Alba leder Diamond stitching

Heeft er iemand ervaring met Diamond stitching van Alba?

Over 8 weken wordt mijn O3 hb verwacht bij de dealer. Als optie laat ik achteraf leder inbouwen met Diamond stitching. Volgens mijn dealer is dit uitsluitend zilverkleurig stiksel. Deze kleur wilde ik ook ivm de A500 leder kleur zwart. Echter haf hij hier geen voorbeeld van.

Echter als ik google zie ik op de site van Alba een Ford Ka met wat lijkt zilverkleurig stiksel icm "wiebertjes" (diamond?) vorm stiksel op rug en zitting.
Ik betaal bijna 2000,- euro en ben persoonlijk zeer gecharmeerd van het "wiebertjes" motief.

Kan iemand uitsluitsel geven over wat diamond stitching precies inhoud?
Ik hoop dat het zowel het zilverkleurig stiksel betreft alsmede het "wiebertjes" motief.

Graag zie ik de reacties tegemoet

Bijlagen

• Ford-ka-Eco-3.jpg
    Ford-ka-Eco-3.jpg
    1 MB · Weergaven: 118

micky

Forumguru
Wat ik niet helemaal (of helemaal niet) snap, heb je een lederen interieur besteld zonder dat ze je het resultaat hebben laten zien? hoe weet je dan of het is wat je wilt en of de kwaliteit van het leer je geld wel waard is? overigens geeft diamond stitching leather enorm veel resultaten bij google...

hoe verdelen ze de ruiten op je stoelen, helemaal tot boven, of juist niet, dit zijn allemaal dingen die je heel goed vast moet leggen met dit soortbestellingen, een paar voorbeelden 2 mooi en 1 gruwelijk lelijk mi. overigens zou ik het persoonlijk helemaal niet bestellen in een Skoda :

http://image.automobilemag.com/f/reviews/bentley/9508265/0805_06_z 2008_bentley_brooklands interior_view.jpg

http://www.quattroworld.com/wp-content/uploads/2013/06/IMG_2191.jpg

http://www.clazzio.com/images/faqs/quiltedscion1.jpg

dirkkroneman

Forumguru
Alsof je 2 flessen frituurvet in de auto hebt staan :pieker:

Maar ff serieus, die 1e 2 voorbeelden zijn zeker wel mooi. Wel zeer afhankelijk van kleur en rest van het interieur.

Derde foto is echt verschrikkelijk, mee eens!
Ik wilde zwart leder met afwijkende kleur stiksel. Dealer stelde diamond stitch voor.
Hij vertelde me dat dit zilverkleurig is.
Prima! In feite precies wat ik wilde.

Echter nadat ik op diamond stitch ging googlelen zag ik dus die ruitjes vorm.....
De dealer zegt dat het echt alleen de zilverkleurig stiksel betreft.

Gelukkig moet de auto nog gebouwd worden, dus heb nog even tijd.

Prijs v leder is mijn inziens wel reëel. Deurpanelen worden ook meegenomen. Ik had enkele prijzen opgevraagd en kwamen allemaal rond hetzelfde bedrag uit.

micky

Forumguru
Derde foto is echt verschrikkelijk, mee eens!
Ik wilde zwart leder met afwijkende kleur stiksel. Dealer stelde diamond stitch voor.
Hij vertelde me dat dit zilverkleurig is.
Prima! In feite precies wat ik wilde.

Echter nadat ik op diamond stitch ging googlelen zag ik dus die ruitjes vorm.....
De dealer zegt dat het echt alleen de zilverkleurig stiksel betreft.

Gelukkig moet de auto nog gebouwd worden, dus heb nog even tijd.

Prijs v leder is mijn inziens wel reëel. Deurpanelen worden ook meegenomen. Ik had enkele prijzen opgevraagd en kwamen allemaal rond hetzelfde bedrag uit.
1800 bij mijn dealer, maar geloof me die diamond is niet de kleur van het garen, dat is de vorm van het "naaiwerkje"

Laatst bewerkt:
Dat leek me ook. Zal er morgen nog even langs de dealer rijden, kan het beter voor zijn......
Ruitjes vorm op zitgedeelte bij rugleuning en de onderzijde hiervan lijkt erg mooi. Smaken verschillen gelukkig.

Cordoba

Forumguru
Het 2e voorbeeld vind ik mooi, de andere voorbeelden niet zo geslaagd, lijkt mij te veel op een Chesterfield bank:
chesterfield-bank-ook-in-vintage-leer3.jpg

@ Corboda: Wil zeker geen chesterfield:nono:.........haha
Foto 2 is ook mijn favoriet echter heb ik niet zo'n mooie stoel.

Mijn auto wordt race blue met 18" antranciet gemini, wordt iets verlaagd en voorzien van hoogglans zwart foliedak. Net even weer iets anders. Dus apart stiksel zal hem niet misstaan..

Anders dan standaard. Hoewel ik zowel combi als hb erg mooi vind is de keuze toch op de laatste gevallen. Ik zie veel O3's rijden, te verwachten de hb uitvoering het minste. Echter in het pittoreske Oosten zie de hb uitvoering alleen in de basis uitvoering.
Andere versies zullen er ongetwijfeld zijn maar ik zie ze helaas niet.
O3 is de mooiste auto tot nu toe. Daarom duurt me de 8 weken wachten te lang.....

Bovenaan Onderaan