Afzichtelijk "plastic" bij rechter en linkerachterportier

turboturbo

Forumguru
Ik heb dat doorzichtige plastic wel eens gezien op de uitstekende delen van de achterdeuren van een Yeti. Lijkt op die doorzichtige screenprotectors die je op je telefoon scherm kan plakken ter bescherming, zoals een Zagg of een Invisible Shield.

Nu zijn die dingen zeker niet onzichtbaar, maar toch ook niet meteen afzichtelijk. Plus het heeft een functie zoals hier al toegelicht is.

hemi24

Forumguru
Zelf VW heeft dit niet op zijn passat.

Ik ken dit nog van de oude Passat Variant van '87 die m'n ouders vroeger hadden...
In tegenstelling tot de deuren, roeste dat type Passat nooit op die plek!

Edit, heb zelfs nog een plaatje gevonden van een later type passat, waar iemand het probeert te verwijderen:
DSC00090.jpg

Erikrijnders

Nieuw lid
Juist we zijn er, plaatje overbodig. OP de zwarte variant van de octavia en ik neem aan ook andere lijkt het net of er een kras zit daar waar het plastic begint.
Het is estitisch niet mooi, afzichtelijk. Hoe komt men er in vredesnaam op dit soort plastic te gebruiken? Andere fabrikanten lossen dit kennelijk beter/anders op. Op het plaatje is ook duidelijk te zien dat het op zo'n smalle strook gewoon geen functie kan hebben. Dat mensen het gaan proberen te verwijderen snap ik volkomen. Het is gewoon een ontsiering van een verder mooie auto. Ik krijg er bij het laten zien van mijn auto alleen maar commentaar op, en nee ik begin er dan niet zelf over.

Erikrijnders

Nieuw lid
Ik vind het puur anti-reclame van Skoda. Het doet heel goedkoop aan voor een verder mooie auto.
Mijn vraag is gewoon waarom? Wie in hemelsnaam bedenkt dit?

En ik vind de opmerking dat je dat in de showroom had moeten zien nogal goedkoop. Bij de oplevering viel het me meteen al op.

Waalko Kramer

Forumguru
Ik vind het puur anti-reclame van Skoda. Het doet heel goedkoop aan voor een verder mooie auto.
Mijn vraag is gewoon waarom? Wie in hemelsnaam bedenkt dit?

En ik vind de opmerking dat je dat in de showroom had moeten zien nogal goedkoop. Bij de oplevering viel het me meteen al op.

Beste @Erikrijnders je slaat wel extreem door met je "puur -anti-reclame van Skoda"

Ga naar je Skoda-dealer en vraag of hij het wil verwijderen... Zal wel een lease-rijder zijn!

Persoonlijk raak ik lichtelijk geïrriteerd door zulke kleinigheden en dan druk ik mij heel netjes uit!!!

Waalko Kramer

Forumguru
Die stickers bestaan al jaren, steenslagbescherming. Gewoon eraf halen als je het niet mooi vindt. Als je dat anti-reclame vindt moet je geen budget merk gaan rijden maar VW of Audi.

He @Desperado niet zo negatief hoor over een budget-merk hoor! Dat is Skoda zeker niet meer!!!
Als je een budget-merk wilt koop dan een Dacia......

Erikrijnders

Nieuw lid
Die stickers bestaan al jaren, steenslagbescherming. Gewoon eraf halen als je het niet mooi vindt. Als je dat anti-reclame vindt moet je geen budget merk gaan rijden maar VW of Audi.
Als je de rest van dit forumonderdeel had gelezen dan had je kunnen zien dat de VW Jetta het ook heeft. Hoezo Skoda-budgetmerk, dat is al geruime tijd niet meer zo.

Erikrijnders

Nieuw lid
Beste @Erikrijnders je slaat wel extreem door met je "puur -anti-reclame van Skoda"

Ga naar je Skoda-dealer en vraag of hij het wil verwijderen... Zal wel een lease-rijder zijn!

Persoonlijk raak ik lichtelijk geïrriteerd door zulke kleinigheden en dan druk ik mij heel netjes uit!!!
Leaserijder of niet dat doet er niet toe. Wanneer ik het zelf op deze manier had gekocht was ik ook niet tevreden. De Octavia 3 is een prima auto verder, dit stuk afzichtelijk plastic stoort me enorm, en ja ik ga het laten verwijderen door mijn dealer.

Waalko Kramer

Forumguru
Héhé. Kunnen we ons weer bezighouden met echte problemen :lezen:

Ja waar zullen we het over hebben!!

Weet je wat er vanochtend met Fabia is overkomen? Ja wil je het weten....

Op de A5 al vroeg toen ik richting Hoofddorp reed heb ik een vogel aangereden en mijn kentekenplaathouder hangt er nu lekker bij en de ondergril ziet er bloederig uit en er steken nog diverse veren uit.

Jij nu je zin @Desperado :tegek::tegek::tegek::tegek::tegek::tegek:

Rallye

Forumguru
Op het plaatje is ook duidelijk te zien dat het op zo'n smalle strook gewoon geen functie kan hebben.

Bij een OIII kan ik het zo niet zeggen, maar op het plaatjes kun je zien dat de carrosserie hier, met als bij mijn OII, iets naar buiten komt. Daardoor komen er steentjes tegenaan die door de voorwielen worden opgeworpen.

Bij mijn vorige RS, in black magic, heb ik er bij het schadebedrijf zelf om moeten zeuren. Die waren het vergeten en ik wilde het er (juist om die functie) liever wel op hebben. Ik heb er van anderen nooit iets over gehoord.

Als Skoda het erop plakt is het echt nodig, die doen zo iets niet voor niets. Ter vergelijking: veel Skodarijders rijden door steenslag hun airco condensor lek. Dat is te voorkomen met een roostertje van 9 euro. Zelfs bij de wat luexere versies zit dat er echter niet op.......

Blackokkie2

Forumguru
Maar, als je het er af haalt moet je niet gaan zeuren dat je geen garantie meer hebt als het daar gaat roesten. Ik ben het wel met je eens dat het er niet zo mooi uitziet, maar ik zie het op veel meer merken. En vooral bij lichte kleuren als wit zie je dat het na verloop van tijd begint te verkleuren.

Bovenaan Onderaan