Alba leder Diamond stitching

AndreM

Forumguru
Zul je moeten overleggen met je accountant, of die blij zal zijn met die naam betwijfel ik :deuk:

Heb ik al in de familie en hij kent mij wel een beetje goed, hij weet waar wij mee rijden,
dus hoe ik mij ook noem.................
Ik zal altijd herkenbaar zijn. :yeah:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Beste mensen,

Zo juist overleg gehad met mijn accountant en zijn antwoord op mijn vraag blijkt belasting technisch voordeliger te zijn als de naam OctaCiti gebruikt zou worden. :jaja:

Met 2 Skoda's bij elkaar opgeteld zitten we dan op 7 cilinders. :pieker:
Met een mengsel van diesel / benzine, 2 dynamo's en 2 accu's, wat betekend dat ik in de 7 % belasting voordeel valt! :deuk:

Dus het advies, neem zelf ook eens contact op met je accountant, het kan zomaar voordelig uitvallen! :cheers:

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zit ik nu ineens hier ook al in het grote onzin topic ???? pffffffff alcohol en joints, ze kunnen er steeds slechter tegen....

EdK

Forumguru
ga elke dag dat ik mag werken met plezier heen, maar ja heb dan ook leuke collega's en een momenteel leuke werksfeer....
Dus of die wekker nu om 4 uur in den ochtend afgaat of om 8 uur , ik sta met plezier op ....

Maar misschien dat dit ook komt dat als je geen werk hebt er achter komt na enkele weken dat het geen vakantie is en je de muren op bepaald moment op je af ziet komen....

AndreM

Forumguru
Dan ben ik blij dat ik na 10 maanden revalideren, een week vakantie te hebben gehad, weer kan en mag werken en er nu vrolijker voor staat als 10 maanden terug.
Roken doe ik niet! Mijn huis is niet gekrompen, dus ook de muren zijn niet op mij af gekomen.

Maar de wereld is niet voor iedereen hetzelfde zoals het lijkt!
Pluk de dag, lachen is gezond! :yeehaa:

Laatst bewerkt:
Even weer on topic:
Zojuist gebeld met Alba en inderdaad is Diamond stitching zoals verwacht het ruitjes motief.
Ik kon foto vd stoel maken en zelf aangeven wat er in het ruitjes motief gestikt moest worden.
Straks even langs de dealer......to be continued

AndreM

Forumguru
Even weer on topic:
Zojuist gebeld met Alba en inderdaad is Diamond stitching zoals verwacht het ruitjes motief.
Ik kon foto vd stoel maken en zelf aangeven wat er in het ruitjes motief gestikt moest worden.
Straks even langs de dealer......to be continued

En...............krijgen wij ook een foto te zien van het resultaat, ik ben benieuwd!

Ik ga eerst even een stoel laten photoshoppen.... heb een duidelijke foto van hetzelfde type stoel zoals ik hem krijg (O3 greenline business) gevonden.
Wat ik zie is dat de rug en zit baan iets kleiner is dan ik voor ogen had.
Als bijlage een standaard stoel met alba leder A500 en zilverkleurig stiksel.
Of het moet optisch bedrog zijn maar gezien deze foto vind ik het zwart vh leder en schaal niet zo mooi......Ben echt een zeikerd in dit soort dingen (volgens mijn omgeving). Wellicht een iets andere kleur is wellicht ook wel mooi. Kleur auto is race blue.

Bijlagen

• Combi-Zwart-A0500-perforatie-zilvergrijs-stiksel-6.jpeg
    Combi-Zwart-A0500-perforatie-zilvergrijs-stiksel-6.jpeg
    75,3 KB · Weergaven: 54

AndreM

Forumguru
Wow, ziet er wel gaaf uit. :thumbsup:

Zeikerd of niet, het is geen pakkie boter wat je koopt, dus moet het ook goed zijn. :jaja:
Maar heb je straks ook stoelverwarming, anders wordt het wel een koude bedoeling in de winter?

