Afscheid superb.....

Bakkertje

Forumguru
Hij is toch wel erg gaaf hoor, zo'n passat in business R uitvoering!
De station vind ik persoonlijk minder mooi dan de sedan, maar met die dubbele uitlaat wordt ie toch erg dik :thumbsup:

Tuulster

Forumguru
17'is een bewuste keuze.
18"of 19"staat misschien wel mooier maar vind ik minder fijn (lees comfortabel) rijden.
Met 70k per jaar heeft wat extra comfort dus de voorkeur:)

Oké, dat is dan inderdaad erg persoonlijk. Ik rij ook zo een 65.000km per jaar, maar al jaren op 18inch (op mijn volgende Superb, als het leasebedrag het toelaat, zelfs 19inch:yeehaa:)
Geen centje pijn en heerlijk comfortabel:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

rickvandevelde

Senior Member
Gisteren mijn Superb combi omgeruild voor de nieuwe Passat combi business edition R.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn Superb en als de nieuwe Superb 3 combi eerder beschikbaar was geweest dan had ik deze misschien wel weer gekozen.

De eerste kilometers met de Passat zijn naar volle tevredenheid verlopen.
Wat zeer goed bevalt zijn de DSG, de Adaptive Cruise Control en het Active Info Display.
Ook de 1.6 tdi 120 pk in combinatie met de DSG-7 is een prima combi.
De Passat is een stuk lichter dan de Superb, heeft 15PK meer en door het soepele schakelen van de DSG is de auto relatief vlot.
Ook is de geluidsisolatie (wind, motor en bandenafrolgeluid) zeer goed en is de auto stil.
De ruimte in de lengte voor de benen van de achterpassagiers is een fractie minder als in de Superb, in de breedte is er dan wel weer meer ruimte.

Ik heb als een van de weinigen gekozen voor het donker bruine interieur met leer/alcantara, ik vind het mooi, anderen waarschijnlijk spuuglelijk (smaakkwestie)

Hier wat afbeeldingen voor de geinteresseerden.

Bijlagen

• IMG_1007.JPG
    IMG_1007.JPG
    102,5 KB · Weergaven: 115
  • IMG_1009.JPG
    IMG_1009.JPG
    105,8 KB · Weergaven: 116
  • IMG_1013.JPG
    IMG_1013.JPG
    112,3 KB · Weergaven: 117
  • IMG_1010.JPG
    IMG_1010.JPG
    107,8 KB · Weergaven: 119

CDK

Forumguru
De afbeeldingen zijn helaas niet aanwezig, maar van harte gefeliciteerd en veel plezier met de Passat toegewenst!

ertromp

Forumguru
Prachtige Passat met de juiste opties en een cool dashboard :thumbsup::thumbsup::thumbsup: Dat vind ik toch weer jammer voor de S3 dat daar niet zo'n TFT scherm / acyive info display in komt. Dan kiest VAG er toch voor om VW wat meer premium te plaatsen binnen de merken

• Leuk
Waarderingen: KJvO

Chicco_Himself

Forumguru
Ook een hele mooie auto !! Enne... dat leer met alcantra in die kleur zou ook mijn keuze kunnen zijn ;) Veel plezier met je nieuwe auto ! :thumbsup:

Bovenaan Onderaan