Airride of schroefset

Airride of schroefset


  • Totaal aantal stemmers
    20

CDK

Forumguru
Doemscenario, maar wat gebeurd er als het boeltje lek gaat en je met 130 op de linkerbaan zit?:sterretjes:

De kans op een klapper is bij juiste montage minimaal, elke vrachtwagen en touringcar rijdt zo ongeveer op luchtvering en de balgen gaan gemiddeld 7 tot 10 jaar mee bij intensief gebruik.
 

Miez1

Forumguru
@Corné de Kluijver, maar deze zijn standaard al uitgerust met het verhaal waarbij bij de bouw van het geheel maximaal rekening is gehouden met waar leidingen moeten lopen zodat er minimaal risco bestaat voor lekkage. De balgen zijn bedrijfszeker, maar hoe zit het met de leidingen en de compressor welke aftermarket zijn ingebouwd? En dan, als een touringcar/vrachtwagen de druk verliest, zakt hij dan helemaal op de grond of kun je nog 'rollen'? Ik denk dat een auto dan een asfaltfrees veranderd.

Los van de risico's, ik vind airride echt supermooi voor de show, rijden is volgens mij een ander verhaal.

Immer gute fahrt !

Miez
 

CDK

Forumguru
Wil je het goed doen dan is een KW set met eventueel een HLS kit een super optie. Kost wel zon +/- 5000 rondom.
lijkt mij de beste optie idd, maar montage komt er nog bij denk ik?

Een goede airride set kost over het algemeen zon 2000 a 3000 euro.
ik lees andere bedragen als je per poot 2 kleppen wil en e-level, want ook het inbouwen kost een vermogen, omdat zo ongeveer het hele interieur uit de auto gesloopt moet worden. Ik zie bedragen tot 7000,- voorbij komen :bloos:
 

CDK

Forumguru
@miez, bij trucks en bussen is een dubbel luchtdruk systeem aanwezig, dit omdat daar zelfs de remmen op lucht werken, geen lucht betekend ook direct dat de remmen blokkeren, vandaar het dubbele systeem. Bij een geklapte balg is er niet normaal meer te rijden inderdaad, dan rammel je de auto uit en het systeem zal niet op druk komen door de lekkage, tenzij dat je de leidingen gaat afbinden.
 

Joske

Forumguru
omdat zo ongeveer het hele interieur uit de auto gesloopt moet worden. Ik zie bedragen tot 7000,-
inclusief plaatsen van 2 extra airbags vermoed ik dan?


...








...




Untitled-1.jpg


:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh::laugh:
 

bartvw

Forumguru
Ik wil mijn Skoda ook wat lager naar de grond maar wil niet elke drempel schuin over moeten gaan.
Ik ga er dan van uit met een schroefset dat je de set niet te laag moet afstellen is dan de schroefset een verbetering tenopzichte van de standaardveren?
En wat zijn de kosten van een schroefset inclusief monteren?

Grt Bart
 

peterrapid

Forumguru
@bartvw de schroefset kan je afstellen op de hoogte die je zelf wil dus je hoeft niet schuin over de drempels te gaan. Een basisset van KW komt op ongeveer een 1200€ en ik denk ongeveer 250€ plaatsing en dan wel ook uitlijnen 75€.
 

Skodatek1

Forumguru
Air is gewoon ontzettend duur!

Kean Suspension monteert Accu-Air systemen uit de USA, deze kosten met inbouw ca. 8.000 €!
Maar wel van hoge kwaliteit en bij een professionele inbouw geen gevaar voor beschadigingen van leidingen etc.

In Duitsland zijn er meerdere goeie bedrijven o.a. G-Ride Performance die doen het voor 5.000 €.
Nog veel geld natuurlijk, maar ik denk dat de inbouw het meeste geld kost.

Als ik eerlijk ben en heb het geld er voor zou ik Air nemen.
Je kunt overal rijden drempels, parkeergarages, slecht wegdek enz. en voor de looks gewoon mega dik als je bolide plat op de grond ligt.

Ik rij nu met een AP schroefset en kortere veren, rijdt super maar door de laagte moet ik soms kruipen over drempels of bij mij in de parkeergarage.
Vraagt soms geduld en vooral voorzichtigheid, maar is natuurlijk goedkoper dan met Air rijden.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel en andersom natuurlijk :D
 

Skodatek1

Forumguru
@bartvw AP biedt schroefsets aan voor rond de 600€ en komt ook van KW af.

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, geldt ook voor ST is alleen een tik duurder maar goedkoper dan KW of H&R.
 

CDK

Forumguru
@bartvw, als je voor comfort wil gaan, kies dan altijd een schroefset met instelbare demping, dat is echt perfect naar wens in te stellen.
 

Der Einser

Forumguru
Het ligt er maar net aan wat je wilt.
Als ik je zo lees kun je in jouw geval beter kiezen voor een schroefset. (België en de geldende regels)
En dan vind ik €5k echt belachelijk veel geld. Al is het top of the line KW.

Ik ben zeer tevreden over mijn Airride (GAS poten en Accuair systeem met E-level)
Geen hobbel is te hoog en hoef niet meer om te rijden zoals toen ik mijn KW nog had.

Verder hoor ik niet het show argument.
Air is wel mooier op meetings en je kunt absoluut permanent lager rijden dan met een schroefset.

Prijzen kunnen in beide gevallen (schroef en air) zo gek worden als je zelf wilt.
Een goede 2e hands set is absoluut betaalbaar.
Blijft natuurlijk wel een hoop geld, maar €8k slaat ook nergens op!
Dat heb ik nog niet gezien.

Advies voor jou zou zijn:
KW variant 3

Mooi compromis tussen al het eerder genoemde.
Goed instelbaar op vele manieren, goede rijeigenschappen, kwaliteit - prijs uitstekend !!!
En minder gezeur van de Belgische 'flikken'
 

eddiea

Forumguru
Ik ken inmiddels ook genoeg mensen die niet tevreden zijn over E-level. Mijn mening is dat niks beter is dan een kwalitatief goede schroefset. Ik heb plezier met mijn airride gehad maar ook kopzorgen. Als het kapot is, en dat gebeurt helaas wel is, heb je ook gelijk een probleem. Ken genoeg voorbeelden van gestrande kennissen helaas. En dan blijf ik erbij dat er leidingen lopen op plekken waar in het ontwerp van auto geen rekening mee is gehouden. Een auto op lucht heeft meer kraakjes in het interieur dan een stock versie.
De prijzen van Kean zijn zwaar over de top. Met een beetje winkelen heb je het summum op airride gebied voor ca. € 5000. Al zal ik voor lucht altijd de Airlift Performance adviseren en die heb je met inbouw voor max € 4000.
Ik heb meer respect voor degene die static laag liggen op meetings dan de vele leasebakken op lucht en een stel wielen. De serieus gebouwde auto's lijken wel uit te sterven.
 

Der Einser

Forumguru
Het zal altijd een kwestie van smaak blijven.
En altijd zal er een lijstje pro en tegen zijn.

Ik was zeer tevreden over mijn KW set en ben ook tevreden over mijn huidige air.
Kan beide aanraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Kan het mis hebben hoor . Ik dacht dat het HLS setje op een bestaand variant 2 of 3 gemonteerd kan worden . Dus als je daar al op rijd kost die HLS rond de 3250 euro ...
 
Bovenaan Onderaan