Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk zijn de rare problemen die ik had ook opgelost. Nou ja, de meeste dan
Ik heb het sound system wat 'aangepast'. De standaard versterker heb ik eruit gehaald en vervangen door een Eton DSP 8 CAN. Dat is een 8 kanaals D klasse versterker met DSP.
Ik heb wel nieuwe kabels gelegd van de radio naar de versterker. Achteraf vermoed ik dat het niet nodig was, maar ze liggen er nu dus laat ik ze ook liggen. Had ze vervangen omreden ik in het begin problemen had met het aansturen van de achterste luidsprekers. Bleek achteraf niet aan de kabels te liggen (wel aan de software van de versterker).
Deze versterker gebruikt ook de high uitgangen van de radio. Liefst had ik de low outputs (RCA) gebruikt, echter kwam ik deze versterker voor een leuke prijs tegen. Alle 4 de ingangen worden nu correct gebruikt, dus kan ik via de radio zelf ook de voor/achter balans (fader) goed gebruiken.
Gezien ik deze versterker via software en een USB kabel helemaal zelf kan programmeren, heb ik de gain / gevoeligheid van de ingangen aan kunnen passen zodat ik een mooi verloop van volume heb. De versterker gaat aan zodra deze een luidspreker signaal detecteert, dus geen gedoe meer met canbus om de versterker aan te zetten.
Alle luidsprekers van het Sound System zitten er nog in, en ik heb geen plannen deze te gaan vervangen.
Het enige probleem die ik nog niet heb kunnen verhelpen, is met het volume. Indien ik na een tijdje de volume via het stuur wil aanpassen, stel ik wil deze zachter zetten, dan gaat die eerst even wat harder waarna het wel weer voor even goed werkt. Het is raar, maar als dat het enige probleem is kan ik daar wel mee leven.
Over de radio:
deze lijkt OEM zodra deze helemaal is ingebouwd. Radio is vlot, reageert goed en het touch gedeelte is gevoelig genoeg om goed mee te werken.
Navigatie is prima. Ik gebruik nu tomtom. Radio heeft snel het GPS signaal en houdt deze ook goed vast. Achteruit rijden - ik heb (nog) geen camera - de radio springt direct op de achteruit rij camera. Radio hoeft nog niet te zijn opgestart (het Android gedeelte). De piepjes van de PDC komen niet vanuit de radio, dus deze werken ook nog prima.
Dvd afspelen gaat prima. Niet dat ik dit vaak gebruik maar is wel getest.
De radio heeft 2 USB ingangen. Ik heb er in 1 een USB stick gedaan. Werkt prima. Ik kan echter geen 2de USB stick in de andere ingang plaatsen, deze wordt gewoon niet gezien. Is voo rmij niet storend. Er zitten ook 2 SD slots in, ik gebruik er nu 1 en heb hier mijn muziek op staan.
Helderheid van het scherm is ook prima. S'avonds zou die wat meer gedimd mogen zijn, echter kan je dit snel zelf instellen. Scherm is voldoende scherp.
Bluetooth: mijn telefoon (Samsung Galaxy S5 mini) werkt prima met de radio. Kwaliteit van de gesprekken met de interne microfoon: nog geen klachten gehad
![yuk.gif :tongue: :tongue:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/yuk.gif)
. Wel een minpuntje is dat je geen tethering via Bluetooth kan opzetten (internet op de telefoon delen met de radio via bluetooth). Ik heb nu een wifi hotspot aangemaakt op de telefoon, waardoor de radio wel beschikt over internet als ik onderweg ben. Handig voor de flits+file meldingen voor Tomtom.
Radio ontvangst is minder dan bij de OEM radio. Ik gebruik de radio echter maar zelden, dus geen probleem voor mij. Er zijn ook manieren om DAB+ te installeren op deze radio dus de wat slechtere FM ontvangst is te overkomen.
Over het totaal ben ik erg te spreken over de radio. Deze functioneert beter dan ik had verwacht, is van betere externe kwaliteit dan verwacht en past ook erg netjes in het dashbord.