Allerlei over Skoda Octavia l

deusjevo

Forumguru
Als ik met mijn O1 Demarrage (2006) tijdens het rijden met de cruisecontrol aan rem of koppel schakelt de cruisecontrol zichzelf uit.
Da's duidelijk (en ook gewenst
smile.gif
)
Maar, nu wil ik na dit remmen weer terug naar de snelheid die ik voor dat remmen of koppelen reed.

Als ik het resume knopje naar links duw versnelt de auto wel maar hij doet dit net zo lang tot ik het knopje weer loslaat.

Volgens het instructieboekje zou ik ook weer naar de vorige instelling terug kunnen door het resume knopje naar links te duwen en tegelijk de set knop (aan het uiterste puntje van de stengel) in te duwen.
Dit lukt mij echter niet tegelijk, het set knopje is niet in te drukken als ik de resume knop naar links druk
confused.gif


Kan iedereen mij nog volgen
blush.gif


Ik wil in het kort gezegd dus gewoon met 1 drukje op een knopje terug naar de vorige snelheid die ik reed
722.gif
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Je hoeft het schuifknopje maar eventjes naar links te schuiven en hij gaat weer terug naar zijn vorige snelheid.
Dus niet vast blijven houden maar eventjes aantikken.



Groetjes,
Marcel
 
Dat kan! Dealer heeft dit bij mijn vorige Octavia gedaan.
Ik heb destijds wel voor de langere dakrails gekozen omdat destijds ook kortere te leveren waren.
 

LenK

Forumguru
Kan ook een defect zijn. Bij mijn O1 werkte het op een moment niet meer. Wel Set maar geen Resume meer.
Niet meer aan de praat gekregen.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

Volgens het instructieboekje zou ik ook weer naar de vorige instelling terug kunnen door het resume knopje naar links te duwen en tegelijk de set knop (aan het uiterste puntje van de stengel) in te duwen.

[/ QUOTE ]

Dit is dus niet nodig, alleen een tikje naar resume zou genoeg moeten zijn
icon_smile_question.gif

Hmm, dat heb ik al geprobeerd, zou het dan toch defect zijn zoals LenK schrijft
icon_smile_question.gif
 

deusjevo

Forumguru
Ik ben d'r uit
722.gif

Waarschijnlijk heb ik het resume knopje altijd te lang vastgehouden
blush.gif


Vanavond even getest en ja hoor, een tikje was genoeg.

Thanks
722.gif
 

SmurfForLife

Actief lid
Heb ik ook gehad.

Er is een modificatiesetje van mijn turbo en een nieuwe gasklep ingezet. Dit is (was) een bekend probleem. Ik weet echter niet of het met een specifieke motor te maken heeft, maat ik heb een AUM blok.

Hopenlijk ben je inmiddels van het probleem af!
 

SmurfForLife

Actief lid
Veel korte stukjes is helaas ook bij mijn auto en die daarvoor de boosdoeneer van een vieze oliedop.

Zorg in ieder geval voor een regelmatige olieverversing (0W30) neem ik altijd om je moter tip top te houden.

Zo nu en dan eens flink planken (waar mogelijk) en een lang stuk rijden scheelt een hoop.

Als je er direct vanaf wilt, geef er dan geldt aan uit en vraag bij de dealer of je ze moter een flush behandeling willen geven. Dit is een toevoeging aan de olie en reinigt alles wat dan ook in aanraking komt met olie. Eindresultaat is top

Heb ik al eens gedaan en mijn ervaring is top.
 

SmurfForLife

Actief lid
Ga naar je dealer en zij hebben Originele Uitlaatsierstukken beschikbaar.

Milotec heeft ze ook, maar deze zijn lang niet zo mooi.

Ik heb ze zelf ook origineel. Ze zijn op maat en staan perfect en zitten gewoon vast met een (onzichtbare) slangklem.
 

Mariusz

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar en grille waarbij de standaard zwarte verticale lamellen zijn vervangen door chromen exemplaren. Weet iemand waar die verkrijgbaar zijn?
 

SmurfForLife

Actief lid
Je dealer kan ze ook gewoon leveren. Deze is trouwens ook tussenpersoon voor Milotec. Vraag eens aan hun of je in het dikke Milotecboek mag rondneuzen.... dat is mooier dan de Milotec site!!

Echter de plakstrips zijn mooier op de foto dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Een bekend euvel is dat ze nogal eens losraken en dus gewoon kwijt zijn...

Zonde, want je kan ze niet los bij te kopen
 
A

andreg

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mariusz</font><hr />

In mijn geval scheelde het met een vergelijkbare nieuwe rond de 6000 euro, waarbij ik de 1.8T hoger heb zitten dan de 2.0 FSI. En de nieuwe (2.0) kun je niet chippen...

[/ QUOTE ]

Vertel eens

471.gif
 

rocket

Senior Member
Mijn voorgloei lampje ging knipperen dus naar de garage gereden bleek de rem schakelaar stuk te zijn

Rocket
 

Jpoers

Lid
erg vriendelijk draadje op zo'n manier ... maar 66kw is 90 pk dus zal wel om de 1.9tdi 90pk versie gaan.

tipje volgende keer mayo, ff vriendelijk voorstellen en je topic voorzien van meer info, dat helpt een stuk beter!
 
Bovenaan Onderaan