Levertijd 8 weken maar als hij er voor Kerst is ben ik tevreden.
Als VAG-liefhebber vind ik eerder veel van de posts op dit forum soms eerder treurig. Autobouwers werken aan herkenbaarheid. Je kan daar voor of tegen zijn maar die herkenbaarheid brengt met zich mee dat bijvoorbeeld de "snuit" voor gans het gamma gelijk "moet" zijn. In een VW showroom valt een model met een "oude" snuit direct op. Als men de Touran geen nieuwe snuit had gegeven, bijvoorbeeld, dan merkte je direct dat hij één van de oudere in de familie was. Soit, ja Seats lijken erg op elkaar maar dat is dus dikwijls juist de bedoeling en ja het ontbreekt hen aan een mooie sedan en nog enkele modellen ... maar dat probleem stelt zich bij Skoda minstens even erg.
Mijn vriendin, die ook zeer grote fan is van onze huidige O1 en onze Skoda-dealer, was er direct uit: de O2, behalve in RS-line-look, is een zeer braaf autootje. Smaken zijn subjectief, maar wij vonden dat dus. Hij is hier ook (een stuk) duur(der dan de Seat).
Mijn ouders rijden Toledo 2. Op één kraakje na nooit last gehad buiten enkel het "afbladderen" van de handgrepen. Mijn broer rijdt O1 combi, zeer degelijk spel. Wij O1 berline, kraakt wél het één en ander aan. Je moet dus altijd en overal wel wat geluk hebben ook.
Knoert harde plastic zijn we gewoon uit de O1 en we storen ons er niet aan. De motor is alvast beter afgedekt dan deze van onze O1 en er zijn misschien iets minder plasticdeksels dan in een Touran, maar veel doet het niet, ik zie het niet en als mijn O1 zo door het leven kan, dan kan deze Seat het ook.
Wat wil ik nu zeggen: O2 of Altea XL, veel is subjectief en das maar goed ook. Jammer genoeg heb ik dat niet eerder ontdekt :-). Iedere heeft zijn kleine kantjes en zijn pluspunten en alles komt van VAG dus de ene afschieten en de andere de top vinden kan, wat mij betreft, alvast niet :-).
Hoe dan ook: stond hij hier al maar op de oprit, ik heb er zin in
.
Joeps.