Vroomstar
Lid
ik heb even over een Roomster of een gewone altea nagedacht, heb met de twee gereden, en drie dingen hebben me overtuigd om niet voor de altea te kiezen:
1. 95% van de tijd zit je IN de auto, en sta je niet voor je wagen. de altea is doodleuk van buiten, en qua vormgeving ook goed van binnen, maar als ik naar die plastics kijk (waar je dan ook CONSTANT naar kijkt als je in de wagen zit) zeg ik: neen. zo goedkope brol, daar word ik steeds weer herinnerd aan mijn eerste O1 van 1998; een uitermate goeie auto, maar met een erg goedkoop dashboard. ziet er niet uit en ben ik in die 9 jaar niet gewoon geworden.
2. de overzichtelijkheid. een auto moet je "zitten" als een paar schoenen. als ze knellen, loop je er niet graag in. De Roomster is heel erg overzichtelijk, de altea is dat net helemaal niet: probeer maar eens te parkeren, of naar achteren te zien, je zal het meteen voelen.
3. en dit punt is dan weer voor iedereen anders: ik ben héél erg tevreden met mijn skodadealer, en een dealer waar je een minimum aan vertrouwen in kan hebben, dàt is pas echt iets zeldzaams tegenwoordig. daarom: Skoda rules, voor mij althans.
en jawel, de altea (hetzij de xl, of de M) ziet er goed uit, maar dat is subjectief. ik heb een zwarte Roomster met dikke aluvelgen, en vind hem ook erg knap, hoewel de roomster nu écht wel een auto is die smaken polariseert. (leuk detail: de bagageruimte van een roomster is zó goed bedacht dat hij quasi even bruikbaar is als die van mijn O2scout. had ik zélf nooit gedacht)
1. 95% van de tijd zit je IN de auto, en sta je niet voor je wagen. de altea is doodleuk van buiten, en qua vormgeving ook goed van binnen, maar als ik naar die plastics kijk (waar je dan ook CONSTANT naar kijkt als je in de wagen zit) zeg ik: neen. zo goedkope brol, daar word ik steeds weer herinnerd aan mijn eerste O1 van 1998; een uitermate goeie auto, maar met een erg goedkoop dashboard. ziet er niet uit en ben ik in die 9 jaar niet gewoon geworden.
2. de overzichtelijkheid. een auto moet je "zitten" als een paar schoenen. als ze knellen, loop je er niet graag in. De Roomster is heel erg overzichtelijk, de altea is dat net helemaal niet: probeer maar eens te parkeren, of naar achteren te zien, je zal het meteen voelen.
3. en dit punt is dan weer voor iedereen anders: ik ben héél erg tevreden met mijn skodadealer, en een dealer waar je een minimum aan vertrouwen in kan hebben, dàt is pas echt iets zeldzaams tegenwoordig. daarom: Skoda rules, voor mij althans.
en jawel, de altea (hetzij de xl, of de M) ziet er goed uit, maar dat is subjectief. ik heb een zwarte Roomster met dikke aluvelgen, en vind hem ook erg knap, hoewel de roomster nu écht wel een auto is die smaken polariseert. (leuk detail: de bagageruimte van een roomster is zó goed bedacht dat hij quasi even bruikbaar is als die van mijn O2scout. had ik zélf nooit gedacht)