Alba leder Diamond stitching

Ik heb de achterkant vd stalen niet gezien....:bloos: Uit het stalenboek, heb ik een keuze gemaakt en de dealer heeft toen het boek overgenomen en de kleurcode genoteerd.
Ik ging ervan uit dat het leder stalenboek leer bevatte.....wellicht heel naief.

Mbt diamond stitching: ik had dit gezien bij een auto en vond het wel apart. Maar het is heel persoonlijk, dat begrijp ik.
De dealer (lees verkoper) heeft het niet direct in het bestelbestand gekeken. Vergissen is menselijk, echter toen hij aan mij vroeg of er een skiluik in zit.....maar ff gevraagd of alles wel goed ging......waarop werd gezegd dat de deurkaarten niet werden meegenomen alleen de armleuning.....

AndreM

Forumguru
Ja ja, ik heb ze ook, de deurpanelen van kunststof in mijn O3 GL BL

Maar dat wil niet zeggen dat ze niet behandeld kunnen worden met leer. :jaja:

De rode loper, bij de linker portier, is bij mij wel van stof! :maakmegek:

El Fuego

Senior Member
Dealer had het over lijmen van het leer op het kunststof. Lijkt mij geen geweldige oplossing. Welke oplossing heb jij @AndreM?

Kunststof deurkaarten worden eruit geklikt en dan leer erop verlijmd en terug geklikt. Lijkt me eenvoudig. Ben dan even benieuwd naar de meerprijs en in hoeverre het zinvol is om in mijn geval zwart leder te laten plakken op zwart kunststof......dan is een andere kleur leder meer geschikt. Ik kan nog wijzigen....iemand lederkleur suggesties voor Race blue?

AndreM

Forumguru
Dealer had het over lijmen van het leer op het kunststof. Lijkt mij geen geweldige oplossing. Welke oplossing heb jij @AndreM?

Je kan, net als bij het stofferen van een eetkamerstoel, een dun laagje schuimrubber op het paneel verlijmen met spuitlijm en daar over heen het leer bevestigen.
Bij een stoel vouwen ze het leer dan om de rand heen en nieten ze het vast in het hout. Maar bij de deurpanelen is dat met speciale lijm te doen wat muurvast komt te zitten.
Ik bedoel als ik bij de bouwmarkten lijmkit kan kopen waarmee ik een baksteen, binnen 5 min. muurvast aan het plafond gelijmd kan krijgen. Waarom zou dat ook niet met leer kunnen.

Door deze toepassing voelt het leer nog zachter aan en is het beter bestand tegen stoten.

El Fuego

Senior Member
Kunststof deurkaarten worden eruit geklikt en dan leer erop verlijmd en terug geklikt. Lijkt me eenvoudig. Ben dan even benieuwd naar de meerprijs en in hoeverre het zinvol is om in mijn geval zwart leder te laten plakken op zwart kunststof......dan is een andere kleur leder meer geschikt. Ik kan nog wijzigen....iemand lederkleur suggesties voor Race blue?

Als je zo redeneert vraag ik me af waarom je dan een voorkeur hebt voor zwart leren stoelen. De originele stoelen hebben immers ook die kleur. Zwart leren deurpanelen hebben m.i. een hoogwaardige uitstraling dan de wat goedkoop aandoende kunststof deurpanelen. Dat is m.i. de primaire reden om de panelen te bekleden. Qua kleur zou ik zelf kiezen voor dezelfde kleur als de stoelen. Anders wordt het m.i. onrustig. Weet je trouwens al wat de meerprijs wordt?

De kogel is definitief door de kerk; het blijft zwart leder met diamond stitch met stiksel in zilverkleur.
Ben er teveel mee bezig wat ik niet doen moet......
Kreeg foto van Alba doorgemaild, echter met een een andere lederkleur maar wel voorzien van Diamond stitch.
Ben helemaal tevreden met de uitvoering zoals te zien op de foto's.

Skoda Octavia met nougat bruin.Order 49093  (1).JPG Skoda Octavia met nougat bruin.Order 49093  (2).JPG Skoda Octavia met nougat bruin.Order 49093  (4).JPG

micky

Forumguru
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jou: Welke kleur leer past het mooiste bij een Racing Blue O3 Greenline BL(in mijn geval een combi). Bij de dealer heb ik de verschillende leestalen van Alba kunnen bekijken en vond zelf zwart nappaleer met gewone witte stiksels het mooiste. Nappaleer betekent wel en meerprijs van €295 ten opzichte van het standaard leer, maar het verschil zie je. Het is zachter, gladder, soepeler en niet onbelangrijk: echt leer. Op de achterkant van de staal standaard zwart leer stond namelijk dat het "semi-leer" was. Was overigens bij verschillende andere kleuren niet het geval. Dus let goed op bij het bestellen!!

Ook in het bestelsysteem van de dealer kunnen lezen dat Diamond-stitch geen betrekking heeft op de stiksels, maar op Chesterfield-achtige ruitjes. Ik vind dit persoonlijk overigens helemaal niets in een auto.

Eerder schrijf je dat de deurpanelen ook worden bekleed. Hoe ga je dit doen? De deurpanelen van een O3 Greenline zijn immers van kunststof.
Wat het mooist staat bij Race blue? Dit natuurlijk ImageUploadedByTapatalk1415365349.568107.jpg

Dat lichte interieur is inderdaad mooi alleen niet in mijn uitvoering verkrijgbaar. Juist de lichte portieren waarbij de kleuren doorlopen in het dashboard maken het helemaal af.
Licht interieur met alleen de armsteun in dezelfde kleur is het net niet. Maar dat is heel persoonlijk.

micky

Forumguru
dat ben ik met je eens, als je de basis niet in licht kunt bestellen wordt het m.i. niets

overigens ook 1 van de redenen dat ik niet voor leer achteraf gekozen heb, ze konden niet garanderen dat het ivoor kleurige van de fabriek overeen zou komen met het leer wat achteraf ingebouwd werd

geloof het ook niet eindelijk is auto geleverd met zijn lederen interieur voorzien van diamond stitch.
Hopelijk wordt dinsdag a.s. auto geleverd maar ben er bang voor......wat een dealer :( 2015-01-14 15.54.42.jpg 2015-01-14 15.55.09.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Foei, niet weer met je schoen op de bank gaan staan hè:shocked:

Wat het leer betreft, veel mooier dan ik verwachte, mooi met het witte stiksel, de vlakken met stiksel hadden van mij toch wel wat groter gemogen:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan