Airride of schroefset

Airride of schroefset

• Totaal aantal stemmers
    20

peterrapid

Forumguru
Ik wil goed omlaag @Corné de Kluijver tov nu met de Eibach special kit van Marc wil ik nog minimum 3à 4cm zakken dwz in totaal zal dit ongeveer 5 à 6 cm zijn, betekent dat de meeste schroefkits wel zullen voldoen. Had H&R, Billstein, KW, ST, Eibach en AP al bekeken en dacht dat Eibach prijs kwaliteit er goed uit zag.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skodatek1

Forumguru
Tja, die zegt weer H&R te hard de ander KW is te hard, zo kun je wel door blijven gaan.

Tenslotte moet je toch een keuze maken, het is maar net wat je zelf wilt.

In principe is geen een schroefset echt zacht met uitzondering van de KW streetcomfort.

Ik denk dat van alle topmerken geen 1 slecht is, en als je vind je moet Eibach pakken neem het gewoon ;)

PS die 1600€ H&R is voor een O3 RS incl. inbouw!
Kan het even niet zo snel vinden op de duitse site RS Forum, is een rode met zwarte velgen.

eddiea

Forumguru
Inderdaad is het allemaal persoonlijk. Mijn ervaring is dat de H&R ultralow comfortabeler is dan de KW var 1 extra low. En de KW var 1 vind ik weer net zo comfortabel als de streetcomfort. Ik zal dan ook nooit een streetcomfort adviseren. Een var 1 op de hoogte van streetcomfort is minstens gelijkwaardig.
De pro street van Eibach is de tegenhanger van streetcomfort van KW heb ik begrepen. Keus had ik niet omdat dat de enige set is die beschikbaar is voor mijn Audi.

fiestaman

Forumguru
Zoals gezegd, ik had Weitec vroeger, nu is dit ST geworden. (golf V variant) Was een zaligheid om mee te rijden. Ik heb een rondreis gedaan met de auto van +/- 5000km, 3 man in en bagage. Zowel kutwegen als goede wegen.
Ik wou AP kopen nu, maar voor 200€ meer had ik een ST waar ik wel wist hoe de wegligging en comfort was.
Maar andere zeggen dat AP kwa wegligging en comfort niet mag onderdoen.

KW vind ik is een beetje de naam ook dat je betaald. Qua kwaliteit is dit uitstekend maar ST en AP worden in zelfde fabriek gemaakt. Slecht is dit dus ook niet.

Good luck met uw keuze.

peterrapid

Forumguru
Bedankt @fiestaman 1 ding wat wel de prijs omhoog of omlaag haalt is hoeveel keer de veerpoten in het verzinkingsbad gaan, had ergens op een vw forum gelezen dat JOM 1x, AP 3x en ST 7x erdoor gaan ... Weet niet of dit op veel waarheid berust maar als ik dan moet kiezen ga ik heel vlug voor ST of een set met inox poten. Had je een regelbare set ?

fiestaman

Forumguru
Ik had een regelbare kit ja. Nooit problemen mee gehad of vastgezeten.
Op mijn fiesta had ik een kw1 schroefkit en die heeft wel is vastgezeten, was ook veel stugger. Korte wielbasis wel.

peterrapid

Forumguru
Neen Bart @bartvw nog niet, ik ga het eventjes rustig laten bezinken, was van plan om deze zomer enkele tuning meets te bezoeken en ik ga daar mijn ogen de kost geven en eens babbelen met de mensen daar, maar voor het ogenblik zit ik meer te denken terug aan KW regelbaar.

Der Einser

Forumguru
Ik ben ook altijd zeer tevreden geweest met KW.
Om eerlijk te zijn nog niet beter gehad.
Daarentegen ook nog lang niet alles geprobeerd.
Wel naast mijn KW setjes: JAMEX, AP, H&R en airride gehad, maar toch het meest tevreden over KW.

Wellicht is variant 3 een goede optie voor je @peterrapid

Antera

Donateur
Heb net eventjes naar de site van KW gekeken en HLS is nog niet beschikbaar voor de O3 RS (juist ter informatie) nu knoop is eigenlijk wel doorgehakt hoor gaat een Eibach Pro street S worden, heeft inox benen en blijkbaar op verschillende fora vrij positief over de rijkwaliteiten en verlaging en last but not least vrij interessant van prijs. @Antera zijn mening hierover misschien ? Dan kan ik eventueel bestellen.

Eibach Zijn KW dempers met Eibach veren. Set is wel stugger dan een KW V1. heb zelf een Eibach Pro street S gehad en spreek dus uit ervaring. Super setje prijs is zeer mooi en de rest heb je overal al gelezen kan ik verder niet mooier of slechter maken :-).

Daarnaast kan elke set vast komen te zitten hoe fijn of grof de draad ook zal zijn. Daar valt weinig te garanderen. Mijn KW v1 is na 3 jaar nog steeds schroefbaar terwijl een andere met dezelfde set dat niet is.

Geen garanties daarop.

Bilstein lijkt me misschien ook wel een mooie aanrader. Als je in het A segment wilt blijven.

Anders wil ik wel wat prijzen voor je op een rijd gaan zetten @peterrapid . Mail me dan even dan komen we er wel aan uit wat de beste keus gaat worden voor je

Bovenaan Onderaan