Apple carplay in Kodiaq loopt soms vast

De Stip

Forumguru
Knaken systeem helaas. Bij mij blijft het tobben. Het systeem schakelt soms gewoon compleet uit. De agarag wil de auto wederom een dagje hebben om uit te zoeken waar het aan ligt. Ik heb liever dat ik gewoon langs kan rijden, dat ze het huidige systeem eruit meubelen en een nagelnieuwe erin. Klaar is Kees en niet pauzeloos naar de garage om dit soort ellende op te lossen.

Karoq Sportline Business / Amundsen / iPhone 7 / iOs 14

pabu

Lid
Ik heb van de week de dealer gesproken. Er zijn twee combinaties die het probleem kunnen veroorzaken volgens hem:

1). Spotify is het systeem erg gevoelig voor.
2). De Skoda Amundsen i.c.m. Apple Carplay heeft problemen. De hardware kan het niet goed aan als je meerdere apps tegelijk gebruikt. Een enkele app zou vlekkeloos moeten worden. Als je meer apps wil gebruiken, heb je eigenlijk pech. Daar is het systeem niet krachtig genoeg voor. Aldus de dealer. Ze hebben het bij PON neergelegd, die simpelweg zegt dat we maar een app moeten gebruiken....

Ik vind dit een belachelijke conclusie. Ik hoop dat jullie de klacht allemaal bij de dealers neerleggen en zo de druk misschien iets op kunnen voeren?

Niek_J

Forumguru
wat belachelijk @pabu Bij mij werkt het nu helemaal goed (Columboslumbus). Ook met meerdere apps aan zoals flitsmeister, spotify, maps.

2020Kodiaq

Senior Member
2). De Skoda Amundsen i.c.m. Apple Carplay heeft problemen. De hardware kan het niet goed aan als je meerdere apps tegelijk gebruikt. Een enkele app zou vlekkeloos moeten worden. Als je meer apps wil gebruiken, heb je eigenlijk pech. Daar is het systeem niet krachtig genoeg voor. Aldus de dealer. Ze hebben het bij PON neergelegd, die simpelweg zegt dat we maar een app moeten gebruiken....

Ik vind dit een belachelijke conclusie. Ik hoop dat jullie de klacht allemaal bij de dealers neerleggen en zo de druk misschien iets op kunnen voeren?
Lekker verhaal dit. Bij mij is de computer van de wagen volledig vervangen. Het ging precies drie dagen goed en toen klapte alles er weer met een bromtoon uit. Volgens de Skoda dealer zou de Iphone 8 ook niet langer ondersteund worden. Reden voor mijn werkgever om een Iphone 11 aan te schaffen. Al denk ik niet dat dit de oplossing is...

pabu

Lid
Wij hebben hier juist de problemen op een iphone 11 en een iphone XS. Helaas gaat dat het niet oplossen. Volgens Skoda Dordrecht kan de hardware meerdere apps niet aan. Oplossing? Ingebouwde navigatie gebruiken en Apple car links laten liggen. Kansloos verhaal. Ik ga kijken of ik formeel een klacht in kan dienen.

Herre

Senior Member
@Peter-036, +1 voor punt 1. Heb een tijdje waze gebruikt, maar vind de navigatie op de vc wel wat toevoegen dus daar ben ik mee gestopt. Probleem met spotify snap ik niet helemaal (luister dan ook meestal naar de radio) zeker niet omdat dit toch ook via BT werkt?

pabu

Lid
*1 Waarom kies je voor een ingebouwde navigatie als je die niet wilt gaan gebruiken?
*2 Voorts denk ik niet dat je een autofabrikant (of importeur) kunt aanspreken op het al dan niet goed functioneren van een verbinding met een (apple) telefoon.

Ik gebruik graag Google Maps als navigatie. Ik vind dat veel fijner rijden. Als ik Google Maps kies, dan moet de muziek ook uit Apple Car komen. Ik kan niet los de bluetooth verbinding gebruiken.

Het is niet zozeer de verbinding, de hele bordcomputer die valt uit van de Skoda. Dit is dus wel degelijk iets dat in de auto zit en erg storend is. Ik betaal een hoop geld voor een auto, dan verwacht ik dat het werkt zoals in de catalogus beloofd.

2020Kodiaq

Senior Member
Inmiddels weer terug geweest bij de dealer. Ze hebben alles geprobeerd wat ze konden en het verhaal nu bij PON neergelegd. Het is nu afwachten wat de importeur te vertellen heeft.

hemi24

Forumguru
........
2). Als je meer apps wil gebruiken, heb je eigenlijk pech. Daar is het systeem niet krachtig genoeg voor. Aldus de dealer. Ze hebben het bij PON neergelegd, die simpelweg zegt dat we maar een app moeten gebruiken....

Ze hebben alles geprobeerd wat ze konden en het verhaal nu bij PON neergelegd. Het is nu afwachten wat de importeur te vertellen heeft.

Tja, denk je nu een andere reactie te krijgen dan die die Pabu al heeft gekregen?

2020Kodiaq

Senior Member
Op verzoek van PON terug naar de dealer volgende week. Ze schijnen wat nieuws te kunnen proberen. We gaan het mee maken.

De Stip

Forumguru
Ik blijf dit topic met de nodige interesse volgen... Inmiddels al vele frustrerende momenten met de Amundsen beleefd. Alsof je in een low budget wagentje rijdt.

De combinatie Amundsen (MY20) en Apple iPhone 7 inclusief iOS 14.1 blijft een onbetrouwbare.

En ja, het hoort te werken als je zoiets verkoopt. Eerder werd op dit topic al ietwat zuur door iemand gereageerd in de trend van "lekker belangrijk" en "kun je Skoda de schuld geven van een ondeugdelijke werking icm Apple producten?". Ik zeg volmondig ja! Je rekent immers ook met Skoda af, voor hetgeen je door hen geleverd krijgt. Als er iets mis is met bijvoorbeeld de Continental banden (slecht voorbeeld, want die komen ook bij de Pon clan vandaan...), dan hou je hen ook verantwoordelijk om het op te lossen.

• Leuk
Waarderingen: pabu

2020Kodiaq

Senior Member
Dat is hetzelfde als iemand klaagt over de remmen. Maar zo lang je niet remt heb je nergens last van.

Vandaag wordt er speciale software, beschikbaar gesteld door PON, in mijn auto geïnstalleerd. Probleem was in Nederland in ieder geval al bekend bij PON. Dan zal het in Europa ook wel een bekend probleem zijn.

• Leuk

2020Kodiaq

Senior Member
Ik ben erg benieuwd. Wat is samengevat jouw klacht...?
Mijn navigatie/Apple CAR play loopt regelmatig vast met een bromtoon. Meestal hersteld het systeem zichzelf na een minuut, soms moet ik echt even stoppen om de gehele auto uit/aan te zetten. Soms gaat het dagen goed, soms knalt het systeem er vier/vijf keer uit op een dag.

En aangezien ik veel op de weg zit en dan ook telefoneer, is het verschrikkelijk irritant als het systeem er de brui aan geeft.

• Leuk

pabu

Lid
Check! Hier EXACT dezelfde klachten. Zit de speciale software van PON er ondertussen in? Ik volg dit met grote interesse :-)!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan