Afbestellen auto

west rain

Actief lid
Levertijdproblemen bij de fabriek lijkt me stug. Eind september heb ik een sc greenline besteld en een week later meldde de dealer (Bourguignon) dat ie in week 43 geproduceerd zou worden. Zo is het ook gegaan.

In 2004 heb ik een peugeot 407 sw besteld (via lease). Levertijd zou 8 weken zijn. Uiteindelijk werd de auto na 26 weken geleverd. Jan lul had bij zowel dealer als LM geen poot om op te staan toen ik de boel wou ontbinden.
 

Henk66

Actief lid
Levertijdproblemen bij de fabriek lijkt me stug. Eind september heb ik een sc greenline besteld en een week later meldde de dealer (Bourguignon) dat ie in week 43 geproduceerd zou worden. Zo is het ook gegaan.

In 2004 heb ik een peugeot 407 sw besteld (via lease). Levertijd zou 8 weken zijn. Uiteindelijk werd de auto na 26 weken geleverd. Jan lul had bij zowel dealer als LM geen poot om op te staan toen ik de boel wou ontbinden.
Nou dan mag je mij zeggen waar het probleem dan wel ligt. Ik neem aan dat de dealer deze auto ook zo snel mogelijk uit wil leveren.
 

Wild Chocolate

Senior Member
Levertijdproblemen bij de fabriek lijkt me stug. Eind september heb ik een sc greenline besteld en een week later meldde de dealer (Bourguignon) dat ie in week 43 geproduceerd zou worden. Zo is het ook gegaan.

Maar is het realistisch om de levertijd van de Superb te vergelijken met een nieuw model? Is dat niet een aparte productielijn?

In ieder geval bestaat de octavia uit andere onderdelen, waarbij het goed kan dat 1 of meerdere leveranciers de grote vraag niet aankunnen.
 

west rain

Actief lid
Daar hebben jullie wel een punt idd. Zou kunnen zijn dat de grote vraag naar de O3 voor problemen zorgt in de aanvoer van specifieke onderdelen. Had ik nog niet aan gedacht.

Hoe dan ook, ik kan me de frustratie van Henk66 goed voorstellen. Ik weet nog dat ik zwaar pissed was toen met die peugeot, zeker omdat ik een half jaar in een opel vectra moest rijden, wat een k** ding was dat. Nooit weer een opel voor mij (dat mag ik hier wel zeggen he?:bloos:)
 

Noord26

Forumguru
Leverdata worden gekoppeld aan de vraag en productie-capaciteit. Ongeacht of het een nieuw of bestaand model is. Daarom is overschrijding daarvan voor ontbinding geen wettelijke factor.
 

Cordoba

Forumguru
Als je een uiterste of in elk geval een geschatte leverdatum in het contract hebt staan, sta je veel sterker, maar ook als er nergens in het contract een datum staat (m.u.v. de datum dat het contract is ondertekend), heb je nog steeds een grond om het contract te ontbinden/nietig te verklaren. In de algemene wetgeving staat één en ander over redelijke leveringstermijn, en wat redelijk is zal dan door een rechter beoordeeld moeten worden. Dat de redelijke leveringstermijn voor een bruin brood anders ligt dan een speciaal op bestelling te bouwen huis lijkt mij duidelijk. Omdat er financieel een groot verschil is tussen auto's die vóór en die ná 1-1-2014 op kenteken worden gezet, lijkt mij dit in deze een extra argument, zeker omdat de auto al 4-5 maanden voor die datum is besteld. Andere optie is natuurlijk om bij de dealer direct vermindering van het aankoopbedrag te vragen, voor de jaren dat er motorrijtuigenbelasting moet worden betaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

svdm

Senior Member
Maar even serieus: zijn er meer mensen die hun O3 Greenline, besteld en bestemd voor (kenteken) 2013, niet vóór 2014 gaan krijgen? Ik heb er nl. verder niemand over gehoord.
 

Henk66

Actief lid
Vandaag skoda nl (twitter) gesproken en zij zeiden dat productie ongewijzigd is en dat aflevering plaatsvind in 2013. Pffff nu weet ik niet wat waar is???? Daarnaast een andere dealer gesproken en zei wisten mede te delen dat er wel annuleringen zijn geweest ivm trekhaak debacle.
 

Henk66

Actief lid
Maar even serieus: zijn er meer mensen die hun O3 Greenline, besteld en bestemd voor (kenteken) 2013, niet vóór 2014 gaan krijgen? Ik heb er nl. verder niemand over gehoord.
Verder heeft mijn lm vandaag contact gehad met de dealer en de dealer geeft nog steeds aan dat levering 2014 het geval is....
 

Fiek

Lid
Verder heeft mijn lm vandaag contact gehad met de dealer en de dealer geeft nog steeds aan dat levering 2014 het geval is....
Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum. Ik ga binnen 6 weken hoop ik ook een Octavia GBL 14% rijden. ( lease ). Vandaag contact gehad met de dealer. Deze heeft mij verteld dat de auto hoogstwaarschijnlijk in de eerste week van januari afgeleverd gaat worden. De productie van de auto is ingepland in week 51, omdat de kerst midden in de week valt gaat het waarschijnlijk niet lukken lukken om deze voor 1 januari af te leveren. Men verzekerde mij wel dat de auto voor 1 januari op kenteken word gezet.