Altos

Banned
Maar het interieur op de foto is niet het interieur van een O3 volgens mij...bij ons het kunsstof in ieder geval gewoon zwart. Ook hebben we aan de zijkant een hendeltje voor de lendesteun, de greenline ook?

@Altos: volgens de website van Alba automotive betreft het een O3....

Zojuist bij dealer geweest en hij heeft erkent zich vergist te hebben. Banen vh zitvlak alsmede onderste gedeelte van rugleuning wordt uitgevoerd in diamond stitching met zwart stiksel. Dit oogt rustiger in mijn beleving. Overig stiksel wordt zilverkleurig.
Week 48 wordt auto verwacht en wordt bij Alba in Amsterdam voorzien van leder. Naar zeggen is geleverde kwaliteit beter dan bij Pon?!?
N.a.v. het gesprek wat ik gisteren had met Alba wordt de stoelhoezen met diamond stitching elders geproduceerd.
Kan me bijna niet voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil zit in het aanbrengen vd hoezen in Amsterdam of bij Pon op de parkeerplaats.

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Dan hebben ze het fout. Bij de O3 zit aan het eind van de bekerhouder de 12volt aansluiting, bij deze foto niet. De stoelen zijn ook anders van vorm, google maar eens op O3 stoel...

@Atos: je hebt gelijk! Ik zie het.
Halfronde console vd handrem zit ook niet op de O3. Wellicht is het een O2.
Type stoel qua stiksel klopt wel ongeveer...

AndreM

Forumguru
Dan hebben ze het fout. Bij de O3 zit aan het eind van de bekerhouder de 12volt aansluiting, bij deze foto niet. De stoelen zijn ook anders van vorm, google maar eens op O3 stoel...

Is met heel veel accessoires zo.
Als je bij Kreijnewebshop kijkt, zie je bij de O3 diverse afbeeldingen van de O2 staan.
En ga je navragen bij de dealer voor o.a. een telefoonhouder,die ik wilde hebben, is deze niet eens te leveren voor de O3.
Hij heeft zelfs nog contact opgenomen met een aantal leveranciers maar kwam niet verder.

Dus er wordt nog veel gegoocheld met foto's op internet en websites. :jaja:

El Fuego

Senior Member
Ik ga eerst even een stoel laten photoshoppen.... heb een duidelijke foto van hetzelfde type stoel zoals ik hem krijg (O3 greenline business) gevonden.
Wat ik zie is dat de rug en zit baan iets kleiner is dan ik voor ogen had.
Als bijlage een standaard stoel met alba leder A500 en zilverkleurig stiksel.
Of het moet optisch bedrog zijn maar gezien deze foto vind ik het zwart vh leder en schaal niet zo mooi......Ben echt een zeikerd in dit soort dingen (volgens mijn omgeving). Wellicht een iets andere kleur is wellicht ook wel mooi. Kleur auto is race blue.

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jou: Welke kleur leer past het mooiste bij een Racing Blue O3 Greenline BL(in mijn geval een combi). Bij de dealer heb ik de verschillende leestalen van Alba kunnen bekijken en vond zelf zwart nappaleer met gewone witte stiksels het mooiste. Nappaleer betekent wel en meerprijs van €295 ten opzichte van het standaard leer, maar het verschil zie je. Het is zachter, gladder, soepeler en niet onbelangrijk: echt leer. Op de achterkant van de staal standaard zwart leer stond namelijk dat het "semi-leer" was. Was overigens bij verschillende andere kleuren niet het geval. Dus let goed op bij het bestellen!!

Ook in het bestelsysteem van de dealer kunnen lezen dat Diamond-stitch geen betrekking heeft op de stiksels, maar op Chesterfield-achtige ruitjes. Ik vind dit persoonlijk overigens helemaal niets in een auto.

Eerder schrijf je dat de deurpanelen ook worden bekleed. Hoe ga je dit doen? De deurpanelen van een O3 Greenline zijn immers van kunststof.

Bovenaan Onderaan