Amundsen updaten met een Mac

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat had ik net gedaan, helaas zonder resultaat. Maar op die manier wellicht mosterd na de maaltijd. Heb nu de kaart weer gewist en de bestanden worden er nu opnieuw op gekopieerd. Eens zien wat er gebeurt wanneer ik eerst de troep eraf haal bij het verwijderen. En anders weet ik het ook niet meer. Dus weldra meer.

EdK

Forumguru
Volgens mij moet je het bestand rechtstreeks uitpakken vanuit PC/Laptop naar SD kaart.
En dus niet uitpakken op Laptop / PC en dan naar SD kopiëren.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat zou niet moeten uitmaken en kennelijk is het @mooiweerrijder ook op die manier gelukt.
Anyway nog steeds dezelfde melding. Denk dat het kaartje op de een of andere manier gecorrumpeerd is. De navigatie database wordt wel herkend maar is niet beschikbaar

Rosinfield

† In Memoriam
De map die ik heb gedownload heet:
STD2_915_EU1_2018 en bevat:
Een map Maps en een tekstbestand met een heleboel icons, resources, voor Skoda vw en Seat. Zo te zien een hoop namen van points of interest.

De map Maps bevat 2 submappen, 00 en EEC
Alleen die laatste twee heb ik naar het kaartje gekopieerd. Moet dat tekstbestand misschien ook?

Rosinfield

† In Memoriam
Als je zoekt op Amundsen updaten met een Mac, zul je zien dat wat je nu juist niet moet doen, het direct uitpakken van het zip bestand is

EdK

Forumguru
zou het maar doen, en geen verborgen bestanden die in de root zouden moeten staan ?

Mr. Horizon

Senior Member
Vervelend!
Helaas te laat voor je Corne, maar ik gebruik ook de apple boomgaard, maar zonder format stap.
Download nieuwe versie.
Extract, dit geeft map met txt file en maps folder.
Kopier van de SD kaart de maps folder naar de mac als backup.
Verwijder de maps folder van de SD kaart
Kopier nieuwe maps folder naar SD kaart
En klaar is Kees.
Succes met restore!

• Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Vervelend!
Helaas te laat voor je Corne, maar ik gebruik ook de apple boomgaard, maar zonder format stap.
Download nieuwe versie.
En klaar is Kees.
Succes met restore!
Bedoel je met verwijderen naar de prullenbak verplaatsen ipv via schijfhulpprogramma?
En verder zie ik als verschil dat je de map Maps kopieert ipv de twee mappen daaronder.
Kan nog eens wat proberen natuurlijk

Mr. Horizon

Senior Member
Met verwijderen bedoel ik command backspace in appel termen, prullenbak inderdaad.
Daarna prullenbak legen, anders blijven files op de SD kaart staan. Merk je vanzelf want als je dat niet doen en probeert de nieuwe map te kopiëren naar de SD kaart dan krijg je de melding dat er onvoldoende ruimte is (terwijl je niets ziet in de finder).
Succes!

Vervelend!
Download nieuwe versie.
En klaar is Kees.
Succes met restore!

Verwijderen van bestanden was bij mij juist niet genoeg, ondanks dat niet genoeg schijfruimte op SD over.

Rosinfield

† In Memoriam
Heb ze nu verwijderd via prullenbak, deze geleegd , kaart verwijderd met cleanmydrive2, opnieuw erin gedaan en kaarten er op gekopieerd. In ieder geval geen ruimte probleem Allerlaatste poging denk ik.

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ik ben benieuwd. Zometeen kaart weer verwijderen na opruimen rommel door cleanmydrive2 en dan maar zien wat er gebeurt

Bovenaan Onderaan