afwijking BC / NAVI icm kilometerteller

Ron467

Actief lid
de dagteller zit al jaar en dag in alle auto´s, zover ik weet.
Ook in de fabia.

De kilometerdagteller bevindt zich in het onderste gedeelte van de display. De indicatie
van de afgelegde afstand vindt plaats in kilometers (km). In enkele landen wordt
de maateenheid ’mijlen’ gebruikt.
Terugstelknop

Houd de terugstelknop
bladzijde 15, afb. 15 ca. 1 seconde ingedrukt, de kilometerdagteller
wordt teruggezet op nul.
Kilometerdagteller (trip)
De kilometerdagteller geeft de afstand weer die is afgelegd nadat de kilometerteller
voor de laatste keer op nul is teruggezet. rechts onder in display
Kilometertotaalteller
De kilometertotaalteller geeft het aantal kilometers, resp. mijlen weer die de auto in

totaal heeft afgelegd. links onder in display

:aangenaam:

wanderer

Senior Member
we zitten hier in het fabia II topic antwoord te geven aan mensen die blijkens hun handtekening niet eens een GL hebben dus ook niets begrijpen willen van de geavanceerde uitrusting van onze FGL...

Rosinfield

† In Memoriam
Wanderer, begrijp je nu zelf niet dat het nu juist dit soort reacties zijn die de boel telkens weer doen escaleren? Wij Yeti rijders begrijpen dan misschien niet zoveel van geavanceerde systemen, maar drijven in elk geval niet steeds weer een discussie op de spits door dit soort onnodig provocerende reacties. Als je dat dan van ons overneemt en wij iets wijzer worden wat betreft de geavanceerde technische hoogstandjes, dan wordt iedereen er uiteindelijk wijzer van.

Rosinfield

† In Memoriam
Overigens begrijp ik inmiddels waar de verwarring vandaan komt. Aan de dagteller heb ik eigenlijk nooit aandacht besteed. Zou zoiets alleen gebruiken als ik wil weten hoe ver je ergens heen rijdt, b.v. op vakantie. En nu weer on topic:
Wil je BC en actueel verbruik vergelijken, dan kun je in mijn opinie het best en makkelijkst uitgaan van:
sprit monitor (actueel)
gem. verbruik trip2 tussen 2 tankbeurten

CaseyBasey

Actief lid
Dagteller is de enige teller waar ik naar kijk. In combinatie met de brandstofmeter is dat voor mij de indicatie voor een tankbeurt. Dan gaat ie weer op 0. Van bc1 en bc2 kijk ik alleen maar naar gemiddeld verbruik. Tenzij die vervelende temperatuurwaarschuwing er zich weer mee gaat bemoeien. Gebeurde vandaag weer een paar keer, erg hinderlijk, moet ik telkens weer terugschakelen naar gemiddeld verbruik.

Multi1100

Actief lid
Hoho, ik heb geen last van die temp.fluittoon hoor..in mijn maxidot blijft ook rit 1 of 2 staan, en m'n dagteller reageert er helemaal niet op

Ron467

Actief lid
we zitten hier in het fabia II topic antwoord te geven aan mensen die blijkens hun handtekening niet eens een GL hebben quote]

inderdaad, in het fabia 2 topic, niet in het GL topic........
idee voor de moderators, een GL topic starten?

toch leuk dat vergelijk tussen de diverse skoda´s ? ik vermaak me best eigenlijk

ik ben weer op ideën gebracht die ik eens uit ga proberen, zolang als het duurt....

Multi1100

Actief lid
Ja, ik heb het gelezen, maar begrijpen doe ik het ook nog niet helemaal. Misschien kan het nog eens uitgelegd worden. Ik tank altijd totdat de pomp, of hoe noem je dat, het hendel zeg maar, afslaat.

FredV

Banned
Hangt er dan ook vanaf hoe diep je hem erin steekt. want hoe dieper hoe eerder klaar dat die ermee stopt.

Multi1100

Actief lid
ja, da's mij ook al eens opgevallen, maar ik knijp hem dan nog een paar keer in, komt er toch nog wat uit, kan ik aan de meter zien.

Multi1100

Actief lid
Hoe kan je die zien? Dat klepje?
Ik word er namelijk wel eens moe van, dat knijpen om de laatste druppel erin te krijgen

Bovenaan Onderaan