Fiek
 

Henk66

Actief lid
Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum. Ik ga binnen 6 weken hoop ik ook een Octavia GBL 14% rijden. ( lease ). Vandaag contact gehad met de dealer. Deze heeft mij verteld dat de auto hoogstwaarschijnlijk in de eerste week van januari afgeleverd gaat worden. De productie van de auto is ingepland in week 51, omdat de kerst midden in de week valt gaat het waarschijnlijk niet lukken lukken om deze voor 1 januari af te leveren. Men verzekerde mij wel dat de auto voor 1 januari op kenteken word gezet.

Fiek
Echter bij mij dus feb 2014??? Iemand andere ervaring?
 

svdm

Senior Member
Het wordt maar vreemder en vreemder zo! Toch 'hoor' ik nog steeds niemand anders dan @Henk66 over het feit dat zijn 2013 Greenline niet meer in 2013 op kenteken wordt gezet.

Lult jouw dealer niet gewoon uit z'n nek Henk of worden we allemaal nu in het ootje genomen door Skoda?

Dat laatste kan toch niet waar zijn? Hoe hard kan jouw dealer het bevestigen Henk? Is er een officiële mail of brief vanuit Pon naar ze gestuurd dan?

Het is immers vreemd dat Skoda NL (Pon dus) gewoon beweert dat er niets aan de hand is - dat staat immers nu ook zwart op wit op Twitter (en is dus bewijs) - en de dealer je iets heel anders vertelt, terwijl nog geen enkele andere dealer het over extra vertragingen heeft.

Misschien heb je gelijk Henk, maar mijn gevoel zegt dat het hier om een enkel geval gaat. Hoop natuurlijk dat jij je Octavia GL ook netjes in 2013 afgeleverd krijgt. Mocht dat zo zijn, dan zou ik je dealer wél nog een keer duidelijk maken dat ze hun manier van communicatie wél mogen verbeteren.

Van de andere kant: mocht je gelijk hebben, dan heb jij de enige eerlijke dealer! ;)
 

Henk66

Actief lid
nu3aby4y.jpg


Dit komt dus van mijn lm met input vanuit mijn dealer....ik hoop dus dat mijn dealer uit zijn nek lult.
 

svdm

Senior Member
Hmmmm.., ik ga steeds meer vraagtekens zetten Henk! Verwachte leverdatum 28-2-2014, niet geheel toevallig precies de laatste dag van de maand februari in 2014.

Doet de leasemaatschappij dit niet gewoon om het voor te zijn dat er evt. leveringsproblemen zouden kunnen komen? Zo van: "Zet het maar voor de zekerheid op eind februari, dan weten we zeker dat de auto in de tussentijd geleverd kan worden. Staat-ie mooi evt. op kenteken 2014 en zeurt de koper/bestuurder er de komende tijd niet meer over."

Maar nogmaals.., misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind. We zullen het zien.
 

svdm

Senior Member
In een nog slechter geval is je auto gewoon geruild met een ander, waar bijv. bepaalde afspraken zijn gemaakt dat die auto's in 2013 uitgeleverd moeten worden. Bijv. als het om een behoorlijk aantal lease-auto's in één keer gaat.

Oké.., nu denk ik te ver door. Tijd voor het schoonheidsslaapje (en wie weet moet ik er over een paar uur wel uit, want de 2e is op komst).
 

Henk66

Actief lid
In een nog slechter geval is je auto gewoon geruild met een ander, waar bijv. bepaalde afspraken zijn gemaakt dat die auto's in 2013 uitgeleverd moeten worden. Bijv. als het om een behoorlijk aantal lease-auto's in één keer gaat.

Oké.., nu denk ik te ver door. Tijd voor het schoonheidsslaapje (en wie weet moet ik er over een paar uur wel uit, want de 2e is op komst).
Gefeliciteerd!!! Maar kan goed zijn dat ze het vooruit hebben geschoven, wegens mijn gezeur. Ik heb naast deze update nog een persoonlijke mail waarin uitgelegd staat dat het onzeker is en heel bla bla verhaal.
 

Henk66

Actief lid
Voor de goede orde, vandaag contact gehad met lm en volgens lm komt deze informatie van de dealer. En is dus niet afkomstig van alphabet.

Quote van skoda_nl "beste Henk, er is niest veranderd je auto wordt dit je geproduceerd en geleverd!"
 
Laatst bewerkt:

Remakil

Forumguru
Raar gedoe allemaal...
Ben blij dat mijn GLBL inmiddels bij Pon staat voor de leren bekleding...

Had mondeling heel duidelijk besproken dat de auto dit jaar geleverd moest worden, vanwege de KIA en MIA regels en ik de auto in 2 jaar wil afschrijven. Dat laatste kan alleen bij investering in 2013...
 

Henk66

Actief lid
Inmiddels via andere dealer verhaal te horen gekregen dat mogelijk het probleem ligt in het feit dat de dealer waarschijnlijk meer GL heeft verkocht dan de toegewezen productieplaatsen.
De hervatting van productie voor niet toegewezen productieplaatsen start in feb 2014.
Toch vreemd verhaal dat met een ontbindingsclausule in mijn contract de dealer toch heeft aangedurft.

Verder weet ik echter zeker dat ik in augustus tijdig was met het bestellen van de octavia. Hij had er namelijk 40 (productieplaatsen) en ik was nummero 6.

Maar voor de meeste hier dus geen angst, want waarschijnlijk is dit een van de weinige gevallen.

Heb ik dat weer...
 
Bovenaan Onderaan