Automatisch de kofferklep openen

johan72

Actief lid
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een setje, ik heb nog een setje ongebruikte veren over.
Alcomex ST11540

D

Deleted member 6398

Gisteren ook de knop voor het ontgrendelen van de kofferbak ontvangen. En gisteren begonnen met inbouwen, vandaag afgemaakt. Werkt als een trein maar zo te zien geen licht in de schakelaar. Wel in die van de bandenspanning. Heeft er iemand nog een tekeningetje of duidelijke foto met waar welk draadje zit in de stekker waarmee je de doorlussing maakt tussen de 2 schakelaars. Ik bedoel dan diegene waar paars, bruin, grijs en zwart inzitten, volgens mij zit daar mijn fout. #Jee13, jij misschien?

Jee13

Forumguru
ja hoor, heb de fotos online staan

zit hier wat bruikbaars tussen?

20140718_174106.jpg

20140718_174256.jpg

20140718_174427.jpg

20140718_174606.jpg

20140718_174838.jpg

20140718_175051.jpg

20140718_175311.jpg

20140718_180007.jpg

D

Deleted member 6398

Zit nou grijs en paars recht tegenover bruin en zwart op de 6e foto?
Want zo zat het bij mij volgens mij niet, nu wel maar geen licht in de schakelaar.

Jee13

Forumguru
Je doet niets anders als een bypas maken,

Voor verlichting in de knop,heb je bruin nodig als massa en grijs/blauw als 12v geschakeld

Kijk even of je nergens getwist bent , bijv met de extra stekker die er tussen is gekomen

D

Deleted member 6398

Ga het nog s even nakijken, hij werkt wel hoor, maar het zou leuker zijn met licht :D

Chrisiewizzie

Forumguru
Geen superdeluxe knop (nog) om van binnenuit te openen, maar nu wel nieuwe gasveren en stempelveren. Veel dank voor @Kim_n voor het snelle opsturen via Kiala! ImageUploadedByTapatalk1435756213.567134.jpg

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
op stekker in schakelaar :

pin 3: geschakelde 12 V dashboard
pin 2: massa

postie op schakelaar (gekeken in de stekkeraansluiting)

6 5 4 (vergrendelingsklip rechts)
3 2 1

Jee13

Forumguru
pinnummers staan op het zwarte stekkerblokje dat in de stekker zit, dus niet zichtbaar

ik heb ze even opgezocht
als je de schakelaar vastpakt met logo op juiste manier (dus leesbaar horizontaal)

postie op achterzijde schakelaar (gekeken in de stekkeraansluiting)

6 5 4 (vergrendelingsklip rechts)
3 2 1

dan moet er op pin 3 wit komen en op pin 2 bruin

Jee13

Forumguru
Net nog even gekeken, de bandenspanningskop en de achterklepontgrendelingsknop zijn exact gelijk en hebben alleen ander frontje

Pinbezetting van de verlichting zal dan ook gelijk zijn.

sandurtjuh

Forumguru
Thanks @johan72 voor de stempelveren. Het werkt echt geniaal, ben nu zo vaak voor niks mijn kofferbak aan het openen ;).

Even vraagje aan iedereen, die krimpkous, moet die erom heen? Iemand een foto zoals hij die krimpkous eromheen heeft? Zoals @Chrisiewizzie het heeft is het toch ook mooi / goed?

Jee13

Forumguru
Een stukje tape over het eerste stukje van de veer en demper zal ook voldoende zijn hoor, het gaat erom dat de veer tegen de demper blijft zitten, anders maakt de veer wat herrie tijdens het schuiven over de stang van de demper bij openen en sluiten van de achterklep

Jee13

Forumguru
Ik had al een kleine modificatie toegepast op de krimpkous.

Deze hoeft maar net 1 a 2cm over de veer, tevens heb ik er een gaatje ingemaakt, nu houd deze prima de veer vast en loopt het water eruit. Veel mensen hebben last van roest omdat het water in de krimpkous blijft staan

MarkvdD

Forumguru
In feite blijft er geen water in de krimpkous staan omdat de open kant van de krimpkous naar beneden wijst als de klep dicht is. Maar doordat de veertjes niet afgedekt zijn als de achterklep dicht is worden ze nat tijdens een regenbui, en gaan ze op den duur roesten. Kijk maar eens tussen je klep en je carrosserie door, dan zie je de veertjes zo zitten.

Vandaag heb ik ook deze modificatie toegepast. Ik had nog een hele bos flexibele nylon kabelmantel liggen. Bij gebrek aan plastidip heb ik ervoor gekozen om de veren met behulp van de kabelmantel minder op te laten vallen. Helaas bleek mijn voorraad krimpkous niet afdoende waardoor het nu even met ducttape is afgewerkt. Uiteraard wordt dit nog gedaan. Het principe werkt nu, helaas blijken mijn dempers ook te weinig kracht te leveren voor het volledig openen. Binnenkort dus maar ergens Exeo dempers scoren.

Bijlagen

• STEMPELVEREN (1).jpg
    STEMPELVEREN (1).jpg
    40,4 KB · Weergaven: 77
  • STEMPELVEREN (2).jpg
    STEMPELVEREN (2).jpg
    30,8 KB · Weergaven: 77
  • STEMPELVEREN (3).jpg
    STEMPELVEREN (3).jpg
    39,1 KB · Weergaven: 75
  • STEMPELVEREN (5).jpg
    STEMPELVEREN (5).jpg