Airride of schroefset

Airride of schroefset


  • Totaal aantal stemmers
    20

peterrapid

Forumguru
Heb net eventjes naar de site van KW gekeken en HLS is nog niet beschikbaar voor de O3 RS (juist ter informatie) nu knoop is eigenlijk wel doorgehakt hoor gaat een Eibach Pro street S worden, heeft inox benen en blijkbaar op verschillende fora vrij positief over de rijkwaliteiten en verlaging en last but not least vrij interessant van prijs. @Antera zijn mening hierover misschien ? Dan kan ik eventueel bestellen.
 

peterrapid

Forumguru
Ja zijn dempers van KW en de ERS veren van Eibach, en die instelbaarheid heb ik bij verschillende mensen gevraagd die met schroefkits rondrijden en deze waar die instelbaar zijn ze spelen er 1 à 2x mee en daarna niet meer ... Nu ik moet toch knoop doorhakken en stoppen met de helft van de nacht op internet te zitten zoeken achter schroefsets dus als Mark zegt dat ze ok zijn dan gaan we ervoor.:cheer:
 

s-line

Forumguru
Prima keuze mijn maatje heeft een eibach schroefset op zijn golf 3 en rijd het zelfde als kw. Waarom durf je eigenlijk zelf geen beslissing daarin te nemen? En wil je perse goedkeuring van Mark? Eibach schroefset is gewoon goed spul hoor!
 

peterrapid

Forumguru
Wel omdat Mark ze wel gaat moeten plaatsen ook en hij heeft denk ik de meeste ervaring van ons allen aangaande schroefsets ? Nu Eibach zal het wel worden hoor, maar hoor graag advies van mensen die meer ervaring hebben als ik hierover. Maar ben blij dat ook jij denkt dat het goed spul is bevestigd enkel mijn idee over de Eibachs.
 

CDK

Forumguru
Ben benieuwd naar je ervaring straks, het schijnt een goede set te zijn, heb er recent nog naar gekeken als vervanging voor de veren van de F3 ;)
 

Skodatek1

Forumguru
@peterrapid Ik wil je niet ontmoedigen maar heb van genoeg mensen vernomen dat de Eibach Pro street vrij hard is.
Ook op zijn 'zachtste' stand. Vele zijn overgestapt op AP ,deze is veel aangenamer te rijden en is nog goedkoper ook ;)
 

peterrapid

Forumguru
AP is goedkoper maar zijn de veerpoten ook uit inox ? Want heb alle mogelijke verhalen gelezen over verzinkte poten die vlugger roesten dan dat ze erop zitten. En is raar hé je hoort zoveel verschillende verhalen over het comfort van verschillende merken ... Je zet me terug aan het denken :banghead:
 

CDK

Forumguru
@peterrapid, elke set heeft z'n voor en tegens. Die Eibach set is gewoon goed, alleen of je het comfort OK vind op de Belgische wegen dat is nog maar de vraag, maar met de kwaliteit van de set is niets mis. Je schreef een paar postings eerder over het instellen van de demping dat men dat meestal maar 1 of 2 keer doet, dat is correct en waarom doet men dat? Juist ja, om het comfort te verhogen of juist extremer te willen, maatwerk aanpassing dus! Geef liever 700,- te veel uit als dat je spijt krijgt achteraf, dat kost nog veel meer namelijk! KW V3 is ook een super set of de goedkopere versie van ST de XTA variant. Denk er alleszins goed over na is de boodschap!
 

eddiea

Forumguru
@peterrapid Ik wil je niet ontmoedigen maar heb van genoeg mensen vernomen dat de Eibach Pro street vrij hard is.
Ook op zijn 'zachtste' stand. Vele zijn overgestapt op AP ,deze is veel aangenamer te rijden en is nog goedkoper ook ;)

Een goede vriend van me rijdt met deze set op zijn A3 sedan, max omlaag en met 20". Zijn mening is het tegenovergestelde van wat jij hierboven meldt.
 

s-line

Forumguru
Mijn ervaring met rvs poten is dat deze eerder vast zitten als de gegalvaniceerde, het schroefdraad is namelijk fijner van de rvs met alle gevolgen vandien. Ik heb nu 2x een gegalvaniceerde set gehad en 1x een rvs van kw. En met de niet rvs set nooit problemen gehad met vast zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skodatek1

Forumguru
Een goede vriend van me rijdt met deze set op zijn A3 sedan, max omlaag en met 20". Zijn mening is het tegenovergestelde van wat jij hierboven meldt.

Ja kan zijn dat het bij een Audi A3 niet hard is maar bij andere Audi weer wel, ligt er maar net aan welk type of motor.
Bekende heeft het onder een 3 serie gehad na 500km gewisseld voor een AP, was een opluchting!
 
Bovenaan Onderaan