eentje had binnen gekregen en ook nog zonder afnemer. In exact deelde kleur, maar de specificatie omtrent opties moest hij nog nader bestuderen en hij komt hier morgen op terug. Zou hij dan mijn auto toch op voorraad hebben? Ik heb hem gevraagd of hij morgen mij terug kan bellen hierover. Ik was natuurlijk goed over mijn toeren , maar wilde natuurlijk ook dat het probleem werd aangepakt en dat ik binnen afzienbare tijd in een mooie bolide kan rijden.
Overigens heb ik hem ook nog gevraagd of hij meer auto's heeft verkocht dan de toegewezen productieplaatsten. Volgens hem was dit niet het geval. Weliswaar bestelde de leasemaatschappij in het landelijk systeem rechtstreeks bij pon, maar deze productieplaatsten gaan weer bij mijn dealer eraf.
- mail met skoda Nederland
De pittige mail die ik een aantal dagen heb verstuurd werd beantwoord met: wij adviseren u contact op te nemen met u eigen skoda dealer
- telefonisch met de klamtenservice van skoda
Nav de mail heb ik skoda nl gebeld en het verzoek neergelegd om mij terug te bellen. In de avond om7 uur belde iemand van de klantenservice mij.
Heel het verhaal doorgenomen en specifieke vragen gesteld. Hij hield zich een beetje op de oppervlakte om geen onjuiste uitspraken te doen. Ik voelde wel dat er meer aan de hand is en dat er wel problemen zijn met de uitlevering.
Ik heb met deze meneer afgesproken dat hij op de afdeling logistiek na gaat vragen wat de status is van mijn auto. Wordt hij dit jaar geleverd ja of nee??!! Dan kan ik tenminste op basis van juiste informatie een besluit hierover nemen.
Wordt vervolgd..