Amundsen updaten met een Mac

Rosinfield

† In Memoriam
Enfin. Afspraak bij dealer inmiddels gemaakt. Moet het maar via die weg. Blij dat ik mijn Nuvi nog heb.

EdZ

Donateur
Dus geen Windhoos-troep maar Mac-troep :-)

Maar even serieus: kun je bij een Mac kiezen voor formatteren als FAT16, FAT32 of NTFS? En heb je dan FAT32 gekozen? Dat is het meest gangbare formaat volgens mij.

Rosinfield

† In Memoriam
Jazeker fat32 gekozen. Maar vervolgens bij wissen direct een foutmelding en daarna werd kaart niet meer gelezen

EdK

Forumguru
Tjsa dus toch een rotte appel met hardware probs.
En heeft dus geheel niets met ramen van doen.....:pieker::jaja::mad::angry:

EdK

Forumguru
Een tip die ik daar vond: formatteer 'm met een camera (moet je die wel hebben natuurlijk).
Ja maar daar doe ik altijd een filmpje van 36 opnames en 400 Asa in....... waar moet ik dan die SD kaart erin steken ??? :deuk::deuk::deuk:

• Leuk
Waarderingen: EdZ

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ik ben er wel weer klaar mee. Nog geprobeerd via schijf EHBO en terugzetten, maar kaartje is totaal onbruikbaar geworden kenneliik

Cordoba

Forumguru
Vraag me af of het wel met nieuwe of 2e hands appels te maken heeft: ik heb ook al eens gelezen dat je niet zomaar de kaart moet formatteren omdat er op de kaart een klein bestandje staat waarmee de navi de kaart als legale kaart herkent. Als je gewoon de kaart formatteert is dat bestandje dus ook verdwenen, en zal de navi de sd-kaart als 'illegale kopie' bestempelen.

(2e hands appels, noemt de electronische groenteboer 'refurbished')

Rallye

Forumguru
Hoewel ik zelf ook mijn twijfels had bij het formatteren, hebben vele leden van dit forum dat zonder schade kunnen doen. Het belangrijke bestandje ging daarmee niet weg. Ik heb altijd gewoon de oude kaartbestanden weggegooid. Dat was voldoende dus zag ik voor formatteren geen reden.

EdK

Forumguru
Heb je de SD kaart er soms met contact aan zo uit het SD slot gehaald van je wagen ?
Officieel behoor je hem via het admundsun menu eerst vrij te geven voor je hem er uit neemt...

Bij schijfhulp programma staat je sd kaart in de lijst. Dan staat er pal onder die sd kaart met een kleine verspringing naar rechts de partitie. Kan zijn dat als je 1 van de 2 kiest dat hij het dan wel doet.

Formateren idd als msdos fat; maar ook kiezen voor MBR; master boot reccord.
Wellicht staat hij op GUID ?

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik de kaart er nu in doe wordt, deze niet herkend. In het schijfhulpprogramma zie ik hem wel staan in grijs met een naam met wat letters en cijfers. Hoe en waar kies ik voor MBR?

Rosinfield

† In Memoriam
Inmiddels stap verder. Ondanks dat kaart niet gelezen kon worden, deze via schijfhulpprogramma kunnen wissen en bewaren in fat (was zichtbaar in grijs).
Vervolgens de update bestanden er op kunnen zetten. Dus vol goede moed sd kaart in auto geplaatst. Dan gebeurt het volgende:
Sd kaart lezen
Bron bevat de Navigatiebank
Navigatiebank niet beschikbaar

Rosinfield

† In Memoriam
Wat opvalt is dat de andere toepassingen (Phone, Car, enz) niet zoals gewoonlijk direct beschikbaar zijn, maar eerst even moeten worden opgestart

Een Mac plaatst een aantal extra bestanden op elke disk, dus ook op een SD-kaart. Hier kan de navigatie niet mee overweg.

Gebruik een programmaatje genaamd 'CleanEject' on de SD-kaart schoon uit de Mac te halen.

Bovenaan Onderaan