Highway

Forumguru
Contact met de verkoper: ze sturen een andere canbus decoder (kastje) die wel de Sound System zou ondersteunen. Hun vraag is of ik de verzendkosten wil betalen.

Denk dat ik dat maar doe, reden: dit is met DHL anders gaan ze het vermoed ik opsturen met de normale post. En dat zou wel eens een stukje langer kunnen duren.

Oknot

Forumguru
@Highway, beetje jammer dat ze dan niet gelijk de juiste canbus decoder meesturen, vooral omdat je er al naar gevraagd had. Maar goed, hopelijk doet alles het straks dan wel. De verzendkosten zou ik ook voor lief nemen. Fingers crossed:dankje:;)

Highway

Forumguru
Ik had ze inderdaad vooraf gevraagd of de radio functioneerd met het Skoda Sound System. Vermoedelijk dachten ze dat het ging om een nadere VAG versterker die wel ondersteund wordt.

Ik ga een bericht terug sturen, dat ik de verzendkosten wel betaal (is nu ook niet een schokkend bedrag). In hetzelfde bericht stuur ik weer de details van de versterker mee.

Verder natuurlijk de vraag van waar ze het pakje versturen. Van China -> doane+invoer kosten dus liever vanuit het EU warehouse.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb met pakketjes uit China (klopt even af) nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. Dus daar zou ik me niet al te druk over maken..

Highway

Forumguru
@Bakkertje indien met de normale 'hong kong post' verstuurd - heb ik ook nog nooit iets hoeven te betalen.

Wordt het met DHL/UPS verstuurd: iedere keer prijs (helaas) en mag je betalen. Het is wel lekker snel, maar DHL verzorgt ook de invoer kosten en belastingen.

Oknot

Forumguru
@Highway vraag anders of ze op het pakket een waarde van $15,- ofzo willen zetten indien het vanuit China komt. Dan hebbje zowiezo geen invoerrechten.

Highway

Forumguru
Het versturen als 'gift' of iets met een lage waarden is geen garantie dat het ook zo gezien wordt.

Mijn dashcam is ook opgestuurd als gift met een lage waarden, echter had DHL/doane het pakje geopend. Gevolg: de waarde werd anders ingezien en ik mocht alsnog betalen.

De doane kent (helaas) ook al deze truukjes, dus ze zullen er ook wel werk van maken bepaalde pakjes even beter te bekijken. Maar goed, ik heb de verkoper gevraagd of deze uit de Eu warehouse kan worden geleverd, even wachten op het antwoord.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb wat meer geduld (en heb geen zin om te betalen voor de verzending) en laat mijn spullen uit China met de reguliere post komen. Ik heb nog nooit bij hoeven te betalen. Je moet dan echter wel geduld hebben. Het meest extreme is een smartphone die ooit 2 maanden onderweg is geweest om hier te komen. Tegen die tijd was ik het alweer vergeten en was de verassing des te groter toen het pakketje uiteindelijk aankwam.

Het is algemeen bekend dat DHL beter controleert op de inhoud van de pakketjes :arghh:

Oknot

Forumguru
@Highway. In dit geval neem ik aan dat een bosje draden met een plastic kastje wel wegkomt met een waarde van $15 a $20. Veel meer zal het ook niet waard zijn.Maar wie weet idd vanuit Duitsland verzonden. Zou leuk zijn. Scheelt weer wachten.

Highway

Forumguru
Zojuist reactie ontvangen. Zoals ik lees wordt het vanuit China verstuurd.

Helaas is het apparaat niet in voorraad en moeten ze die zelf bestellen. Ik ga met ze afspreken dat het ok is, maar dat het binnen een bepaalde tijd bij mij moet zijn, en als het dan nog niet werkt, dat ik alles terug stuur.

Gezien ik met paypal betaald heb, kan ik daar de retourkosten verhalen.

Oknot

Forumguru
Pfff het zit je niet mee hè. Hopelijk vanaf nu meer geluk en heb je het een beetje op tijd binnen.

Highway

Forumguru
@Oknot radio functioneerd verder gewoon prima, dus op zich valt dat wel mee. Kwaliteit valt mij ook eg mee, beter dan ik had verwacht. Dus ik ben wel tevreden met het apparaat.

Het is jammer dat het sound system nu niet met deze radio werkt. Garantie dat de can-bus die ze nu opsturen wel goed is heb ik ook niet. Ik hoop het natuurlijk van wel.

Zou ik de radio goed werkend hebben in mijn S2, dan is het een leuk apparaat voor niet al te veel geld.

Bakkertje

Forumguru
Der zit gewoon een rk3188 in, dat is een redelijke qua correct cpu. Kun je ook prima spelletjes op doen. Clash of clans in je auto ;)

Highway

Forumguru
Need for speed spelen in de auto.....en hopen dat je realiteit en spel uit elkaar kan houden :maakmegek:

Ik heb het nog niet getest maar moet volgens mij wel kunnen.

Oknot

Forumguru
Ontvangst probleem vd radio heb ik vanavond gelukkig ook kunnen oplossen. Lang leve ebay. Min of meer dezelfde adapter gekocht als die er standaard bij zat maar deze blijkt gelukkig toch van een duidelijk betere kwaliteit. Zit nu op 99% van wat ik had met de bolero. Moest wel even de behuizing vd 2 fakra stekkers bijschuren zodat de boel soepel met elkaar verbonden kon worden maar dat was een kleine moeite. Ben er nu tevreden mee.

http://www.ebay.com/itm/301472089544?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT s-l400.jpg

bertje

Lid
Ik volg dit draadje met veel belangstelling.
Heb zelf interesse in het volgende toestel http://www.carjoying.com/eu-warehou...io-audio-system-jetta-polo-golf-passat-t.html
Naar wat ik hier kan lezen is joying dus best wel een betrouwbare site?
Kan je het menu ook in het nederlands zetten?
Pdc en airco info worden ook weergegeven?
Toestel zou in octavia van 2005 moeten komen wat volgens mij geen probleem zou mogen geven vermits de golf er tussen staat vanaf 2003, echter de octavia pas vanaf 2009.
Normaal zijn de golf en octavia toch beide hetzelfde?
Met welke navigatie software komt het toestel standaard?
Alvast bedankt voor de reacties

Oknot

Forumguru
@bertje , ik ben nu sinds een maandje ofzo in het bezit van een joying radio en tot op heden erg tevreden. Wordt snel verzonden en netjes verpakt. Bouwkwaliteit verbaasde mij ook in positieve zin. Alleen radio ontvangst was bij mij een dingetje maar bij anderen was dat weer prima. Zowiezo met een adapter van $10,- op te lossen. Besturingssysteem is android met alle functionaliteit die erbij hoort dus nederlands als menutaal is geen probleem. Ook pdc,airco, achteruitrijcamera in combi met pdc op je scherm,werkt allemaal. Alleen navi op je maxidot is mij nog niet gelukt. Niet dat ik dat heel erg vind. Het is dat @Highway hiernaar vroeg anders was het me nooit opgevallen. Standaard meegeleverde navi is van Igo, basicly tomtom. Werkt prima. Via de playstore kan je er overigens opzetten wat je wilt. Ben zelf nogal van google navigatie en ook dat werkt uitstekend. Kortom erg veel radio voor weinig geld.

Bovenaan Onderaan