Allerlei over Skoda Octavia l

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Ga naar je dealer en leen of koop een spuitbus van Muliticlean (van Innotec) nog geen 7 euro!


[/ QUOTE ]

Kom 't met wat zoekwerk inderdaad tegen in diverse draadjes over interieurreiniging. Zal de dealer eens vragen. Dank!
 
Mijn Octavia 1 TDI automaat is aan zijn 3e onderhoudsbeurt toe.(info display gaf aan dat hij over 1500 km de garage wil zien (totaal nu 134 dkm gereden)) Dit is volgens mij de beurt waarbij ook de distributieriem moet worden vervangen. Nu heb ik via de skodasite de onderhoudspakketprijzen bekeken en lees daar de volgende tarieven voor een diesel:
VOI 50000 km € 399,00
Distributieriem 1.9 € 549,00

Is die prijs die bij de distributieriem staat nu inclusief de VOI onderhoud of moet je voor die riem alleen al € 549,00 dokken.
En dan 'vergeet'ik nog dat er ook nog € 46,00 APK en € 44,00 voor nieuwe remvloeistof bij komt. Komt zo'n beurt dus op € 1038,00 !!!. Dat simply clever ontgaat mij dan een beetje.

Wie o wie heeft ook deze prijs voor deze beurt moeten betalen ?
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb die prijs nog nooit hoeven betalen, ik zit in de lease
489.gif

Ik gok dat de de prijs voor distributieriem inderdaad 549 is en dat er dan nog die 399 bijkomt voor een grote beurt.
407.gif

Heb wel een kleine tip, ga eens langs een goede vakgarage of onafhankelijk garagebedrijf, die kunnen je ook goed helpen en de tarieven zijn meestal vriendelijker.
 

DJNeO

Actief lid
dat is dan toch simply clever?? ....voor skoda!! of niet soms? afzetters! Nadeel van distributieriem... tijdrovend en niet al te makkelijk karwij... loopt snel op in de uurtjes, onderdelen kostprijs stelt niet veel voor...
 

rickske

Actief lid
Dan mag ik hier in België niet klagen,toen ik 1,5 jaar geleden de distributiriem vervangen liet en een grote onderhoudsbeurt daarbij was op mijn octo1 was ik €525 kwijt.
 

sanderl

Nieuw lid
Beste mensen,

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Skoda Octavia I 1.9 TDI uit 2001. En ik ben er meer dan tevreden mee. Er valt me alleen een ding op die ik graag even aan jullie wil voorleggen. Als ik de tank helemaal vol heb gegooid (de pomp wil echt niet meer diesel uitspugen) dan toont mijn meter op het dashboard aan dat de tank voor 90% vol zit ??

Enig idee of dat een mechanisch probleem is of dat de tank echt vol zit? Mijn boardcomputer geeft aan dat ik zo'n 900 km kan rijden wat me normaal lijkt?

Ik hoor het graag!

Groet

Sander
 
Kan volgens mij de vlotter/zender zijn of het display op je dashboard. Misschien kan de garage eerst de vlotter/zender waarde uitlezen met volle tank.
 
Het klopt dat je brandstofmeter aangeeft dat je tank voor zo'n 90% vol zit. Er zit namelijk door het tanken een deel gecomprimeerde lucht in de tank (diesel schuimt behoorlijk). Deze lucht zal automatisch ontsnapppen op het moment dat je je tankdop weer vast draait.
Echter je kunt zelf ook een handje helpen om deze lucht te laten ontsnappen. Als je in de vulopening kijkt kun je aan de linker kant een palletje zien zitten. Dit palletje is het onsnappingsventiel voor de gecomprimeerde lucht. Als je aan het tanken bent kunt je met het met het uiteinde van het tankpistool dit palletje naar rechts bewegen om de lucht te laten ontsnappen. Als je dit doet kun je nog wel 5 liter extra tanken (en je brandstofmeter gaat naar 100 %). Let in de zomer wel even op als je dit doet want door de hoge temperatuur zal de brandstof kunnen expanderen als je de auto in de volle zon wegzet.
 

purk

Senior Member
voorruit is van binnen slecht droog te krijgen s'morgens?recht en links onderin blijft er ook een plekje zichtbaar.

Ik vind de ventilatie systeem ook weinig lucht naar de voorruit laat gaan. ook al heb je alles dicht staan ( luchtroosters ) en de ventilatie op 4
 

purk

Senior Member
Re: hebben er hier meer last van

Met, maar ook met deze aan gaat het niet sneller.

Ik heb ook geen lekage in de auto, alles is droog, vloer en ook de kofferbak is helemaal droog.

zeker bij dit weer en korte stukjes +- 7 kilometer, maar als ze dan schoon zijn dan kan het zo zijn dat het een week weer goed gaat en ze niet beslaan, maar dan in een keer zit hij pot dicht en duurt het eeuwig voor hij droog is. Raar vind ik het.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: hebben er hier meer last van

Vreemd, de airco moet toch het vocht kunnen onttrekken. Klinkt bijna alsof hij per ongeluk op de binnencirculatie staat.

Heb je ook de ontwasemknop geprobeerd? En misschien is het aircofilter vervuild?

Het is natuurlijk wel zo dat die korte stukjes niet echt helpen...
 

purk

Senior Member
Re: hebben er hier meer last van

binnencirculatie kan niet aan staan als je luchtcirculatie op de voorruit zet, filter is pas vervangen als het goed is (juli afgeleverings beurt gehad bij duindam )korte stukjes helpen nooit maar dat neemt niet weg dathet welerg lang duurt tot de waas echt weg trekt. het lijkt wel een polo van 95, die zijn ook niet droog te krijgen. lijkt mij meer een probleem van de luchtverdeling/ constructie, vandaar mijn vraag of er meer mensen zijn die het erg lang vinden duuren.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: hebben er hier meer last van

Hmm, in dat geval weet ik het ook niet.
frown.gif


En om je vraag te beantwoorden: nee, wij hebben nergens last van in onze O1.
 

Erwin_K

Nieuw lid
De voorruit is bij ons snel schoon. Alleen links en rechts onderin duurt het inderdaad wat langer maar is niet hinderlijk.
smile.gif
 

Mark

Banned
Inderdaat, had ik bij mijn Fabia ook last van bij vochtig weer.
Kreeg ze wel binnen de paar minuten steeds min of meer droog.
 

Skody

Actief lid
Scheelt het wellicht nog of je een benzine of diesel hebt. De diesel is bij mij al vrij snel warm (hulpverwarming o.i.d.) waardoor 'ie in combinatie met airco en voorruitontwaseming (climate control linker knop boven) snel ontwasemt.
 
Bovenaan Onderaan